تیم کوک در مصاحبه با وال استریت ژورنال : اپل واچ را باید هر روز شارژ کنید !

در طول مراسم رونمایی از ساعت هوشمند اپل (Apple Watch)، ویژگی های خوب متعددی معرفی شد اما تیم کوک، مدیر اجرایی شرکت اپل ادعا می کرد که در آن رویداد تنها به بخشی از قابلیت های اپل واچ پرداخته شد و به هر دلیلی از پرداختن به نحوه و مدت زمان شارژ، و بررسی ویژگی ها و مشخصات باتری این دستگاه خودداری کرد.  در گوشه و کنار نیز شایعه ای شده بود مبنی بر اینکه باتری اپل واچ یک روز کامل را دوام  نمی آورد. 

حال تیم کوک امروز در یک مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال در نهایت نظرات خود را در مورد عمر باتری این ساعت بیان کرده است. وی گفته:

“به احتمال زیاد شما باید اپل واچ خود را روزانه شارژ کنید که بهترین زمان آن آخر شب است”.

نظر آقای کوک اصلا قاطعانه نبود اما سعی کرد تا حدی به این سوال که چرا کسب اطلاعات در مورد عمر باتری این ساعت برای اپل کمی دشوار بوده است پاسخ دهد و دلایلی برای توجیه آن بیاورد. وی بدین موضوع اشاره نمود که اپل واچ برای این کمپانی یک محصول کاملا جدید بوده است و به این دلیل که هیچ تاریخچه و عقبه ای در مورد آن در دسترس نبوده است، پیش بینی الگوهای مصرفی و به تبع آن عمری باتری این ساعت دشوار است.

اما ظاهرا بر اساس تجربیات خود آقای کوک، کاربران باید  این ساعت را هر روز شارژ کنند چرا که قرار است از آن استفاده ی زیادی کنید. البته این جمله جنبه بازاریابی نیز دارد و در پس آن این نکته نهفته است که اگر از آن کمتر استفاده گردد ممکن است باتری آن حتی بیشتر از یک روز دوام آورد. از طرفی دیگر اپل واچ قرار نبوده است یک گجت باشد بلکه از پیش به عنوان یک لوازم جانبی مدرن طراحی گشته است.

از اینها گذشته از آنجایی که فناوری محصولات پوشیدنی هنوز هم برند تازه و نوپایی است، مردم به استفاده زیاد از آن ها عادت ندارند. آن ها بیشتر از اسمارت فون ها، تبلت ها، و یا لپ تاپ های خود به طور فعالانه و روزمره استفاده می کنند و به همین خاطر شارژ کردن آن ها و همچنین عمر باتری هر کدام از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. اما گمان نمی رود که افراد بخواند مدام از ساعت هوشمند خود استفاده و باتری آن را زود به زود خالی کنند، و اگر Apple Watch را در ساعات آخر شب به شارژ بزنند براحتی میتوانند در کل روز آن را شارژ شده نگه دارند.

تیم کوک در ادامه صحبت های خود گفت که شرکت اپل ساعت هوشمند اپل واچ را محصولی درآمد زا نگاه به حساب نمی آورد و هنوز هم گمان می کند که اکثریت میزان درآمد و سود این کمپانی حاصل از فروش آیفون ها خواهد بود.

منبع : phonearena

During the announcement of the Apple Watch, there were a good number of features shown off, but CEO Tim Cook claimed that the event only covered part of what the watch would be capable of. So, we already knew that there were things about the device that we didn’t know, but the biggest and most annoying omission from the announcement was mention of how often you’d have to charge the battery. The speculation was rampant, and the prevailing rumor was that the Apple Watch wouldn’t last a day on a charge. Of course, all of that speculation seemed a bit pointless given that at the time of the announcement, we were probably somewhere around 5 or 6 months away from the Apple Watch release. Today, Tim Cook spoke at the WSJ.D conference, and finally commented on the battery life, saying “We think you’re going to end up charging it daily. Overnight — that’s what we think.” That’s far from a definitive answer, but Cook did explain why battery life was a bit hard to pin down. Cook said that it is a simple matter of the Apple Watch being a completely new product for the company. He said that because “there’s no history”, it’s hard to predict usage patterns and therefore battery life. But, apparently, based on his own experience, you’ll charge it every day, “because you’re going to use it so much.” That’s an obvious Applese marketing statement, but it does at least give hope for more than a day of battery with lower use.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. Axi ke gozashtin apple watch e alan? 😐