هم اکنون دانلود کنيد : نسخه 21 مرورگر محبوب فايرفاکس منتشر شد

نسخه بیست و یکم مرورگر محبوب فایرفاکس امروز (چهارشنبه) رسما معرفی شد. کاربران و علاقمندان به این مرورگر متن باز، از هم اکنون می‌توانند مرورگر خود را به آخرین نسخه ارتقاء دهند. بر اساس توضیحات رسمی منتشر شده، تغییرات زیادی در نسخه دسکتاپ و موبایلی این مرورگر صورت گرفته است.در ادامه با معرفي بيشتر و دانلود نسخه جديد مرورگر فايرفاکس با گجت نيوز همراه باشيد.

 نسخه ۲۱ مرورگر فایرفاکس امروز به طور رسمی منتشر شد. علاقمندان می‌توانند نسخه دسکتاپ مرورگر خود را به روز رسانی کنند. علاوه بر این موزیلا به طور خودکار مرورگر کاربران را به روز خواهد کرد.

از جمله تغییرات نسخه جدید، معرفی سرویس‌هایی نظیر Cliqz و Mixi است. سرویس Cliqz بر اساس کلمات کلیدی استفاده توسط کاربر، مقالات و موضوعات مختلفی را انتخاب و در یک ستون مجزا به او نمایش می‌دهد.

برخی از تغییرات صورت گرفته در نسخه دسکتاپ Firefox 21 به شرح زیر هستند:

+ رابط‌کاربری سه‌حالته برای ویژگی Do Not Track (جدید)

+ درج و نمایش راهنمای کاربر، برای بهبود عملکرد اپلیکیشن‌های Startup در صورت نیاز (جدید)

+ بررسی اولیه سلامت فایرفاکس (بهبودیافته)

+ قابلیت بازخوانی Thumbnailهای پاک شده در تب جدید (بهبودیافته)

+ تغییرات در CSS-moz-user-select:none برای سازگاری بیشتر با webkit-user-select:none-

+ پشتیبانی از عنصر <main> در HTML 5

+ بهبود عکس‌العمل بعضی از کلیدها پس از فشرده شدن (باگ اصلاح شده)

بر اساس اعلام موزیلا نسخه دسکتاپ جدید، شامل بهبودهایی در حساب‌های‌کاربری چندگانه شبکه‌های اجتماعی از طریق API موزیلا نیز شده است.

این ویژگی به توسعه‌دهندگان شبکه‌های اجتماعی امکان می‌دهد، اپلیکیشن‌های خود را مستقیما در فایرفاکس پیاده نموده و یکپارچه‌سازی  بهتری با این مرورگر متن‌باز داشته باشند. این کار به کاربران کمک می‌کند که بدون نیاز با بازکردن تب‌ جدید آخرین بروز رسانی‌های شبکه‌‌‌های اجتماعی خود را در Toolbar مشاهده نمایند.

نسخه موبایلی جدید هم، برای کاربران اندروید منتشر شده است. نسخه موبایلی جدید، علاوه بر بهبود در سازگاری با HTML 5، شامل تغییر فونت مرورگر نیز می‌شود. در این تغییر، فونت پیش‌فرض اندروید در مرورگر فایرفاکس به فونت متن‌باز Charis و Open Sans تغییر یافته است.

برخی دیگر از تغییرات صورت گرفته در نسخه موبایلی عبارتند از:

+ قابلیت ذخیره‌سازی فایل‌های چند‌رسانه‌ای، با نگه‌داشتن طولانی انگشت

+ دسترسی به تاریخچه وب‌گردی به کمک کلیدهای back/forward

+ اصلاح چند حفره امنیتی

با انتشار اطلاعات جدیدتر از طرف موزیلا، جزئیات بیشتری از بهبودهای صورت گرفته منتشر خواهد شد. اگر Firefox 21 انتظارات شما را برآورده نکرده است، نگران نباشید. Firefox 22 تا  ژوئن (اواخر خردادماه) منتشر خواهد شد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*