هکرهای روسی

نفوذ هکرهای روسی به شبکه برق ایالات متحده آمریکا

وزارت امنیت میهن ایالات متحده (DHS) اعلام کرد که سال گذشته، هکرهای روسی به تاسیسات الکتریکی آمریکا نفوذ کرده و قدرت کافی برای ایجاد خاموشی گسترده را داشتند.

جنگ سایبری میان آمریکا و روسیه موضوع جدیدی نیست و همواره سازمان‌های رسمی این کشورها با متهم کردن یکدیگر، توجه همگان را به خود جلب می‌کنند. در جدیدترین گزارش وزارت امنیت آمریکا، باز هم می‌توان رد پای هکرهای روس را مشاهده کرد. این گزارش، ابتدا اکتبر سال گذشته توسط Symantec منتشر و اعلام شد که گروه “Dragonfly” در پویشی تازه، بخش انرژی آمریکا را هدف قرار داده است.

البته این نخستین باری است که DHS با انتشار گزارشی غیر محرمانه، جزئیات مربوط به حادثه را منتشر کرده و می‌گوید این حمله سایبری «صدها قربانی» داشته است. حملات در سال 2016 آغاز شدند و تا سال 2017 نیز ادامه پیدا کردند. حالا نیز مقامات رسمی DHS می‌گویند این کمپین هم‌چنان جریان دارد.

هکرهای روسی

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات وزارت امنیت میهن آمریکا می‌گوید هکرهای Dragonfly که تحت حمایت دولت روسیه بوده و با نام “Energetic Bear” نیز شناخته می‌شوند، ابتدا به شبکه‌های برق فروشندگان معتبر شرکت‌های برقی نفوذ کرده و سپس به سیستم توزیع انرژی دسترسی پیدا کرده‌اند.

هکرهای روسی از وب‌سایت‌های جعلی و ایمیل فیشینگ استفاده کردند

هکرهای روسی با استفاده از وب‌سایت‌های جعلی و ایمیل فیشینگ به شبکه این شرکت‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. “Jonathan Homer”، مدیر تجزیه‌ و تحلیل سیستم کنترل صنعتی DHS، گفت هکرها به جایی رسیدند که می‌توانستند سوییچ‌ها را از کار انداخته و در نهایت باعث قطعی برق شوند. متخصصان در گفتگویی با “Journal” اعلام کرده‌اند که مشخص نشده این حمله در انزوا انجام شده یا بخشی از یک عملیات بزرگتر بوده است.

گزارش DHS در حالی منتشر می‌شود که تنش‌ها میان موسکو و واشنگتن افزایش یافته است. اوایل ماه جاری میلادی نیز 12 نفر از عوامل اطلاعاتی روسیه به ارتباط با حملات هکرها به کمیته ملی دموکراتیک در خلال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 متهم شده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. هر چی شرارت هست تو روسیه جمع شده

  2. سایتتون خیلی بروزه ..الا یه هفتس همین مطالب تکون نخوردن …باز م خوبه امید دارین …مرسی که هستین

  3. اخیش حال امریکا رو گرفتن

  4. دهن امریکا رو سرویس کردن

  5. یعنی اگ مستعمره امریکا شیم به اوج میرسیم

  6. چون ما جوانان ایران دشمن غرب هستیم باید در کاخ سفید با پوتین هایمان به زودی رژه بریم

  7. خوبشون کردن این روسیه هم کم الکی نیست ها