فرمان حرکتی روی دوربین

گلکسی اس 10 از فرمان حرکتی روی دوربین پشتیبانی می‌کند

زمان زیادی تا معرفی جدیدترین پرچمدار سامسونگ نمانده و همچون سال‌های پیش، بازار شایعات داغ است. شایعاتی که اغلب درست از آب در آمده‌اند. حال گفته می‌شود گلکسی اس 10 از فرمان حرکتی روی دوربین پشتیبانی می‌کند که در ادامه مختصری با آن آشنا می‌شویم.

حال که تب ناچ استایل ابداعی اپل تمام شده، اینبار سازندگان به معرفی محصولاتی با حفره‌ای درون نمایشگر برای دوربین سلفی روی آورده‌اند. سامسونگ نیز اوایل ماه میلادی جاری از گوشی سامسونگ گلکسی A8s با نمایشگر ابتکاری و جالب Infinity-O با یک سوراخ در گوشه خود رونمایی کرد که دوربین سلفی را زیر خود جای داده است. اما گلکسی A8 تنها مخصوص بازار چین است، با این حال انتظار داریم سامسونگ با عرضه گلکسی اس 10، این قابلیت را برای گوشی‌هایش جهانی کند. علاوه بر این، گفته می‌شود گلکسی اس 10 از فرمان حرکتی روی دوربین نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین این گوشی درون نمایشگر تعبیه شده و دارای سنسور 24 مگاپیکسلی و با گشودگی دیافراگم f/2.0 است. به گفته برخی منابع، هنگامی که صفحه نمایش سامسونگ گلکسی اس 10 قفل باشد، می‌توان با کشیدن دست خود از روی حفره دوربین تا مرکز نمایشگر، دوربین را فعال کرد. همچنین برخی شایعات از وجود نواری نورانی دور حفره خبر می‌دهند؛ طبق شایعات زمانی که دوربین فعال و مشغول تشخیص چهره است، این نوار روشن می‌شود. البته این تنها کاربرد نوار حفره‌ای گلکسی اس 10 نخواهد بود و می‌تواند مشابه نوار نورانی گلکسی A8s باشد.

با این حال باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ از چنین طرحی برای جدیدترین پرچمدار خود که دهمین نسل از خانواده محبوب گلکسی اس می‌شود استفاده خواهد کرد یا خیر. ناگفته نماند گلکسی اس 10 نیز همچون دیگر بالارده‌های این کمپانی دارای نمایشگر AMOLED خواهد بود و در صورت استفاده از حفره دوربین، اولین گوشی با نمایشگر AMOLED حفره‌دار می‌شود و نوع جدیدی از این فناوری را معرفی خواهد کرد.