تراشه اسنپدراگون ویر 3100

تراشه اسنپدراگون ویر 3100 با تمرکز روی افزایش عمر باتری ساعت های هوشمند معرفی شد

کمپانی کوالکام از جدیدترین چیپست خود برای گجت های پوشیدنی با نام اسنپدراگون ویر 3100 (Snapdragon Wear 3100) رونمایی کرد. این تراشه جانشین اسنپدراگون ویر 2100 خواهد شد که عمر نسبتا زیادی از آن گذشته بود.

آ‌ن‌طور که کوالکام ادعا کرده، اسنپدراگون ویر 3100 بهینه‌سازی‌های فراوانی را در زمینه افزایش عمر باتری گجت‌ها به خود دیده است. ظاهرا کاربران یک ساعت هوشمند مجهز به این تراشه، افزایش 4 الی 12 ساعته‌ی ماندگاری شارژ را در قیاس با تراشه سابق تجربه خواهند کرد. البته میزان دقیق شارژدهی، بستگی به فاکتورهای دیگری نظیر نوع نمایشگر، ظرفیت باتری و پیکربندی دستگاه دارد.

اسنپدراگون ویر 3100 شارژدهی ساعت‌های هوشمند را 4 الی 12 ساعت بیشتر می‌کند

یک ساعت با ظرفیت باتری 450 میلی‌آمپر ساعت، در صورت برخورداری از این تراشه تا 15 ساعت روشن خواهد ماند؛ آن هم در شرایطی که جی پی اس و مانیتورینگ ضربان قلب در تمام طول این مدت فعال باشند. این به لطف پشتیبانی اسنپدراگون ویر 3100 از حالت جدید ورزشی (Personalized Sports Experiences) در Wear OS امکان‌پذیر خواهد بود.

از طرفی با قرار دادن ساعت در حالت سنتی (Traditional Watch Mode) و صرف نظر از قابلیت‌های هوشمند آن، ماندگاری شارژ تا یک هفته به درازا خواهد کشید.

در حالت Enhanced Ambient نیز تعاملی بین این تراشه و سیستم عامل برقرار خواهد شد تا با نمایش عقربه ثانیه‌شمار در 16 رنگ متنوع، ظاهر شدن اطلاعات جانبی روی نمایشگر و بهینه‌سازی روشنایی، تجربه کاربری خوشایندتری رقم بخورد.

تراشه اسنپدراگون ویر 3100 از یک پردازنده کمکی QCC1110 کوالکام هم بهره می‌برد که برای کارکرد با حداقل مصرف انرژی، بهینه‌سازی شده است. این پردازنده به عنوان یک پشتیبان قدرتمند، پردازنده اصلی را همراهی می‌کند تا عملکرد سنسوری، صوتی و تصویری نسل‌های بعدی ساعت‌های هوشمند را به سطح تازه‌ای ارتقا دهد. همچنین بهره‌مندی از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق نیز، قابلیت‌هایی نظیر شناسایی کلمات کلیدی به آن می‌دهد.

با وجود این نوسازی‌ها، CPU چهار هسته‌ای این تراشه با فرکانس کاری 1.2 گیگاهرتز، همچنان دارای معماری ARM Cortex-A7 است که پیش‌تر در اسنپدراگون ویر ۲۱۰۰ نیز پیاده‌سازی شده بود. در واقع با توجه به شماره مدل ویر ۳۱۰۰، به نظر می‌رسد که این چیپست بر مبنای اسنپدراگون 210 که یک تراشه رده ابتدایی برای گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود، ساخته شده است.

تراشه اسنپدراگون ویر 3100

اسنپدراگون ویر 3100 می‌تواند از اتصال دیتای LTE نیز پشتیبانی کند و در یک ساعت هوشمند 4G، حداکثر سرعت دانلود و آپلود را به ترتیب به 1 گیگابیت و 150 مگابیت بر ثانیه برساند. تولید انبوه این تراشه در حال انجام است و به زودی در محصولات کمپانی‌های فسیل (Fossil Group)، لویی ویتون (Louis Vuitton) و مونت بلان (Montblanc) به کارگیری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عمر باتری هم توی گوشی هم توی ساعت اهمیتش خیلیه