گوگل کروم 69

انتشار گوگل کروم 69 برای اندروید و آی او اس؛ پشتیبانی از ناچ و ظاهری جدید

گوگل کروم 69 (Google Chrome 69) سرانجام برای اندروید و آی او اس به انتشار رسید. در این نسخه علاوه بر پشتیبانی از نمایشگرهای ناچ، ظاهر جدیدی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نمی‌دانیم این تصادفی است یا نه، اما گوگل دهمین سالگرد عرضه مرورگر کروم را با عرضه یک نسخه جدید جشن گرفت که ارائه کننده قابلیت‌های جذاب جدیدی است. گوگل کروم 69 هفته‌ی گذشته در اختیار کاربران ویندوز، مک و لینوکس قرار گرفته بود و حالا به آرامی در دسترس کاربران دیوایس‌های موبایلی شامل پلتفرم‌های اندروید و آی او اس قرار می‌گیرد.

تغییرات گوگل کروم 69

اگر این به روزرسانی را انجام نداده‌اید، لازم به ذکر است که در اینجا بهبودهای خوبی اعمال شده است که ارزش این کار را دارد. در ابتدا، گوگل کروم 69 ارائه کننده Material Theme گوگل، یک ظاهر جدید که با زبان طراحی جدید غول جستجوی جهان سازگار است، خواهد بود. این سبک طراحی مینیمال، جدید و تا حد امکان تمیز است تا بتوانید به راحتی در منوها ناوبری کنید. در زیر بیانیه مطبوعاتی شرکت گوگل را می‌خوانید:

آپدیت جدید ما شامل یک طراحی بازنگری شده است که ناوبری در وب را سریع‌تر کرده، مدیریت رمز عبور نونوار شده به طور کامل را ارائه می‌کند و تکمیل خودکار نیز به روز شده است؛ پس شما می‌توانید همه کارها را ساده‌تر و ایمن‌تر انجام دهید. جعبه جستجوی کروم (Omnibox) به شما اطلاعات بیشتری را به صورت مستقیم شامل آنچه که می‌نویسید ارائه می‌کند.

علاوه بر این در کروم 69 پشتیبانی از نمایشگرهای ناچ اضافه شده است. این روزها بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند، محصولاتی با یک نمایشگر ناچ طراحی می‌کنند و این سبک به ترند سال 2018 گوشی های هوشمند تبدیل شده است. توسعه دهندگان نیز قادر هستند زمانی که شخصی از وب سایتشان ملاقات می‌کند، بخش بریده شده این مرورگر را تنظیم کنند.

گوگل همچنین اشاره کرده است که نسخه جدید مرورگر کروم امنیت و آسودگی پرداخت‌های موبایلی از طریق اپلیکیشن های پرداختی شخص ثالث را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، تولید رمز عبور حالا بر روی سایت‌های بیشتری انجام می‌گیرد.