حذف ایمیل بعد از ارسال

قابلیت حذف ایمیل بعد از ارسال به جیمیل اضافه شد

قابلیت حذف ایمیل بعد از ارسال به کاربران جیمیل اجازه می‌دهد یک ایمیل اشتباه ارسال شده را حتی بعد از دریافت شدن توسط مخاطب مورد نظر، از صندوق ورودی وی پاک کنند. به این ترتیب بعد از امکان لغو ایمیل ارسال شده، برای چند ثانیه امکان بازپس گرفتن نامه الکترونیکی نیز وجود خواهد داشت.

در دسکتاپ می‌توان مشخص کرد بعد از زدن دکمه ارسال ایمیل در سرویس جیمیل، این عمل چند ثانیه بعد صورت بگیرد. با این کار می‌توان به خود فرصت داد تا پیش از ارسال، در صورت نیاز عملیان را متوقف کرده و از ارسال ایمیل جلوگیری کنیم. اکنون در نسخه موبایل می‌توان علاوه بر لغو نامه پیش از ارسال شدن، به حذف ایمیل بعد از ارسال پرداخت.

تصور کنید حین ارسال یک نامه الکترونیکی به رییس خود، متوجه تایپ کردن عبارتی به شکل اشتباه شده‌اید. حال چند گزینه بیشتر پیش رو نخواهید داشت. یا باید از طریق ارسال یک ایمیل دیگر، ایرادتان را تصحیح کرده و توضیحات کافی ارائه کنید و یا پیش دستی کرده و طی ارسال ایمیل دوم، پیش از اخراج شدن، شخصا استعفا بدهید! اما خوشبختانه قابلیت حذف ایمیل بعد از ارسال در نسخه موبایل جیمیل فراهم شده است.

حذف ایمیل بعد از ارسال

اگر نسخه جیمیل 8.7 اندروید و به بعد را نصب کرده‌اید، از این به بعد خواهید توانست ایمیل ارسال شده را از صندوق ورودی کاربر دریافت‌کننده حذف کنید، گویا چنین نامه‌ای هرگز ارسال نشده است.

نحوه حذف ایمیل بعد از ارسال در جیمیل

بعد از این که دکمه ارسال ایمیل را لمس کردید، یک نوار مشکی به نمایش در خواهد آمد که در سمت چپ، عبارت ارسال با رنگ سفید و در سمت راست آن، عبارت لغو ایمیل ارسال شده با رنگ زرد نوشته شده است.

اگر بلافاصله بعد از ارسال ایمیل، دکمه Cancel که در نوار مشکی نمایش داده می‌شود را لمس کنید، از ارسال نامه شما جلوگیری خواهد شد، اما اگر دیر به وجود اشتباه در ایمیل پی ببرید، خوشبختانه دیگر کار از کار نخواهد گذشت، چرا که دکمه Cancel جای خود را به Undo می‌دهد. پس اکنون علاوه بر قابلیت لغو ایمیل ارسال شده امکان حذف ایمیل بعد از ارسال نیز وجود دارد.

البته برای لمس این دکمه نیز زمان زیادی نخواهید داشت و فقط هفت الی هشت ثانیه فرصت دارید تا به اشتباهتان پی ببرید. با لمس این دکمه مجددا به صفحه ایجاد ایمیل جدید ارسال می‌شوید تا در صورت نیاز تغییرات مورد نظر را پیش از ارسال مجدد اعمال کرده و یا به طور کامل ایمیل را دراپ کنید.