نسخه ارزان گلکسی اس 10

نسخه ارزان گلکسی اس 10 با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه همراه می‌شود

نسخه ارزان گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) نیز همانند پرچمداران 2019 سامسونگ به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه تجهیز خواهد شد. هرچند، به نظر می‌رسد نوع این سنسور با دیگر مدل‌های گلکسی اس ۱۰ کمی متفاوت باشد.

یکی از مورد انتظارترین ویژگی‌های گلکسی اس 10، تجهیز این تلفن هوشمند به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه است. از زمان عرضه گوشی های بدون حاشیه گلکسی S8، این حسگرها روی قاب پشتی قرار می‌گیرند. اما با معرفی نسل جدید، این احتمال وجود دارد که سامسونگ، این حسگر را به بخش جلویی منتقل کرده و آن را زیر نمایشگر تعبیه کند.

گزارش‌هایی که طی چند ماه اخیر شاهد انتشار آنها بودیم، از معرفی گلکسی اس 10 در سه نسخه مختلف خبر می‌دادند و گفته می‌شد نسخه مقرون به صرفه فاقد این فناوری جدید خواهد بود. اما حالا گزارشی تازه از سوی منابع کره‌ای منتشر شده است که اگر صحت داشته باشد، نسخه ارزان گلکسی اس 10 نیز با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه همراه خواهد شد. ظاهرا تفاوت این تلفن های هوشمند، در نوع سنسور است. به بیان دیگر، نسخه ارزان گلکسی اس 10 به اسکنر اثر انگشت نوری مجهز می‌شود، در حالی که مدل‌های دیگر با اسکنر اولتراسونیک تولید خواهند شد.

اسکنرهای اولتراسونیک در مقایسه با مدل نوری، دقت، سرعت و البته هزینه ساخت بالاتری دارند. در سوی دیگر، تخمین زده می‌شود که سنسورهای نوری تقریبا سه برابر ارزان‌تر باشند. سنسورهای دوربین مشابه دوربین‌ها بوده و با ثبت تصاویر لحظه‌ای از انگشت کاربران و استفاده از تشخیص تصویر دوبعدی، اثر انگشت کاربر را بررسی می‌کنند. سنسورهای نوری کمتر قابل اتکا هستند؛ با این حال می‌توان به‌کارگیری آنها را راهی مناسب برای تجهیز گوشی های ارزان‌تر به حسگرهای زیر صفحه در نظر گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این مثلا ارزونه ؟؟؟

  2. انصاقا دنیا رو بگردی نه اس ۹ نه اس ۱۰ نمیتونن مث اس ۸ بشن

  3. ینی فقط بخاطر اسکنر ارزون قیمت ترش کردن؟