سامسونگ اگزینوس 9820

پردازنده تراشه سامسونگ اگزینوس 9820 با سه خوشه تولید می‌شود

پردازنده تراشه‌های موبایل امروزی اغلب دارای دو دسته پردازنده بوده و وظایف سبک و سنگین را بینشان تقسیم می‌کنند. اما پردازنده سامسونگ اگزینوس 9820 دارای سه خوشه بوده و هسته‌های آن در سه مجموعه متفاوت به صورت 2+2+4 هسته قرار خواهند گرفت که در نوع خود بسیار منحصربه‌فرد است.

سامسونگ اگزینوس 9820 تراشه نسل بعدی پرچمداران بزرگترین گوشی‌ساز دنیا بوده و انتظار داریم برای نخستین مرتبه در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 به کار برود. مدیاتک به دلایلی، استفاده از پردازنده دارای سه خوشه را کنار گذاشت، اما سامسونگ تصمیم دارد یک مرتبه آن را تجربه کند.

ترکیب‌بندی سامسونگ اگزینوس 9820

بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش شده توسط یکی از منتشرکنندگان اخبار پیرامون پرچمداران در توییتر یعنی Ice Universe، در تراشه سامسونگ اگزینوس 9820، دو هسته سفارشی‌سازی شده Mongoose M4 در کنار دو خوشه از هسته‌های دست نخورده ARM قرار خواهند گرفت. به لطف معماری DynamIQ آرم، این سه خوشه می‌توانند به هر نحو ممکن در کنار یکدیگر کار کنند.

اگزینوس 9820

منظور از ترکیب 2+2+4 هسته‌های پردازنده سامسونگ اگزینوس 9820، وجود دو هسته Mongoose M4، دو هسته Cortex-A76 و یا Cortex-A75 برای پردازش اعمال پیچیده و سنگین و چهار هسته Cortex-A55 است. هنوز نمی‌توان درباره سرعت این هسته‌ها به طور دقیق اظهار نظر کرد، اما آن چه مسلم است، پرچمدار بودن اگزینوس 9820 محسوب می‌شود. به همین دلیل احتمال استفاده از هسته‌های Cortex-A76 در آن، که دارای سرعت تئوری 3.3 گیگاهرتز هستند، بیشتر است.

با این حال درباره استفاده از ترکیب سه خوشه‌ای در تراشه اگزینوس 9820 تردید داریم، چرا که هسته Mongoose M4 خود سامسونگ در مقایسه با Cortex-A76 آرم چند سر و گردن بالاتر قرار گرفته و شرکت احتمالا به استفاده از دو خوشه شامل دو یا چهار هسته Mongoose M4 برای پردازش اعمال پیچیده و چهار هسته Cortex-A55 برای پردازش اعمال روتین بسنده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یعنی چی با سه خوشه؟
    مگه انگوره خوشه ایه