بهترین آیفون سال 2018

قیمت بهترین آیفون سال 2018 همچنان هزار دلار باقی خواهد ماند

امسال سه گوشی آیفون توسط اپل معرفی خواهند شد. پیش‌بینی می‌شد قیمت بهترین آیفون سال 2018 از هزار دلار تجاوز کند، اما طبق گفته‌های جدید تحلیلگران، خرید بهترین گوشی سال 2018 اپل با پرداخت همان هزار دلار تعیین شده برای آیفون 10 امکان‌پذیر خواهد بود.

اپل سال گذشته، به وسیله قیمت‌گذاری متفاوت آیفون ایکس، سقف قیمت گوشی های پرچمدار را به یکباره چند پله بالا برد. در حالی که انتظار می‌رفت قیمت پرچمدار سال 2018 از هزار دلار قیمت آیفون 10 بیشتر شود، بر اساس گفته‌های تحلیلگران، قیمت خرید بهترین آیفون سال 2018 همچنان هزار دلار باقی خواهد ماند.

بر اساس پیش‌بینی‌های TrendForce، اپل امسال فروش یکنواختی را در مقایسه با سال قبل تجربه کرده و پیشرفتی در میزان فروش آن حاصل نخواهد شد. به همین دلیل شرکت تلاش می‌کند به وسیله دست‌کاری کردن استراتژی خود در نحوه قیمت‌گذاری، فشار وارد شده از سمت بازار گوشی های اندرویدی را کمتر کند. اپل می‌داند با پیش رفتن به همین روال، فشار زیادی را از سمت شرکت‌های گوشی‌ساز چینی متحمل خواهد شد.

بهترین آیفون سال 2018 باز هم هزار دلاری خواهد بود

یکی از استراتژی‌های رقابتی اپل در سال جاری، عرضه سه گوشی هوشمند است، به طوری که دو مدل پرچمدار و مجهز به نمایشگر OLED بوده و یک مدل میان‌رده و دارای صفحه نمایش LCD خواهد بود. سیستم تشخیص چهره فوق‌العاده فیس آیدی علاوه بر بهترین آیفون سال 2018 و برادر کوچکتر آن، در مدل میان‌رده نیز به کار می‌رود. گفتنی است در حالی که انتظار می‌رفت آیفون 9 به عنوان جایگزین آیفون 8 دارای نمایشگری 4.7 اینچی باشد اعلام شد میان‌رده امسال از یک صفحه نمایش 6.1 اینچی بهره خواهد برد.

بهترین آیفون سال 2018

اگرچه از آیفون 9 به عنوان یک گوشی اقتصادی یاد می‌کنند، اما فراموش نکنید کلمه اقتصادی را در اینجا باید بر اساس دیکشنری اپل معنی کرد، به همین دلیل قیمت آن چیزی حدود 700 الی 750 دلار خواهد بود! این مدل دیرتر از دو گوشی پرچمدار عرضه می‌شود، چرا که قرار است تولید انبوه آن از میانه‌های ماه سپتامبر (شهریور – مهر ) آغاز شود، در حالی که تولید پرچمداران از ماه گذشته میلادی آغاز شده است.

بهترین آیفون سال 2018

دو گوشی مجهز به نمایشگر او ال ای دی به ترتیب دارای اندازه 5.8 اینچ و 6.5 اینچ هستند. مدل 5.8 اینچی، که جانشین مستقیم آیفون ایکس تلقی می‌شود، در مقایسه با این گوشی قیمت کمتری خواهد داشت، به طوری که تحلیلگران قیمت آن را بین 900 الی 950 دلار پیش‌بینی می‌کنند. پیشتر تصور می‌شد قیمت بهترین آیفون سال 2018 یعنی همان فبلت 6.5 اینچی حداقل هزار و صد دلار خواهد بود، اما طبق پیش‌بینی‌های جدید، استراتژی‌های جدید اپل سبب خواهند شد قیمت آن از هزار دلار تجاوز نکند. گفتنی است اپل به منظور رقابت با محصولات سری نوت سامسونگ، امکان استفاده از اپل پنسل با آیفون‌های جدید را فراهم می‌کند.

TrendForce عقیده دارد امسال تمرکز اصلی اپل بر روی گوشی آیفون 6.1 اینچی قرار دارد، چرا که قرار است پنجاه درصد سهم تولید به آن تعلق پیدا کند. اگرچه پنل این گوشی از نوع ال سی دی است، اما این پنل ساخت دست شرکت ژاپن دیسپلی بوده و از بسیاری از نمایشگرهای او ال ای دی کنونی کیفیت بیشتری دارد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اپل تامین‌کنندگانش را مجبور به کاهش هزینه‌های تولید قطعات مختلف کرده است، چرا که در تلاش است با وجود کاهش قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته و عرضه یک فبلت 6.5 اینچی با نمایشگر او ال دی ای دی تنها با قیمت هزار دلار، با کاهش میزان سوددهی رو به رو نشود.