فروش اینترنتی محصولات سایپا

ماجرای تکراری فروش اینترنتی محصولات سایپا و هجوم میلیونی مردم برای ثبت نام

فروش اینترنتی محصولات سایپا از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 14 شهریور 1397 آغاز شد، اما مثل همیشه این طرح پیش فروش با حواشی زیادی همراه بود و بیشتر متقاضیان موفق به ثبت نام خودرو نشدند.

طرح جدید پیش فروش خودرو از امروز توسط شرکت سایپا آغاز شد. طبق این بخشنامه که از ساعت 10 صبح چهارشنبه 14 شهریور 1397 فعال شد، به منظور جلوگیری از سوءاستفاده دلالان شروطی برای خریداران در نظر گرفته شد، از جمله این که خریدار تا یک سال حق فروش خودروی خریداری شده را نخواهد داشت. با این حال به نظر می‌رسد باز هم بسیاری از مصرف‌کنندگان عادی موفق به ثبت نام در طرح فروش محصولات سایپا نشدند.

در این روزها با توجه به اختلاف بالای قیمت خودرو در کارخانه و بازار، تقاضا برای ثبت نام خودرو از خودروسازان به شدت افزایش پیدا کرده است و هرگاه یکی از خودروسازان اقدام به فروش اینترنتی خودرو می‌کنند، ظرفیت ثبت نام در عرض چند دقیقه تکمیل می‌شود و بسیاری از مشتریان امکان ثبت نام کردن را پیدا نمی‌کنند.

همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود، داستان همیشگی پیش فروش اینترنتی خودرو باز هم تکرار شد و تعداد بسیار زیادی از متقاضیان با مراجعه به سایت فروش محصولات سایپا موفق به ثبت نام نشدند. بر اساس اعلام شرکت سایپا، در این طرح فروش تعداد حدود 50 هزار دستگاه خودروی خانواده پراید، تیبا، ساینا و وانت نیسان به فروش رسید، اما گفته می‌شود تعداد مراجعه‌کنندگان به سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا حدود 6 میلیون نفر بوده است.

نحوه فروش اینترنتی محصولات سایپا

سایپا اعلام کرده بود برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش اینترنتی به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود و در هر 15 دقیقه، سایت برای 10 ثانیه باز می‌شود تا افرادی که در سایت حضور دارند بتوانند اقدام به ثبت نام کنند و پس از چند ثانیه سایت مجددا بسته می‌شود. افرادی که وارد صفحه ثبت نام می‌شوند حدود 15 دقیقه برای تکمیل فرایند ثبت نام وقت دارند و پس از آن دوباره سایت باز و 500 نفر بعدی وارد می‌شوند. این روال تا تکمیل ظرفیت ثبت نام ادامه داشت و بر این اساس تا ساعت 12:02 دقیقه ظهر، بیش از 4 هزار و 300 نفر موفق به تکمیل ثبت نام شدند. با توجه به اطلاعات به دست آمده، در راس ساعت 10 صبح، حدود 700 هزار متقاضی برای خرید به سایت فروش محصولات سایپا مراجعه کرد.

فروش اینترنتی محصولات سایپا

در پی حواشی به وجود آمده برای طرح فروش اینترنتی محصولات سایپا ، این شرکت توضیحاتی را در این باره ارائه کرده و از هجوم 6 میلیون نفری مردم برای ثبت نام محصولات خبر داد. سایپا اعلام کرد:

از همان دقایق نخست آغاز فروش خودرو در این طرح تا این لحظه، حدود 6 میلیون نفر سایت را مشاهده و در آن واحد 700 هزار نفر خواستار ورود به سایت برای ثبت نام شده‌اند که ثبت نام این میزان تقاضا اصلا امکان‌پذیر نیست. برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش به صورت مرحله‌ای شده است، به نحوی که سایت هر 15 دقیقه 10 ثانیه باز می‌شود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبت نام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. از مردم تقاضا می‌کنیم برای ثبت نام صبر داشته و به سایت هجوم نیاورند.

در ویدیوی زیر که توسط یکی از کاربران منتشر شده می‌توانید مشاهده کنید که در عرض چند ثانیه، متن نوشته شده در سایت تغییر می‌کند و هیچ اتفاق دیگری هم رخ نمی‌دهد.

آخرین شرایط فروش سایپا: