چطوری در خانه انگلیسی کار کنیم؟

بسیاری از ما به دلایل مختلف به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستیم، برخی به علت مسائل کاری و شغلی نیاز به یادگیری زبان جدید داشته و برخی دیگر برای گذراندن اوقات فراغت و یا ادامه تحصیل به آن نیاز دارند. آن چه مسلم است این است که یادگیری زبان جدید بخصوص زبان انگلیسی تاثیر زیادی در روابط اجتماعی، تحصیلی و اعتماد به نفس فرد ایجاد خواهد کرد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید اما به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت، بودجه و غیره نمی توانید در کلاس های آموزشی زبان شرکت کنید، احتمالا تاکنون روش های مختلفی را برای یادگیری انگلیسی در منزل امتحان کرده اید، بعید می دانم به سراغ ترجمه داستان کوتاه یا شعر انگلیسی نرفته باشید یا فیلم زبان اصلی تماشا نکرده باشید!

اگرچه هر فرد با توجه به روحیه و علایق خود زمینه ای را انتخاب می کند، مثلا برخی بهداستان عاشقانه انگلیسی علاقمندند و بعضی افراد ترجیح می دهند جملات زیبا و خاص بزرگان و مشاهیر جهان را مطالعه کنند.

از هر روشی که برای آموزش زبان انگلیسی در خانه استفاده کنید باید ابتدا به برخی نکات توجه کنید تا بهترین نتیجه ممکن از تلاش، وقت و هزینه ای که صرف می کنید به دست آورید. در ادامه مطلب با کوکا همراه شوید تا با چند نکته و اصل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا شویم.

1. هدف داشته باشید

مهم است که هدف شما آن قدر برای تان ارزشمند باشد که حاضر باشید با انگیزه و اراده قوی وقت خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنید. اهدافی همچون ارتقا شغلی، مسافرت های خارج از کشور، تحصیل در سایر کشورها، ایجاد چالش جدید در زندگی و غیره. شما باید مانند تمبری که به پاکت نامه می چسبد به هدف خود بچسبید!

2. روش خود را انتخاب کنید

همانطور که هریک از ما علایق مختلفی داریم هر یک ممکن است روش خاصی را به سایر روش های موجود ترجیح دهیم. روش یادگیری خود را انتخاب کرده و درباره موثر بودن آن به اندازه کافی تحقیق کنید، در این صورت یادگیری زبان تفریح سرگرم کننده ای خواهد شد.

3. درگیر شوید

اگر می خواهید از یادگیری لذت ببرید به آن نه به عنوان یک کار زمانبر بلکه به دید تفریح نگاه کنید و آن را به زندگی روزمره خود وارد کنید. توصیه می کنم هنگام صحبت کردن با افراد خانواده از کلمات انگلیسی حتی دست و پا شکسته استفاده کنید و هنگام ارسال پیام به دوستان یا ارسال اس ام اس عاشقانه به نامزدتان کلمات انگلیسی به کار ببرید!

4. مسئولیت پذیر باشید

یادگیری هر نوع دانشی از جمله زبان انگلیسی به تعهد و صرف زمان و تلاش کافی نیازمند است. فراموش نکنید دوره های کوتاه و منظم بسیار اثربخش تر از دوره های طولانی و بدون نظم می باشد. نیازی نیست همه وقت خود را به یادگیری اختصاص دهید بلکه صرف چند دقیقه در روز نیز کفایت خواهد کرد به شرطی که از روش مورد علاقه خود استفاده کرده و آن را به عادت روزانه تبدیل کنید.

5. از سطح خود شروع کنید

اگر پایه انگلیسی ضعیفی دارید از کمترین سطح ممکن و با خواندن داستان های کودکانه شروع کنید، خواندن مطالبی که برای شما دشوار است باعث دلزدگی خواهد شد. تعیین سطح از مهم ترین کارهایی است که قبل از شروع زبان باید انجام شود.

6. فیلم با زیرنویس نگاه کنید

آیا شما هم مثل من به فیلم علاقه دارید؟ پس بهتر است از این به بعد از زیرنویس انگلیسی همراه فیلم استفاده کرده، حتی فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود که قبلا به دوبله فارسی تماشا کردید یک بار دیگر به زبان انگلیسی ببینید. این ایده ای عالی و سرگم کننده برای تقویت زبان است.

7. شنیداری خود را تقویت کنید

گوش دادن به آهنگ های مشهور دنیا و چت های شنیداری انگلیسی، listening شما را بهبود می بخشد. با احتمال زیاد در ابتدا متوجه بسیاری از چیزهایی که می شنوید نخواهید شد، نگران این مسئله نباشید!

8. تمرین، تمرین و تمرین

در هر لحظه و هرجایی که هستید از زبان انگلیسی استفاده کنید، همانطور که بدون رانندگی کردن نمی توان راننده شد بدون صحبت کردن و تمرین نیز نمی توان انگلیسی را یاد گرفت.

9. انگلیسی واقعی را یاد بگیرید

اگرچه کتاب هایی که برای سطوح مختلف آموزشی در نظر گرفته می شود برای یادگیری انگلیسی مفید هستند اما زبان انگلیسی رایج و مورد استفاده در کشورهای خارجی را آموزش نمی دهند. شما باید با خواندن مجلات، روزنامه های انگلیسی، دیدن فیلم، شنیدن آهنگ و غیره هرچه بیشتر و بیشتر با اصطلاحات مختلف و صد البته انگلیسی واقعی آشنا شوید، زیرا انگلیسی واقعی با درس انگلیسی متفاوت است!

10. همزمان مهارت های چهارگانه را تقویت کنید

برای جلوگیری از کاهش اعتماد به نفس حتما مهارت های چهارگانه که شامل گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن می باشد را به صورت همزمان جلو ببرید. اگرچه گاهی تمرکز اصلی روی شنیدن و گاهی روی نوشتن و غیره می باشد.

11. دوست انگلیسی زبان پیدا کنید

امروزه به لطف تکنولوژی و شبکه های اجتماعی به راحتی می توان با فردی در آن سوی دنیا ارتباط برقرار کرده و صحبت کرد. چت کردن با یک دوست انگلیسی زبان شما را به چالش کشانده و به مرور، تاثیر زیادی در تقویت زبان شما خواهد داشت. همچنین می توانید با زبان آموزانی که مانند شما به دنبال یادگیری هستند آشنا شده و در مورد این موضوع برنامه ریزی کنید و به صورت منظم زمانی در هفته را به چت کردن اختصاص دهید.

از گروه ها و دورهمی های آنلاین هرگز غافل نشوید.

12. ساختار را رعایت کنید

حفظ کردن همه کلمات انگلیسی دشوار است، به همین دلیل توصیه می شود همه وقت خود را صرف حفظ کردن کلمات نکنید و از راهکارهایی که گفتیم برای تقویت همزمان مهارت های چهارگانه استفاده کنید اما هرگز ساختار اصلی را فراموش نکنید. بهتر است ابتدا روی صحبت کردن تمرکز داشته باشید و نگران اشتباهات خود نباشید اما به مرور که به سطوح پیشرفته تر می روید مواردی مانند املای کلمات، انتخاب آن ها و گرامر نیز اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

هر زبان همانند ساختمانی است که دستور زبان ساختار آن می باشد، اگر ساختمان شما ساختار خوبی نداشته باشد در نهایت ویران می شود!

13. دفترچه خاطرات انگلیسی تهیه کنید

اگر به نوشتن و داستان نویسی علاقه دارید یکی از بهترین روش ها برای به چالش کشیدن خود، تهیه دفترچه خاطرات و ثبت وقایع روزانه زندگی به زبان انگلیسی می باش

14. یک همراه داشته باشید

این نکته بخصوص برای افرادی که به آموزش زبان انگلیسی در خانه می پردازند بسیار مهم است زیرا هر آدمی ممکن است در طول راه رسیدن به هدفش، گاهی دچار ناامیدی شده و نیاز به محرک بیرونی داشته باشد، توصیه می کنم حتما با یکی از دوستان یا افراد خانواده برای یادگیری انگلیسی اقدام کنید. به یکدیگر انگیزه دهید و برنامه مستمر و منظم برای مطالعه در کنار هم داشته باشید.

15. از منابع مختلف بهره ببرید

همانطور که قبلا اشاره شد بهتر است علاوه بر کتاب های آموزشی از مجلات و روزنامه های انگلیسی هم استفاده کنید، در صورتی که چنین مواردی در دسترس ندارید به سراغ اینترنت بروید، اینترنت دریای عظیمی از متون، سایت ها و مجلات آنلاین در زمینه های مختلف است که هرگز از خواندن آن ها سیر نخواهید شد.

16. از روش های سرگرم کننده برای حفظ کردن استفاده کنید

اگر به خاطر سپردن لغات برای تان دشوار است از خلاقیت خود کمک بگیرید. می توانید لغات را با مثال های خنده دار یا تصاویر دلخواه در کنار آن ها، روی کاغذ نوشته و در نقاط مختلف خانه نصب کنید.

17. مانند یک کودک فکر کنید

شاید به نظرتان عجیب یا خنده دار به نظر برسد اما وقتی می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید درست مانند کودکی هستید که زبان مادری اش را به مرور فرا می گیرد. مانند یک کودک برای یادگرفتن کنجکاو باشید و سعی کنید در کنار کتاب های آموزشی از داستان ها و فیلم های کودکانه انگلیسی استفاده کنید.

و نکته آخر این که هرگز و هرگز از ابزارهای ترجمه آنلاین مانند ترجمه گوگل استفاده نکنید، برای ترجمه متن های مختلف تا حد امکان خودتان این کار را انجام داده و کلمات دشوار را از دیکشنری دستی پیدا کنید.

در این مطلب سعی کردیم به برخی نکات مهم برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه اشاره کنیم. اگر قصد یادگیری دارید توصیه می کنم ابتدا همه جوانب و نکات را در نظر گرفته و با هدف و انگیزه کافی برای این چالش سرگرم کننده اقدام کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فیلم زیرنویس از همه ش بهتره

  2. بیشتر جنبه مشاوره ای داشت