تعرفه اینترنت

تعرفه اینترنت تا پایان تابستان امسال اصلاح و رقابتی می‌شود

تعرفه اینترنت تا پایان تابستان امسال اصلاح می‌شود. فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات از آزادسازی نرخ اینترنت و رقابتی کردن این بخش با کمک اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اصلاح تعرفه اینترنت از پایان تابستان 1397 خبر داد و گفت هدف از تغییر این تعرفه‌ها، آزادسازی نرخ‌ها و رقابتی کردن این بخش خواهد بود. وی افزود در جلسه‌هایی که با اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت برگزار کردیم، از نظرها و پیشنهادهای آن‌ها برای اجرای این تصمیم و اصلاح تعرفه اینترنت استفاده کردیم.

فلاح جوشقانی بیان کرد اپراتورهای ارتباطی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در نظرسنجی اصلاح تعرفه اینترنت شرکت کرده‌اند. معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد بحث ما در حوزه اصلاح نرخ اینترنت، آزادسازی قیمت‌ها در بخش خرده فروشی و ارائه خدمات به مشترکان نهایی است و امیدواریم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تا پایان تابستان امسال این پیشنهاد را تصویب کند.

اپراتورها خودشان تعرفه اینترنت را مشخص می‌کنند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد که با آزادسازی تعرفه اینترنت ، اپراتورها به این سمت می‌روند تا در یک فضای رقابتی، خودشان برای مشترکان کم مصرف و پرمصرف تعرفه مشخص کنند. به گفته فلاح جوشقانی، در حال حاضر پیش نویس این اصلاحیه بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفته و اپراتورها تا دو هفته مهلت دارند تا نظرها و پیشنهادهای خود را نسبت به این اصلاحیه به رگولاتوری اعلام کنند و البته این مهلت دو هفته‌ای رو به اتمام است و روزهای آخر خود را می‌گذارند. انتظار می‌رود حداکثر تا دو ماه آینده به یک جمع‌بندی در این حوزه برسیم و با توجه به رقابتی بودن فضا و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، احتمالا این مصوبه تا پایان تابستان در کمیسیون تنظیم مقررات نهایی خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد آزادسازی تعرفه اینترنت به معنای رهاسازی آن نیست و برای این که موضوع دامپینگ پیش نیاید، به ویژه برای اپراتورهایی که سهم بالایی از بازار دارند شرایطی را تعیین و محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم تا مشکلی در بازار رقابتی به وجود نیاید. همچنین در بخش هزینه خدمات زیرساخت ارتباطی کشور نیز موضوع کاهش تعرفه‌ها در دست بررسی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اوه اوه
    وقتی صحبت از تعرفه میشه یعنی گرونی ، اروم بشینین ولکن نیست چقدر چپاول

  2. همشون یک مشت دزد کلاه بردار هستن

  3. خب مثل اینکه قراره گرونتر بشه

  4. گرونش میکنن از اینهم گرونتر . اینقدر همچی رو گرون میکنن تا آخرش همه نابود میشیم میریم پِی کارمون

  5. همیشه صحبت تعرفه های بصرفه و رقابتی بود
    ولی همیشه گرون تر شد و ارزونی ندیدیم ما

  6. وااااا چه مسخره چرااا
    همیشه حق با مشتریه

  7. منظور از رقابتی اینه که خیلی گران میشود… 🤐🤐😶