ایسوس راگ فون

ایسوس راگ فون با 4 و 7 گیگابایت رم در تنا رویت شد

ایسوس راگ فون (Asus Rog Phone) قرار است در نسخه‌های ارزان‌تری نیز به عرضه برسد. گوشی گیمینگ ایسوس Rog Phone هم اکنون با قیمت هزار دلاری عرضه می‌شود.

اواسط خرداد ماه بود که گوشی ایسوس راگ فون با یک تراشه اسنپدراگون 845 اورکلاک شده و 8 گیگابایت رم معرفی شد. اما چه می‌شود اگر نسخه‌های مقرون به صرفه‌تری از این گوشی با ظرفیت‌های رم کمتر روانه‌ی بازار شود؟ تنها می‌گوید نه تنها یکی، بلکه دو نسخه دیگر از این گوشی در راه است. مدل Z01QD دارای سه نسخه با ظرفیت‌های رم متفاوت است: 8، 6 و  4 گیگابایت. حافظه‌های داخلی گوشی نیز بین 128 و 512 گیگابایت خواهند بود.

سرعت کلاک پردازنده این گوشی 2.95 گیگاهرتز است و از طراحی از جنس آینده بهره می‌برد؛ اما دوربین پشتی گوشی شاید مشابه نسخه‌ی اصلی ایسوس راگ فون نباشد. تنا از حضور یک دوربین تک لنزی 12 مگاپیکسلی پشتی به جای دوربین دوگانه 12 + 8 مگاپیکسلی در نسل فعلی این گوشی خبر می‌دهد. البته اینطور به نظر می‌رسد در اینجا یکی از مدل‌ها از دوربین دوگانه بهره می‌برد. در اینجا یک تغییر در باتری نیز وجود دارد؛ به جای یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی نسخه جدید ایسوس راگ فون از یک باتری 3850 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است، اما این تغییر در ظرفیت به قدری جزئی است که بعید به نظر می‌رسد تاثیری در عمر باتری داشته باشد.

حتی اگر دوربین و باتری نیز مشابه بودند، یک رم با ظرفیت کمتر به قدری کافی است که بتواند چند یورو از قیمت هزار یورویی گوشی گیمینگ ایسوس را بکاهد. در اینجا یک مدل دیگر به نام Z01RD‌ نیز در Geekbench‌ همراه با تراشه غیر اورکلاک شده اسنپدراگون 845 نیز رویت شد. این گوشی به یک نمایشگر 6.18 اینچی با وضوح 1080 در 2246 پیکسل مجهز است که ارائه کننده نسبت ابعاد 18.7:9 خواهد بود. به طور کلی به نظر می‌رسد این گوشی می‌تواند یک نسخه از گوشی ایسوس زنفون 5 زد باشد.