تولید پژو 301

تولید پژو 301 با موتور TU5 به زودی در ایران آغاز خواهد شد

پژو 301 با موتور TU5 در ایران تولید خواهد شد. در حالی که گروه خودروسازی پژو سیتروئن اعلام کرده به دلیل تحریم‌ها ایران را ترک می‌کند، حالا گفته می‌شود شرکت ایکاپ قصد دارد تولید پژو 301 را به زودی آغاز کند.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه یکی از اولین شرکت‌هایی بود که با خروج آمریکا از برجام اعلام کرد فعالیت‌هایش در ایران را تعلیق و بازار کشورمان را ترک می‌کند. این در شرایطی است که شرکت پژو با ایران خودرو و شرکت سیتروئن با سایپا قرارداد همکاری امضا کرده بودند و بر اساس آن مقرر شده بود خودروهایی مانند پژو 2008، پژو 301 و سیتروئن سی 3 در ایران تولید شوند. با خروج پژو سیتروئن از ایران تصور می‌شد تولید این خودروها در کشورمان نیز منتفی شود، اما اکنون خبرهای دیگری به گوش می‌رسد و شنیده می‌شود شرکت ایکاپ قصد دارد تولید پژو 301 را به زودی آغاز کند.

تولید پژو 301

طبق قراردادی که میان پژو و ایران خودرو منعقد شد، سه خودروی پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 باید در ایران به تولید برسند که در این بین، تولید خودروی پژو 2008 از مدتی پیش، هر چند در تیراژ پایین آغاز شده و پژو 301 نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دومین خودرویی است که باید در ایران تولید شود.

تولید پژو 301 با داخلی‌سازی 60 درصدی

شرکت ایکاپ به عنوان شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به تازگی اعلام کرده حتی اگر پژو از ایران خارج شود، خودروی پژو 301 را با داخلی‌سازی اولیه 60 درصدی و با استفاده از موتور TU5 تولید خواهد کرد. البته این که 40 درصد باقی‌مانده قرار است از کجا تامین شود، هنوز مشخص نیست. موتور TU5 نیز بر روی سایر محصولات فعلی پژو در ایران مورد استفاده قرار گرفته و مشتریان ایرانی آشنایی زیادی با عملکرد آن دارند.