افزایش قیمت خودروهای داخلی

وزارت صنعت صدور مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی را تکذیب کرد

وزارت صنعت خبر منتشر شده در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی را تکذیب کرد. در پی انتشار خبر افزایش 7.5 تا 9.5 میلیون تومانی قیمت شرکتی خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نادرست دانست.

صبح روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که وزارت صنعت و معدن و تجارت در جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی را صادر کرده است. طبق این خبر، شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن و تجارت ضمن اعلام موافقت با افزایش قیمت خودرو از افزایش 7.5 میلیون تومانی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان و افزایش 9.5 میلیون تومانی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان خبر داده بود.

اما ساعاتی بعد، وزارت صنعت و معدن و تجارت به طور رسمی این خبر را تکذیب کرد و اعلام شد که تاکنون هیچ مجوزی برای افزایش قیمت خودرو صادر نشده است. مشخص نیست این شایعات از کجا و با چه هدفی مطرح می‌شوند. قطعا چنین شایعاتی نه تنها هیچ کمکی به بازار پر التهاب خودرو نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود مردم برای خرید خودرو سرگردان‌تر از قبل شوند.

افزایش قیمت خودروهای داخلی در انتظار تعیین تورم

شایعه صدور مجوز برای افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی منتشر شد که شورای رقابت نیز در جلسه اخیر خود در مورد قیمت خودرو به این نتیجه رسید که باید منتظر دریافت نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال از سوی بانک مرکزی بماند. همچنین مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در شب دوشنبه با حضور در یک برنامه تلویزیونی تاکید کردند که تغییرات قیمتی پس از آنالیز قیمت تمام شده و دریافت نرخ تورم اعلام می‌شود. علاوه بر آن، خودروسازان وظیفه دارند محصولات خود را با هدف کنترل بازار به مشتریان عرضه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه