طراحی تلفن های هوشمند بعد از ناچ به کدام سمت حرکت می‌کند؟ (نظرسنجی)

طراحی تلفن های هوشمند همواره در حال تغییر بوده و سازندگان مختلف با آزمودن راه‌های جدید، به دنبال متمایز کردن محصولات خود هستند. به عقیده شما، در نسل بعدی کدام طراحی جای ناچ یا بریدگی بالای صفحه را خواهد گرفت؟

دوربین‌های پاپ آپ می‌توانند آغازگر دوره‌ای بدون ناچ باشند؛ طراحی خاصی که بسیاری از کاربران از آن متنفرند، برخی به آن اهمیت نمی‌دهند و شاید بعضی کاربران هم آن را دوست داشته باشند. اما طراحی تلفن های هوشمند از این مرحله به کدام سمت حرکت می‌کند؟ آیا ممکن است باز هم سازندگان به تولید موبایل هایی با نمایشگر مستطیلی و نسبت‌های قبلی روی آورند؟

شاید برخی بگویند ناچ در ابتدای راه خود بوده و هنوز دوره آن به پایان نرسیده است؛ به گونه‌ای که مطابق با شایعات، اپل از این طراحی برای هر سه مدل آیفون های 2018 استفاده خواهد کرد. اما ما می‌خواهیم کمی خلاق‌تر باشیم.

دوربین‌های پاپ آپ راهی جذاب هستند که احتمالا برخی از مخاطبین را به وجد می‌آورند. بسته به نحوه پیاده‌سازی این سیستم، چنین طرحی می‌تواند از جهاتی آزاردهنده هم باشد. به یاد داشته باشید که ناچ می‌تواند چیزی فراتر از دوربین سلفی را مخفی کند و در مورد اسکنرهای سه‌بعدی که نمونه آن را در گوشی اوپو فایند ایکس دیده‌ایم، هر بار که کاربر نیاز به باز کردن قفل دستگاه داشته باشد، لازم است کل بخش مکانیکی به سمت بالا حرکت کند.

برای نجات از فراموشی، ممکن است ناچ تکامل یابد. مطابق با اطلاعات مربوط به یکی از پتنت‌هایی که چندی پیش منتشر شد، هواوی در حال کار روی روشی است که در آن بتوان دوربین سلفی را داخل سوراخی در صفحه نمایش قرار داد. مزایای این روش چیست؟ شاید افزایش فضای صفحه نسبت به بدنه اصلی؛ اما این روش کار طراحان رابط کاربری برای طراحی بخش بالایی صفحه (نوار وظیفه) را دشوار خواهد کرد.

راه‌های متنوع‌تری برای طراحی تلفن های هوشمند وجود دارد: سنسورهای اثر انگشت نوری می‌توانند زیر صفحه نمایش تعبیه شوند، پس چرا دوربین‌های سلفی این‌گونه نباشند؟ سامسونگ پتنتی را با این طراحی دارد، ولی ما نمی‌دانیم که این طرح تا چه اندازه با واقعیت فاصله دارد. البته تعبیه اسکنرهای اثر انگشت کار چندان آسانی نیست و به تبع آن، قرار دادن یک دوربین چند مگاپیکسلی زیر یک صفحه نمایش نیز کار بسیار دشواری خواهد بود.

آخرین راه می‌تواند حذف اجزایی باشد که به ناچ نیاز دارند. اگر در بخش پشتی گوشی یک نمایشگر وجود داشته باشد (مثل چیزی که در میزو پرو 7 پلاس دیده‌ایم)، به راحتی می‌توان برای عکاسی سلفی هم از دوربین‌های پشتی استفاده کرد. اسکنر اثر انگشت زیر صفحه هم می‌تواند جای خود را به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی یا اسکنر اثر انگشت پشتی بدهد. برای اسپیکر earpiece هم می‌توان از شیاری بسیار باریک مثل پرچمدار شیائومی استفاده کرد تا نیازی به افزایش حاشیه بخش بالایی صفحه نباشد.

در نظرسنجی امروز گجت نیوز می‌خواهیم یک پرسش جذاب را مطرح کنیم: اگر مسئولیت طراحی پرچمداران 2019 اندرویدی به عهده شما بود، کدام‌یک از طرح‌های زیر را انتخاب می‌کردید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرم گوشیها طراحیشون خیلی مزخرف شده . من طراحی ایقون ایکس دوس دارم ولی اون تیکیه بالایی رو اعصابه.طراحی سامسونگا هم دوس داشتیه ولی نبودن حاشیه اطراف باعث میشه کار کردن با دست بی معنی شه. سونی هم مثل اجر دیوار شده به درد نخور و سنگین.بهترین طراحی گوشی به نظرم برا ال جیه یا گوشی های که از نماشیگر یه فاصله دارن, یعنی حاشیه کم دارن.