گوشی گلکسی ای 8 2018

انتشار آپدیت اندروید 8 برای میان‌رده‌های سامسونگ به تاخیر افتاد

سامسونگ ممکن است انتشار آپدیت اندروید 8 برای برخی گوشی های میان‌رده و اقتصادی خود را با وجود اعلام یک برنامه زمانی مشخص از قبل، به تاخیر بیندازد. در این مطلب برنامه زمانی جدید به منظور انتشار آپدیت اندروید 8 برای گوشی های سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

ماه گذشته، زمان عرضه آپدیت اندروید 8 برای برخی گوشی های میان‌رده و همچنین اقتصادی سامسونگ، آخرین ماه‌های سال جاری اعلام شد، اما طبق اخبار جدید، این زمان باز هم به تاخیر افتاده و گوشی های هوشمندی که در ادامه نام خواهیم برد، اوایل سال 2019 آپدیت سیستم عامل نسبتا جدید را دریافت می‌کنند.

جدول زمان‌بندی منتشر شده در ماه قبل دقت کافی نداشت، به همین دلیل بر روی آن حساب زیادی باز نکردیم. به عنوان نمونه داخل آن اعلام شده بود دستگاه‌هایی همچون تبلت گلکسی تب اس 3 به زودی آپدیت اندروید 8 را دریافت خواهند کرد، در حالی که این تبلت در آن زمان، به سیستم عامل نام برده به‌روزرسانی شده بود. اما در جدول جدید، این ایرادات برطرف شده‌اند.

زمان انتشار آپدیت اندروید 8 برای میان‌رده‌های سامسونگ

گوشی ها و تبلت های گلکسی سی 9 پرو، گلکسی سی 7 پرو، گلکسی ای 9 پرو، گلکسی جی 2 2018، گلکسی تب ای 2017 و همچنین گلکسی On5 2016 قرار است با توجه به برنامه زمانی جدید، طی اولین ماه سال آینده میلادی (دی – بهمن امسال) آپدیت اندروید اوریو را دریافت کنند.

جدول انتشار آپدیت اندروید 8 برای سامسونگ

به این ترتیب کاربران حداقل دو مورد از محبوب‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ یعنی گلکسی جی 7 مکس و گلکسی جی 7 2016 می‌بایست تا سه ماه بعد از شروع سال جدید منتظر دریافت آپدیت اندروید 8 بمانند. با این حال، انتشار آپدیت سیستم عامل برای یک میان‌رده متعلق به سال 2016 تحسین‌ برانگیز است! این دومین و شاید آخرین آپدیت سیستم عامل است که برای گوشی گلکسی جی 7 2016 منتشر می‌شود.

سامسونگ پیشتر فقط برای پرچمدارانش حداکثر به مدت دو سال آپدیت سیستم عامل منتشر می‌کرد، اما جدول زمان‌بندی جدید نشان می‌دهد تغییراتی در استراتژی بخش موبایل شرکت رخ داده است.

با توجه به عرضه رسمی اندروید 9 پای بعید نیست جدول زمانی بالا مجددا تغییر کند، هر چند احتمالا عرضه آپدیت جدیدترین سیستم عامل پلتفرم اندروید برای میان‌رده‌ها و گوشی های اقتصادی سامسونگ به این زودی، بسیار کم است.