کارت گرافیک جدید انویدیا

کارت گرافیک جدید انویدیا با 48 گیگابایت حافظه GDDR6 معرفی شد

کارت گرافیک جدید انویدیا با نام Quadro RTX 8000 و 48 گیگابایت حافظه GDDR6 در کنفرانس “SIGGRAPH” معرفی شد. این کارت گران‌قیمت بر پایه ریزمعماری جدید Turing ساخته شده است.

انویدیا ریزمعماری جدید Turing را به همراه اولین کارت های گرافیک مبتنی بر آن معرفی کرد. سازندگان در این معماری از هسته‌های اختصاصی RT استفاده کرده‌اند تا “ray tracing” یا «رهگیری پرتو» به شکل بهتری انجام شود؛ تکنیکی پیچیده که درلحظه، افکت‌های نوری بسیار واقع‌گرایانه را با استفاده بسیار بالا از منابع سخت افزاری ارائه می‌دهد. انویدیا از کارت گرافیک Quadro RTX به عنوان «اولین پردازشگر گرافیکی رهگیری پرتو جهان» یاد کرده و آن را بزرگترین جهش شرکت از زمان معرفی CUDA در سال 2006 می‌داند.

کارت گرافیک جدید انویدیا 10 هزار دلار قیمت دارد

کارت های گرافیک سری Quadro RTX برای استفاده‌های بسیار حرفه‌ای در نظر گرفته‌ شده‌اند، نه اجرای بازی‌های رایانه‌ای؛ Quadro RTX 8000 پرچمدار جدید انویدیا است که از اواخر سال جاری میلادی با قیمت 10 هزار دلار روانه بازار می‌شود. با خرید این محصول قدرتمند با توانایی 10 گیگاری بر ثانیه، کاربران از 48 گیگابایت حافظه GDDR6 در کنار 4608 هسته CUDA و 576 هسته Tensor برخوردار خواهند شد. توان محاسباتی این کارت نیز برابر 16 ترافلاپس خواهد بود. کارت گرافیک جدید انویدیا ضمن استفاده از رابط NVLink برای اتصال چند کارت به یکدیگر، از استاندارد جدید VirtualLink نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوان از آن در کنار هدست‌های واقعیت مجازی به کمک یک کابل USB-C استفاده کرد.

این ریزمعماری در کنفرانس “SIGGRAPH” که مخصوص کاربران حرفه‌ای گرافیک‌های کامپیوتری است، رونمایی شد. از هفته آینده نیز نمایشگاه گیمزکام 2018 برگزار می‌شود و شدیدا انتظار می‌رود مدیران نسخه مخصوص مصرف‌کنندگان از سری GeForce را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهند. با معرفی “Turing” در سطح فنی، غافلگیری‌های جدید انویدیا که نشان می‌دهد فناوری های مرتبط با ردیابی پرتو آن چگونه می‌توانند قدرت پردازشی را افزایش دهند، در بازی‌های کامپیوتری هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خوب پول میزنن واسه به جیب ها

  2. ۱۰ هزاااااااار دلاااااار چخبرهههه😱😱

  3. چه خبره؟! این کارت گرافیک واسه بازی 2030 فک کنم باشه😂

  4. خیلی هم عالی،با این قیمت دلار میشه 10 تا دونه ازش خرید!!!😂