مولکول استیل ال کارنیتین

مولکول استیل ال کارنیتین عامل افسردی میلیونها انسان است

فقدان مولکول استیل ال کارنیتین می تواند عاملی باشد برای افسردگی میلیون ها انسان بر روی زمین که از نشانه های این بیماری رنج بسیار می برند و زندگی آنها دستخوش تحولات منفی بسیاری می شود.

مولکول استیل ال کارنیتین در ابتلا به افسردگی نقش دارد. اما افسردگی چیست؟ افسردگی یک اختلال خطرناک و پیچیده روانی است، فرد افسرده به خاطر بی‌حوصلگی، احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی و موارد متعدد دیگر نمی تواند رفتار و تعاملات درستی داشته باشد. حتی در موارد متعددی افسردگی عامل اصلی خودکشی عنوان شده است.

تحققات اخیر نشان داده است که فقدان مولکول استیل ال کارنیتین  می تواند فرد را دچار اختلال افسردگی کند. در واقع سطح پایین مولکول استیل ال کارنیتین در خون اکثر بیماران افسرده مشاهده شده است.

همچنین در نوع حاد اختلال افسردگی شاهد پایین ترین سطح از وجود این مولکول در خون بیمار هستیم. مولکول استیل ال کارنیتین به صورت طبیعی در بدن تولید می شود و در متابولیزم چربی و تولید انرژی نقش مهمی ایفا می کند.

البته از سال 1991 دانشمندان و پزشکان به این ارتباط پی برده بودند، اما تحقیقات اخیر صحت این یافته های قدیمی را تایید کرد. تزریق این مولکول به بدن موش های آزمایشگاهی این موضوع را کاملا تایید کردند و نشان داد که این مولکول می تواند خواص ضد افسردگی داشته باشد و کاهش آن در خون موش منجر به بروز علائم افسردگی می شود.

از سوی دیگر تاثیر این مولکول در بهبود سریع افسردگی در قیاس با داروهای قبل مشاهده شده است. داروهای ضد افسردگی تنها بر روی 50 درصد بیماران تاثیر دارد و از سوی دیگر دارای عوارض جانبی است. لذا نتایج این تحقیق می تواند به راهی جدید در درمان اختلال افسردگی منتهی شود.

مولکول استیل ال کارنیتین و تاثیر آن بر انسان

البته تاثیر مولکول استیل ال کارنیتین علاوه بر موش باید بر روی انسان نیز آزمایش شود. لذا در جریان پژوهش دیگری این موضوع به آزمون گذاشته شد. این تحقیق بر روی 71 بیمار افسرده زن و مرد صورت گرفت. در جریان این تحقیق مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین تشدید افسردگی و کاهش سطح مولکول استیل ال کارنیتین  در بدن بیمار وجود دارد.

البته قبل از اینکه مکمل استیل ال کارنیتین به عنوان یک مکمل دارویی در جهت درمان افسردگی تجویز شود باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد، زیرا پژوهشگران هنوز نمی دانند که مولکول استیل ال کارنیتین چگونه می تواند نشانه های افسرگی در فرد بیمار را کاهش دهد.

هنوز نمی توان دوز مشخصی از این مکمل را تجویز کرد. پژوهشگران تاکید دارند که در زمینه استفاده از مکمل استیل ال کارنیتین سوالات بی پاسخ بسیاری وجود دارد که پاسخ به آنها نیازمند مطالعات بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سر تیتر اصلاح شخ عمل افسردگی ن عامل افسردی

  2. عامل اصلی همه افسردگیا بی پولیه که تک تک رگ های عصبی رو پاره میکنه

  3. بدرد ما ایرانیا میخوره ، آزمایش نمیخواد بده هر چه باداباد میخوریم