ایسوس زنبوک 13

لپ تاپ‌های ایسوس زنبوک 13 و زنبوک 14 و 15 معرفی شدند

سه لپ تاپ ایسوس زنبوک 13 (ASUS ZenBook 13)، ایسوس زنبوک 14 (ASUS ZenBook 14) و ایسوس زنبوک 15 (ASUS ZenBook 15) در جریان نمایشگاه IFA 2018 معرفی شدند. در ادامه به بررسی قابلیت‌های لپ تاپ‌های جدید سری زنبوک ایسوس خواهیم پرداخت.

لپ تاپ‌ها اگرچه قابل حمل هستند، اما قرار نیست همواره کوچک و سبک باشند! به عنوان نمونه لپ تاپ‌های مخصوص گیم نیز همانند دیگر محصولات این دسته‌بندی قابلیت جابه‌جا شدن دارند،‌ اما معمولا آن‌ها را با وسایل نقلیه (و نه بر روی دست) جابه‌جا می‌کنند. با این حال، بخش گسترده‌ای از کاربران لپ تاپ‌‌ها، مدل‌های دارای وزن و ابعاد کوچک را دوست دارند. ایسوس با نظر گرفتن این موضوع، هر سال اقدام به تولید لپ تاپ‌هایی از سری زنبوک می‌کند.

نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه بالای ایسوس زنبوک 13

در نمایشگاه IFA 2018، شرکت سه لپ تاپ جدید تحت همین سری با نام‌های ایسوس زنبوک 13 و همچنین زنبوک 14 و زنبوک 15 را معرفی کرد. بر اساس گفته‌های سازنده، این سه مدل نخستین محصولات سری زنبوک تلقی می‌شوند که به نمایشگرهای NanoEdge مجهز شده و به همین دلیل نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه‌شان به 95 درصد رسیده است! با نگاه به صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس زنبوک 13 و همچنین دو مدل دیگر، تقریبا هیچ حاشیه‌ای نخواهید دید. این موضوع سبب شده ابعاد کلی بدنه کاهش پیدا کرده و به لطف آن، وزن دستگاه نیز به میزان قابل توجهی کم شود.

ایسوس زنبوک 13

نحوه نام‌گذاری ایسوس زنبوک 13 و دو مدل دیگر بر اساس ابعاد صفحه نمایش آن‌ها بوده است، به طوری که به ترتیب دارای یک نمایشگر 13.3 اینچی، 14 اینچی و 15.6 اینچی هستند. رزولوشن صفحه نمایش دو مدل ابتدایی فول اچ‌دی بوده و برای مدل 15.6 اینچی به 4K افزایش پیدا می‌کند.

ایسوس زنبوک 13

بسته به نسخه خریداری شده، لپ تاپ ایسوس زنبوک 13 و یا زنبوک 14 و 15 شما مجهز به یکی از پردازنده‌های اینتل Core i5-8265U یا Core i7-8565U خواهد بود. این لپ تاپ‌های جدید سری زنبوک ایسوس تا 16 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کنند. کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس زنبوک 13 و زنبوک 14 انویدیا GeForce MX150 و برای لپ تاپ ایسوس زنبوک 15 انویدیا GeForce GTX 1050 است.

ایسوس زنبوک 13

یکی از قابلیت‌های هر سه لپ تاپ ایسوس نام برده علاوه بر ویژگی‌های سخت افزاری بالا، داشتن دوربین اینفرارد پیشرفته سه بعدی است، به طوری که به وسیله یکپارچه شدن با قابلیت‌های ویندوز می‌تواند امکان لاگین کردن را از طریق سیستم تشخیص چهره فراهم کند. به لطف پشتیبانی از قابلیت تشخیص صدا، حین استفاده از لپ تاپ ایسوس زنبوک 13 و یا دو مدل دیگر امکان صدا کردن دستیارهای صوتی کورتانا و یا الکسا با صدور فرمان‌های صوتی وجود دارد.

یکی از قابلیت‌های جالب ایسوس زنبوک 13 و زنبوک 14 داشتن تاچ پد مجهز به نور پس‌زمینه است که کاربردهای خاص خود را خواهد داشت. هر سه مدل از استاندارد نظامی MIL-STD-810G پشتیبانی کرده و به همین دلیل با وجود داشتن بدنه‌ای ظریف، مقاومت بالایی در برابر مخاطرات احتمالی دارند. هنوز درباره قیمت سه لپ تاپ جدید ایسوس و زمان عرضه آن‌ها خبری در دسترس نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*