توییتر

افت سهام، 6.65 میلیارد دلار از ارزش توییتر کم کرد!

یک روز بعد از افت 19 درصدی سهام فیسبوک، توییتر نیز با تجربه افت 20.5 درصدی سهام در بعد از ظهر روز جمعه، به تیتر شماره یک وال استریت ژورنال تبدیل شد.

Twitter دیگر شرکتی است که بعد از فیسبوک، افت سهام و کاهش ارزش شدید را تجربه می‌کند. ظاهرا پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران از درآمدهای آینده علت اصلی این افت سهام است. بعد از بسته شدن بازار در روز پنجشنبه، توییتر از درآمد 17 سنت به ازای هر سهم خبر داد که این میزان با تخمین‌های وال استریت هم‌خوانی دارد. در سوی دیگر، درآمد 711 میلیون دلاری شرکت در حدود 15 میلیون دلار بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود، اما نتوانست شرکت را از این وضعیت نجات دهد. در نهایت، افت 20.5 درصدی سهام باعث شد تا ارزش تولیتر با 6.65 میلیارد کاهش، به 25.67 میلیارد دلار برسد.

تعداد کاربران فعال Twitter طی سه ماهه دوم سال، 335 میلیون نفر بود که این میزان 3.5 میلیون نفر کمتر از پیش‌بینی‌های انجام شده است. به این مورد باید کاهش یک میلیون کاربر در مقایسه با دوره سه ماهه قبلی را هم اضافه کرد. این گزارش‌ها در حالی منتشر شده است که مدیران در انتظار کاهش دوباره کاربران طی دوره منتهی به سپتامبر هستند. آنها می‌گویند درآمدهای قبل از بهره، مالیات و استهلاک شرکت برای دوره مالی جاری (سه ماهه سوم 2018) بین 215 تا 235 میلیون دلار خواهد بود که این میزان پایین‌تر از درآمد پیش‌بینی‌شده قبلی است. اگرچه حالا هزینه‌های سرمایه سال حدودا 450 تا 500 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است، اما با در نظر گرفتن کاهش درآمدهای قبل از کسر مالیات، خبری از افزایش ارزش توییتر نخواهد بود.

توییتر

جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیان‌گذار توییتر، ضمن اشاره به تلاش شرکت برای قائل شدن ارزش بیشتر برای کاربران، گفت:

گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم سال، بازتاب کاری است که ما انجام می‌دهیم. ما می‌خواهیم مردم برای بیان آزادانه خود، احساس امنیت کنند و برای حل مشکلات رفتاری که باعث ایجاد انحراف در گفتگوی عمومی می‌شوند، ابزارهایی جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم.

Twitter اخیرا 70 میلیون اکانتی را که به نظر می‌رسید فیک باشند، حذف کرده است. اما کمتر از 30 روز از ثبت نام اغلب آنها می‌گذشت و این یعنی آنها به عنوان حساب‌های کاربری فعال ماهانه شناخته نمی‌شدند؛ بنابراین، حذف آنها ارتباطی با افت شدید تعداد کاربران ندارد.

بعد از انتشار گزارش‌های مالی فیسبوک و توییتر، اپل دیگر شرکتی است که به زودی گزارش مالی خود را منتشر خواهد کرد. اما آیا مشکلات مربوط به افت سهام گریبان‌گیر اپل هم خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ایول به زودی نابود بشه بخندیم بهش

  2. آخه چه ربطی به تلگرام داره ؟ دوتا فضای کاملا متفاوتن این دو تا

  3. چرا توییتر ک خوب بودد

  4. تلگرام همه رو داغون کرده