۶ حقیقتی که احتمالا در مورد اندروید نمی دانید!

حیات اندروید، در سپتامبر ۲۰۰۸ و با اسمارت فون T-Mobile G1 / HTC Dream آغاز شد، بنابراین، اکنون ۶ سال و ۱ ماهه است. چه کسی ۶ سال پیش فکر می کرد که این پلتفرم تا قبل از سال ۲۰۱۰، به بزرگترین پلتفرم اسمارت فون ها تبدیل شود؟! تقریباً هیچ کس! اما این امر با قدرت مالی و تاثیرگذاری گوگل، اتفاق افتاد.

اگر چه اندروید، گسترده ترین سیستم عامل روی زمین است، اما حقیقت های زیادی در مورد آن وجود دارد؛ که مردم عادی از آن بی اطلاعند. در این مقاله، در مورد ویژگی های نرم افزاری پنهان یا چیزهایی مثل آن صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد حقایق کلی که احتمالاً شما از آن بی خبرید، بحث خواهیم کرد که امیدوارم لذت ببرید. این ۶ حقیقت در زیر لیست شده اند:

Android-was-initially-planned-to-be-an-OS-for-digital-cameras.

۱- در ابتدا، اندروید برای سیستم عامل دوربین های دیجیتال، در نظر گرفته شده بود

گوگل، اندروید را در سال ۲۰۰۵، ساخت،  زمانیکه، این پلتفرم توسط «اندی رابین» به عنوان پلتفرمی اپن سورس(متن باز) معرفی شد. هرچند یک سال قبل از آن، رابین، اندروید را به عنوان سیستم عاملی برای دوربین های دیجیتال، توسعه داده بود.  اما، او فهمید که آینده در دستان اسمارت فون ها (و نه دوربین ها)، رقم خواهد خورد،  بنابراین، این پلتفرم را برای اسمارت فون ها، توسعه بخشید. با این حال، اندروید، جای پای خود را در بازار دوربین ها هم باز کرد، به طوریکه ، دوربین های مستقل مختلفی (مثل Samsung Galaxy NX ، شکل بالا) بر اساس این پلتفرم ساخته شدند.

In-the-beginning-big-players-didnt-see-Android-as-a-threat.

۲- در آغاز، سازندگان دیگر سیستم عامل، اندروید را تهدیدی محسوب نمی کردند

سال ۲۰۰۷، سالی بود که گوگل و شرکایش، پلتفرم متن باز را، که به طور رسمی به نام اندروید، معرفی شد، شکل دادند. یک سیستم عامل موبایلی متن باز مبتنی بر لینوکس. در آن سال، سیمبیان، بلک بری، پالم و ویندوزموبایل، بزرگترین بازیگران عرصه ی سیستم عامل موبایل بودند، در حالیکه اپل، درست نخستین مدل آیفونش را ارائه کرده بود. اکثر مردم، معتقد بودند که اندروید، ارزش زیادی ندارد. یکی از سخنگویان نوکیا گفت : این کمپانی، اندروید را به عنوان خطر و تهدیدی تلقی نمی کند!

همچنین، یک عضو رسمی سیمبیان، اعلام کرد : «ما ۹ سال است که این راه را پیموده، و تا به حال، شاید نزدیک به دوجین از این پلتفرم های جدید را دیده ایم ، که برخی، آنها را تهدیدی برای ما می دانند. ما آنها را جدی می شمریم، اما این ما هستیم که با گوشی های واقعی و حجم وسیعی از ثروتی که طی این چند سال بدست آمده، سروکار داریم…»

«چندین بار، تلاش برای ایجاد استاندارهایی بر اساس لینوکس را دیده ایم، اما لینوکس، به طور بنیادی ناقص است، لینوکس، غیرقابل مدیریت و غیر قابل کنترل است و بنابراین این کار خنده دار است!!»

Android-is-the-worlds-fastest-growing-OS-and-the-fastest-growing-tech-product.

۳- اندروید، سریع ترین سیستم عامل در حال رشد  و نیز سریع ترین محصول در حال رشد تکنولوژی است

بنابر داده هایی که در سال ۲۰۱۳، فاش شد، اندروید، دارای ۱ بیلیون، کاربر فعال است، آن هم تنها طی ۵ سال! بنابراین، سریع ترین سیستم عامل در حال رشد لقب می گیرد. در حقیقت، اندروید، به عنوان سریع ترین محصول در حال رشد تکنولوژی شناخته می شود، زیرا هیچ چیزی، در سرعت افزایش کاربر، حتی به آن نزدیک هم نشده است. به طور مقایسه ای، اپل، ۷۰۰ میلیون کاربر IOS را تقریباً طی ۶ سال بدست آورد، در حالیکه سیمبیان، ۴۵۰ میلیون کاربر را طی ۱۱ سال، بدست آورد( و پس از آن مسیر انحطاط را پیمود)

Among-the-three-major-smartphone-platforms-Android-can-run-on-the-largest-and-most-diverse-number-of-devices.

۴- در میان اکثر پلتفرم های اسمارت فون، اندروید، دارای بزرگترین و متنوع ترین دیوایس هاست

اگرچه اسمارت فون ها و تبلت ها، اکثریت دیوایس های اندرویدی را تشکیل می دهند، اما این OS، در شمار زیادی از محصولات دارای نمایشگر یا بدون نمایشگر دیگر نیز ، به کار می رود، مثلاً تلویزیون ها، دوربین های دیجیتال، اپلیکیشن های خانگی، عینک های هوشمند، سیستم های لوازم ماشین، کنسول های بازی و …

Anyone-can-freely-develop-for-Android.

۵- هرکسی می تواند به طور رایگان، اندروید را توسعه دهد

بر خلاف IOS، که باید ۹۹ دلار برای توسعه ی آن، پرداخت کنید، توسعه ی بازی ها و اپلیکیشن های اندروید، رایگان است( و البته برای ویندوز فون هم رایگان است). اما، اگر بخواهید محتوای تولیدی خود را از طریق Google Play منتشر سازید، باید ۲۵ دلار پرداخت کنید، که البته مبلغ زیادی نیست.

The-story-of-the-Android-robot-logo

۶- داستان لوگوی ربات اندروید

ربات آیکونیک اندروید، در سال ۲۰۰۷، خلق شد. خالق آن، ایرینا بلوک، (متولد روسیه) طراح سان فرانسیسکویی است که در گوگل کار می کرد. لوگو، باید ساده و دارای یک ربات می بود. نکته ی جالب این است که، ایرینا، این شکل را از طرح درهای دستشویی های عمومی، الهام گرفت! البته، طرح نهایی او، ربات اندروید مشهوری است که به خوبی با آن آشناییم.

منبع :phonearena