میکرو کامپیوتر Pocket 2

میکرو کامپیوتر Pocket 2 همیشه در کیفتان همراه شماست

میکرو کامپیوتر Pocket 2 شرکت GPD از یک نمایشگر 7 اینچی، پردازنده نسل هفتمی اینتل و عملکرد خوب بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت این میکرو لپ تاپ ویندوزی بیشتر آشنا شوید.

Netbook را به یاد دارید؟ دیوایس‌های کوچک اینترنتی که در بسیاری از موارد قدرتمند نبودند، اما حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان و خوب بود. یک کروم بوک نیز به نوعی چنین اتفاقی را رقم زد. GPD Pocket 2 بار دیگر محصولات این رده را نونوار کرده است، اما حالا قدرت بیشتری در زیر قاب خود دارد. این میکرو کامپیوتر به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی تبلتی مجهز شده و یک کیبورد را نیز از لپ تاپ ها به ارث برده است. همچنین در زیر قاب آن می‌توان شاهد فعالیت یک پردازنده نسل هفتمی Intel بود و ویندوز 10 بر روی آن اجرا شده است.

میکرو کامپیوتر Pocket 2

همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، GPD Pocket 2 نسل دوم لپ تاپ Pocket شرکت جی پی دی است که سال گذشته بیش از 3.5 میلیون دلار در سایت Indiegogo کسب کرده بود. به طور طبیعی، با توجه به حمایت فوق‌العاده‌ای که از جامعه‌ی سرمایه گذاران گرفت، GDP بار دیگر به این سایت بازگشته تا منابع مالی مورد نیاز برای تولید جدیدترین میکرو کامپیوتر خودش را به دست آورد.

میکرو کامپیوتر Pocket 2 بیش از 2 برابر قدرت نسل نخست خودش را ارائه می‌کند، یک نمایشگر 7 اینچی لمسی با پنل IPS، محافظ گوریلا گلس 4 و وضوح 1920×1200 پیکسل که حاشیه‌های بسیار باریک 4 میلی‌متری آن را احاطه کرده‌اند، بر روی قاب جلویی کامپیوت جای خوش کرده است. در داخل یک پردازنده دو هسته‌ای Core m3-7Y30 با پردازشگر گرافیکی داخلی HD که سرعتی معادل 2.6 گیگاهرتز دارد، یک رم 4 یا 8 گیگابایتی LPDDR3 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی SSD جای گرفته است. اگر این حافظ هبرای شما کافی نیست، می‌توانید با یک کارت حافظه SD آن را ارتقا ببخشید. این میکرو کامپیوتر سیستم عامل 64 بیتی ویندوز 10 هوم را نیز اجرا می‌کند.

میکرو کامپیوتر Pocket 2

این میکرو لپ تاپ از ابعادی برابر با 181 در 112 در 8.14 میلی‌متر و وزن 465 گرم برخوردار است. از خصوصیت‌های ارتباطی و مصرفی آن نیز می‌توان به بلوتوث 4.1، وای فای دوال باند 802.11a/ac/b/g/n، دو درگاه سایز کامل USB و یک درگاه USB نوع C، یک باتری 6800 میلی‌آمپر ساعتی برای عمر مفید باتری 6 الی 8 ساعته و همچنین اسپیکرهای داخلی اشاره کرد.

ویدیو معرفی میکرو کامپیوتر Pocket 2

Pocket 2 از بدنه‌ای طراحی شده با آلیاژ‌ منیزیوم بهره می‌برد، یک صفحه کلید به بدنه چسبیده است و یک سنسور ناوبری نوری نیز به جای یک ترک پد بر روی بدنه دیده می‌شود. GPD حتی طراحی جمع و جور این کامپیوتر را فدای هیچ چیزی نکرده و از یک سیستم خنک کننده فعال نیز در زیر قاب آن استفاده کرده تا عملکرد به بهترین شکل به کاربران ارائه شود. پروژه Pocket 2 در حال حاضر موفق شده اعتبار لازم برای تولید را به دست اورد. مدل مجهز به رم 4 گیگابایتی ان با قیمت 529 دلار و مدل 8 گیگابایتی آن نیز قرار است با قیمت 599 دلار به فروش برسد. آغاز تحویل دیوایس‌های سفارش داده شده از ماه اکتبر خواهد بود.