تماشا کنید : فیلم کوتاه علمی تخیلی « Ambition » با بازی هنرپیشه سریال Game of thrones

آژانس فضایی اروپا دیروز فیلمی کوتاه و تبلیغاتی برای سفینه فضایی رزتا منتشر کرد. این ویدیو با نام Ambition از هنرنمایی بازیگر مشهور سریال بازی شاهان، ایدن گیلن در نقش “استاد” بهره می‌برد. گیلن در سریال بازی شاهان ( Game of thrones ) در نقش لرد بیلیش یا لیتل فینگر معروف نقش آفرینی می‌کند.

دیگر بازیگر این سریال ایزلینگ فرانچوسی نیز در در نقش “شاگرد” بازی می‌کند و ماجرای فیلم در دنیایی فرازمینی رخ می‌دهد.

در این ویدیوی علمی تخیلی هفت دقیقه ای، استاد و شاگرد در مورد اهمیت آب و تأثیر آن بر زندگی و ریشه حیات صحبت می‌کنند. در این ویدیو همچنین به مأموریت فضاپیمای رزتا نیز اشارات مستقیمی وجود دارد.

دانلود ویدیو

رزتا که هم اکنون به دور ستاره دنباله دار 67P/Churyumov-Gerasimenko گردش می‌کند، ماه آینده روباتی کوچک را بر روی سطح این ستاره دنباله دار می‌فرستد تا به بررسی عناصر شیمیایی موجود در آن بپردازد.

رزتا در سال 2004 به فضا پرتاب شد و در آگوست 2014 به این ستاره دنباله دار رسید. این نخستین باری است که بشر توانسته فضاپیمایی را به تعقیب یک ستاره دنباله دار بفرستد.

گفته شده که احتمالا ستاره‌های دنباله دار آب را در زمان‌های گذشته به سیاره‌های منظومه شمسی آورده‌اند. علاوه بر این ممکن است عناصر عامل حیات نیز توسط همین ستاره‌ها به زمین و یا دیگر سیاره‌ها منتقل شده باشد.

سازمان فضایی اروپا امیدوار است که که این فیلم کوتاه بتواند هدف رزتا را به شکل گسترده‌تری برای مردم دنیا و در آستانه فرود روبات کوچک آن در 12 نوامبر روشن کند.

Ambition توسط کارگردان لهستانی، تومک باگینسکی کارگردانی شده که سابقه کسب جایزه‌های مطرح بسیاری را در کارنامه خود دارد.

منبع : ESA

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل هميشه عالي بود
    ممنون گجت نيوز
    :Love-Letter: :THANK-YOU: :THANK-YOU: :THANK-YOU: :THANK-YOU: