سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

توضیحات سامسونگ درباره سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

سامسونگ در رویداد اوایل ماه آگوست، از گوشی هوشمند پرچم‌دار گلکسی نوت 9 (Galaxy Note 9) رونمایی کرد. اسمارتفونی که علاوه بر طراحی مشابه مدل قبلی، تنها چند ویژگی تازه برای آن در نظر گرفته شد و یکی از آنها سیستم خنک کننده گلکسی نوت ۹ است.

شرکت سامسونگ با معرفی گلکسی نوت 9 تصمیم گرفت محصولی را رونمایی کند که در مقایسه با مدل پیشین قابلیت‎های جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. یکی از آنها این سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 است که برای نخستین بار در سال 2016 آن را روی گلکسی اس 7 مشاهده کردیم. قابلیتی که به اسمارتفون اجازه می‌دهد تا دمای ثابتی داشته و افراد در کاربری طولانی احساس ناخوشایندی به دلیل تولید حرارت ناشی از گوشی هوشمند نداشته باشند. شرکت کره‌ای جدیدترین پرچمدار خود گلکسی نوت ۹ را همانند گلکسی اس 7 به سیستم خنک کننده بهینه شده‌ای مجهز کرده تا تجربه کاربری لذت بخشی برای مخاطبان این تلفن هوشمند فراهم آورد.

در این بین، سامسونگ اظهار نظر و توضیحات کاملی درباره عملکرد سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 داده که جالب توجه است. سیستم خنک کننده Note 9 عملکرد کاملا ساده‌ای دارد. این سیستم از درون به لوله‌هایی از جنس فیبر کربن مجهز است که مقدار کمی آب را در گردش دارد و موجب کاهش دمای اسمارتفون خواهد شد. هنگام افزایش دمای گوشی هوشمند، آب درون سیستم خنک کننده با اسپری شدن به بخار تبدیل شده و انرژی حرارتی موردنظر نیز از طریق این لوله‌ها به حرکت در می‌آید.

سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

سامسونگ و ارتقا سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9

سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 در زمان کاهش دما و خنک شدن گوشی هوشمند، بخار را باری دیگر به آب تبدیل کرده و به قسمت پخش کننده خود بازمی‌گرداند تا فرآیند چندین بار تکرار شود.  در حالی که گلکسی اس 7 با مشخصاتی چون اسنپدراگون 820، حافظه رم 4 گیگابایتی و باتری 3000 میلی آمپری همراه بود اما گلکسی نوت 9 دارای پردازنده اسنپدراگون 845، حافظه رم 6 گیگابایتی و باتری 4000 میلی آمپری است. چنین مشخصاتی نیاز به سیستم خنک کننده بهتر و بهینه شده‌ای داشته که سامسونگ در این میان تصمیم به ارتقا سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 می‌گیرد و موجب کاهش دما و ثبات عملکرد این پرچمدار می‌شود.

گفتنیست که سیستم خنک کننده گلکسی نوت 9 در برابر گلکسی اس 7 و گلکسی اس 9 بزرگ‌تر است، زیرا مشخصات این پرچمدار رده بالاتر از دو مدل پیشین در نظر گرفته شده است. برای مثال لوله انتقال حرارت گلکسی اس 9 عرض آن تنها 95 میلیمتر است اما در گلکسی نوت 9 این عرض به 350 میلیمتر می‌رسد زیرا باید عملکرد بهتری از خود نشان دهد. به گفته سامسونگ، گلکسی نوت 9 در برابر گلکسی نوت 8 سه برابر سیستم خنک کننده‌ای با جذب گرما بهتر داشته، با این حساب صاحبان این گوشی هوشمند احساس گرمای کمتری در کاربری طولانی مدت خواهند داشت.