دورکاری در جزیره مجازی eXp Realty

نحوه دورکاری در جزیره مجازی eXp Realty شیوه کار کردن در آینده را نشان می‌دهد

شرکت eXp Realty شکل دورکاری در آینده نزدیک را برایمان ترسیم کرده است. روش این شرکت برای دورکاری طراحی یک جزیره مجازی است، به طوری که افراد با وجود مستقر نبودن در یک مکان فیزیکی مشخص، احساس می‌کنند در یک محیط خاص و وسیع کنار هم قرار داشته و فعالیت می‌کنند.

eXp با آژانس‌های زیادی همکاری کرده و از این طریق به مشتریانش کمک می‌کند به راحتی به خرید و فروش خانه بپردازند. کسب و کار این شرکت به خوبی پیش رفته و روز به روز به ارزشش افزوده می‌شود، به طوری که طی یک سال اخیر با افزایش چهار برابری، به 610 میلیون دلار رسیده است.

اما آژانس‌های طرف کار با eXp Realty به جای ملاقات حضوری، شرکت در جلسه‌ها به صورت فیزیکی و دریافت مشاوره چهره به چهره، از روش دیگری با شرکت همکاری می‌کنند. 13 هزار آژانس همکار با این شرکت و مخصوصا 200 کارمند آن، درون یک جزیره مجازی با یکدیگر در ارتباط بوده و به شیوه‌ای کاملا متفاوت دورکاری می‌کنند.

جزیره مجازی eXp Realty

البته با توجه به مسائل حقوقی، eXp Realty دارای یک دفتر فیزیکی در بلینگهام است، اما به ادعای آن‌ها اصل فعالیت‌ها در دنیای مجازی صورت می‌گیرد. این شرکت معتقد است جزیره مجازی‌شان که در حال حاضر دارای ماهیانه 8 هزار بازدیدکننده منحصربه‌فرد است، ویژگی‌های خاص خود را دارد. اسکات پترونیس (Scott Petronis) مدیر عامل شرکت عقیده دارد آن‌ها دارای توانایی‌هایی هستند که در دنیای فیزیکی به ندرت یافت می‌شوند.

به عنوان نمونه، کارمندان می‌توانند بدون نگرانی از وضعیت هوا، همیشه در سر کار خود حاضر شوند. همچنین محدودیتی از نظر فضا به منظور استخدام نیروی جدید وجود نداشته و نیاز نیست به خاطر اجاره کردن و یا خرید یک دفتر اداری بسیار بزرگ برای جا دادن حدود دویست کارمند، مالیات زیادی پرداخت شود. به خاطر سیستم دورکاری فراهم شده، eXp Realty قادر است هر فرد نخبه‌ای را به استخدام در بیاورد، حتی اگر مکان جغرافیایی وی هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از دفتر مرکزی شرکت باشد. در ادامه نگاهی به جزیره مجازی شرکت eXp Realty و نحوه دورکاری در آن خواهیم پرداخت.

شکل دورکاری در جزیره مجازی eXp Realty

بعد از نام نویسی در وب سایت، فردی را شبیه به تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. با استفاده از ابزارهای موجود می‌بایست تلاش کنید ظاهر و اندام آن را شبیه به خودتان کند، چرا که معرف شما در جزیره مجازی eXp Realty خواهد بود.

جزیره مجازی eXp Realty

اگرچه استفاده از برنامه بر روی سیستم کامپیوتری راحت‌تر است، اما شرکت برای آسودگی کارمندان در دورکاری در هر زمانی، یک اپلیکیشن موبایل نیز طراحی کرده است. البته نسخه موبایل دارای محدودیت‌های اساسی است. به عنوان نمونه از طریق آن تنها قادر به شنیدن صدا بوده و نمی‌توان تصویری از این دنیای مجازی دریافت کرد! به این ترتیب فقط می‌توانید در کنفرانس‌ها شرکت کنید.

در مقایسه با ابزارهای موجود به منظور تغییر دادن صورت، گزینه‌های بسیار بیشتری برای تغییر لباس وجود دارند. البته شرکت مدعی است به طور پیوسته آپدیت‌هایی را ارائه خواهد کرد تا قابلیت‌های سفارشی‌سازی افزایش پیدا کنند. به عنوان نمونه اخیرا امکان استفاده از کلاه فراهم شده و لباس‌های فصلی نیز به فهرست لباس‌های موجود افزوده شده‌اند.

جزیره مجازی eXp Realty

به گفته یکی از سخنگویان شرکت، برخی کارمندان (که احتمالا در دنیای واقعی نیز خیلی خوشتیپ هستند)، هر روز لباس‌های آواتارشان را تغییر داده و با ظاهری متفاوت ظاهر می‌شوند. در اینجا به یکی دیگر از مزیت‌های دورکاری به این روش پی می‌بریم. بدون نیاز به هزینه کردن و خرید لباس خواهید توانست هر روز متفاوت ظاهر شوید!

با بیرون آمدن از شرکت با مدیر عامل و رییس بخش مارکتینگ رو به رو خواهید شد. کنترل آواتار بسیار ساده بوده و همانند زمان اجرای بازی‌های سوم شخص، خیلی زود به آن عادت می‌کنید. با کلیک به اطراف و یا استفاده از کلیدهای جهت‌دار کیبورد قادر به حرکت هستید. وقتی فردی مشغول صحبت کردن است، حباب‌هایی در اطرافشان ظاهر می‌شود تا شما متوجه این رفتار شوید.

جزیره مجازی eXp Realty

در این نمونه، کاربر تازه ثبت نام کرده با مدیر عامل و رییس قسمت بازاریابی شرکت دور یک میز نشسته است. با کمی حرکت در ابتدای کار، متوجه یک بیلبورد خواهید شد که پیام جالبی بر روی آن نوشته شده است. به انتخاب Glassdoor، جزیره مجازی eXp Realty به عنوان بهترین مکان برای کار کردن در سال 2018 انتخاب شده است!

جزیره مجازی eXp Realty

به لطف توسعه زیرساخت‌های آی تی، روز به روز کارمندان بیشتری قادر به دورکاری می‌شوند، اما آن‌ها به خاطر عدم ارتباط با دیگران و محبوس شدن در یک مکان خیلی زود احساس افسردگی خواهند کرد. اما جزیره مجازی eXp Realty کاری می‌کند که شدیدا به دورکاری علاقه‌مند شوید.

بعد از کمی راه رفتن به دو ساختمان بلند برخورد خواهید کرد که سرویس‌های آژانس‌ها و تیم پردازش در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند. این دو ساختمان که در بالای یکی پرچم آمریکا و در بالای دیگری پرچم کانادا قرار دارد را می‌توان مرکز جزیره و مقر فرماندهی دانست.

جزیره مجازی eXp Realty

حین دورکاری در جزیره مجازی eXp Realty کاملا در دنیای مجازی آن غرق خواهید شد، چرا که حین صحبت کردن و ارائه توضیحات به شما برای نخستین مرتبه بعد از لاگین کردن، از عبارت‌های «رو به رو»، «پشت سر»، «کنار دست» و دیگر موارد استفاده می‌شود و شما نیز محبور به چرخاندن آواتار خواهید بود.

جزیره مجازی eXp Realty

طراحی‌ها به شیوه‌ای هوشمندانه صورت گرفته است. وقتی آواتار خود را به یک اتاق خاص می‌برید، تنها صدای صحبت‌های سایر افرادی که آواتارهای آن‌ها نیز در همان مکان قرار دارند را خواهید شنید.

جزیره مجازی eXp Realty

این یک جزیره است، به همین دلیل برای جابه‌جا کردن آواتار خود اطراف آن می‌توانید از قایق‌های موتوری موجود استفاده کنید. سواری با این وسایل، حس اجرای یک بازی سوم شخص را به شما القا خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم کار کردن را پشت گوش نینداخته و همواره به دنبال تفریح و گشت و گذار با قایق اطراف جزیره نباشید!

فرض کنید هم‌اکنون در یک شرکت بسیار شاد، سرحال و پرانرژی مشغول به کار هستید. اگر به شما به عنوان یکی از کارمندان مجموعه اعلام شود نظرتان را درباره تبدیل شیوه فعالیت به صورت دورکاری شبیه به جزیره مجازی eXp Realty بیان کنید، چه پاسخی خواهید داد؟ آیا کار کردن به این شیوه را ترجیح نمی‌دهید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. چ ربطی داره اصلا؟؟

  2. خوبه
    چشم امیدی هست

  3. چه فکر خوبی کرده مخصوصا الان که با این همه ازدحام نمیشه به همه کارا همزمان رسیدگی کرد .یجور کنترل از راه دوره

  4. مهندسامم دیگ گفتن کم نیاریم اونام شروع کردن جا نمونن