فاصله زياد قيمت خودروسازان داخلي با فرمول شوراي رقابت!

درست یک هفته پس از اعلام کاهش 10 تا 20 درصدی خودروها با فرمول شورای رقابت، خودروسازان پس از جلسه ای با این شورا، قیمتهای خود را بروز کردند. برخلاف محاسبات اولیه طبق فرمول ارائه شده، ظاهراً شیوه محاسبه صنایع خودروسازی تفاوت زیادی با دیگران داشته است.

 در حالی که خودروسازان از متابعت از فرمول شورا و اجرای دستورات این شورا و کاهش قیمتها خبر داده بودند، انتشار قیمت های جدید از سوی آنها نه تنها کاهشی را نشان نمی دهد، بلکه در بعضی موارد افزایش قیمت هم اعمال شده است.

به این می گویند بازی گرفتن مصرف کنندگان خودروی ایرانی :

رئیس شورای رقابت اعلام کرد: قیمتهای جدید از فردا یکشنبه در بازار خودرو اجرا می شود. جمشید پژویان درباره ارائه قیمت جدید خودروها به شورای رقابت توسط خودروسازان بزرگ کشور گفت: نکات جزئی در خصوص اجرایی شدن کامل قیمتهای تعیین شده در خصوص خودرو باقی مانده بود که مدیران عامل شرکت های خودروساز طی جلسات برگزار شده، مقرر شد مدارک مربوطه را به شورای رقابت ارائه کنند که این کار را انجام دادند و اجرای نهایی قیمتهای جدید خودرو از فردا یکشنبه توسط شرکتهای خودروساز اجرا می شود. دو غول خودروسازان ایران ( ایران خودرو و سایپا) امروز شنبه قیمت جدید محصولات خود را براساس فرمول قیمت‌گذاری خودرو تعیین و برای تائید نهایی به شورای رقابت ارائه کرده اند. قرار است پس از تائید شورای رقابت، قیمت جدید خودروها توسط خودروسازان اجرا شود.
بدین ترتیب می توان در صورت تحقق این قیمتها و قیمت‌هایی نظیر آن، بازنده بزرگ بازی چند ماهه خودروسازان و شورای رقابت و سازمان حمایت و وزارت صنایع و … را طبق معمول خریداران خودرو دانست. آیا شورای رقابت این فهرست پیشنهادی را قبول خواهد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*