پیشی گرفتن هواوی از اپل

پیشی گرفتن هواوی از اپل در بازار گوشی های هوشمند

آماری که به تازگی پیرامون رقم فروش اسمارت فون در سطح جهان منتشر شده، بیانگر پیشی گرفتن هواوی از اپل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی است.

روز گذشته موسسه IDC در برآورد مقدماتی خود، تعداد گوشی های هوشمند عرضه شده به بازار در سه ماهه دوم سال 2018 را 342 میلیون دستگاه اعلام کرد. این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که 348.2 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به مشتریان عرضه شده بود، 1.8 درصد افت پیدا کرده است. اما نکته قابل توجهی که در این آمار به چشم می‌آید، پیشی گرفتن هواوی از اپل و سهم بیشتر کمپانی چینی در بازار است.

بر این اساس، هواوی با فروش 54.2 واحد اسمارت فون، 15.8 درصد از سهم بازار در سه ماهه دوم سال را به خود اختصاص داد که رقم بی‌سابقه‌ای برای این کمپانی است. در کشور چین نیز سهم بازار هواوی، 27 درصد عنوان شد که این هم رقم رکوردشکنی محسوب می‌شود. با این اوصاف، هواوی جایگاه دوم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را از اپل گرفت و این کمپانی را با آمار فروش 41.3 میلیون دستگاه و سهم بازار 12.1 درصدی، به رتبه سوم فرستاد.

با پیشی گرفتن هواوی از اپل ، این کمپانی به دومین تولیدکننده بزرگ اسمارت فون تبدیل شد

«رایان ریث» معاون شاخه موبایل موسسه IDC نیز، رشد آهسته و پیوسته کمپانی چینی را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد؛ به ویژه با توجه به اینکه هواوی تا همین اواخر، برندی ناشناخته در سطح جهان بوده است. این دستاورد، ثمره‌ی استراتژی صحیح هواوی برای حضور در بازارهای جدید، موفقیت برند آنر (زیر شاخه هواوی) و همین‌طور قیمت رقابتی گوشی های پی 20 و پی 20 پرو و تقاضای بالا برای خرید آن‌ها توصیف شده است.

اما سامسونگ بدون توجه به پیشی گرفتن هوای از اپل ، با فروش 71.5 میلیون گوشی و در اختیار داشتن سهم 20.9 درصدی در بازار، همچنان پیشتازی می‌کند؛ هر چند که رقم فروش کمپانی کره‌ای نسبت به دوره مشابه سال 2017 با کاهش 10.4 درصدی مواجه شده است. دلیل این موضوع هم به روند فروش کم‌شتاب‌تر گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در سال جاری، نسبت به گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در سال گذشته مربوط می‌شود؛ ظاهرا تغییرات و بهینه‌سازی‌های پرچمداران جدید سامسونگ، آنچنان وسوسه انگیز نبوده است که مشتریان برای خرید آن‌ها هجوم ببرند. البته کمپانی کره‌ای مراسم رونمایی از گلکسی نوت 9 را در پیش دارد و چه بسا با این فبلت بتواند جبران مافات کند.

در رده‌های چهارم و پنجم این فهرست، کمپانی‌های چینی شیائومی و اوپو قرار گرفتند. دستاورد مهم شیائومی در این باره زمانی، سبقت گرفتن از سامسونگ در بازار هند و تبدیل شدن به برند اول اسمارت فون در این کشور بود. اوپو نیز با حضور موثرتر در بازار خاورمیانه و آفریقا در سه ماهه دوم 2018، رشد 5.1 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. تمام دنیا میدونن جنس ارزون بی دلیل نیست… هوواوی گوشی ارزون قیمتی داده به بازار همه خریدن این ربطی نداره که کیفیت و..قدرتش بهتر از سایر برند ها باشه که … هنوز هم توی دنیا سام ..و اپل محبوب ترن… من که پولم رو واسه هواوی و اپو …. دور نمی ریزم

  2. از همه پیشی گرفت فک میکنم اوله

  3. هوآوی تنها مزیتی که نسبت به سامسونگ داره فقط یه دوربینه و بس

  4. چه ربطی داره اخه
    سامسونگ جایگاه خودشو داره فروش خودشم داره خیلی بهتر از هوآوی خواهد بود حالا ببین کی گفتم

  5. دم هواوی گرم ایول داری بهتر از اینم میشه واقعا پیشرفت داشته زنگ خطر برای سامسونگ