پرینتر Metal Jet

اچ پی پرینتر Metal Jet را با 50 برابر عملکرد بهتر در چاپ سه‌بعدی معرفی کرد

اچ پی از پرینتر Metal Jet پرده برداشت. چاپگر سه بعدی جدید HP با 50 برابر عملکرد بهتر در مقایسه با پرینترهای موجود، تا سال 2020 و با قیمتی بالا ارائه می‌شود.

بعد از گذشت چهار سال از معرفی پرینتر Multi Jet Fusion 3D، حالا اچ پی برای حضور پررنگ‌تر در این حوزه، از پلتفرم اقتصادی جدید خود با نام Metal Jet پرده برداشته است. شاید همهمه مربوط به دنیای پرینترهای سه بعدی در حال ساکت شدن باشد، اما این فناوری هم‌چنان برای تولید در مقیاس بالا کارآمد است؛ خصوصا زمانی که قصد تولید اجزای فلزی را داشته باشیم. فواید معمول پرینت 3D همچون سرعت بالاتر و هزینه پایین‌تر در مقایسه با روش‌های سنتی سبب شده است تا درخواست‌ها برای استفاده از آن بالا باشد.

به گفته اچ پی، فناوری مورد استفاده در Metal Jet تا 50 برابر سریع‌تر از سیستم‌های موجود برای تولید اجزای سه‌بعدی است. به این موارد باید چهار برابر کارایی بیشتر نازل‌ها و همچنین ارتقای دو برابری عملکرد ستون‌های پرینت را هم اضافه کرد. اساسا، پرینتر Metal Jet می‌تواند نیازهای فعلی را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهد.

پیش از این، اچ پی در تعامل با GKN Powder Metallurgy و Parmatech کار ساخت قطعات را آغاز کرده است و شرکت‌هایی همچون فولکس واگن، ویلو، Okay Industries و Primo Medical Group از مشتریان فعلی آن هستند. در حال حاضر، فولکس واگن از این تکنولوژی برای برخی اجزای قابل تنظیم مثل حلقه‌های سوئیچ و پلاک‌ها استفاده می‌کند، اما مدیران قصد دارند نهایتا از این فناوری برای بخش‌های مهم دیگر همچون پایه‌های آینه و سردنده بهره گیرند. همان‌طور که انتظارش را دارید، Metal Jet می‌تواند با ورود این خودروساز آلمانی به حوزه ماشین‌های الکتریکی، نقشی کلیدی را ایفا کند.

زمان عرضه و قیمت پرینتر Metal Jet

از ابتدای سال آینده، مشتریان قادر به آپلود مدل‌های سه‌بعدی خود در “Metal Jet Production Service” خواهند بود تا مهندسان اچ پی بتوانند آنها را در طول فرآیند تولید اجزای سه‌بعدی مورد نظر، راهنمایی کنند. HP اذغان داشته است که برخی طرح‌ها با Metal Jet سازگاری نخواهد داشت. این چاپگرهای جدید قرار است تا سال 2020، با قیمتی کمتر از 400 هزار دلار در اختیار مشتریان اولیه قرار گیرد. از سال 2021 نیز عرضه گسترده‌تر پرینترهای Metal Jet آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کاشکی قیمتش ارزونتر بود ولی عالیه

  2. با قیمت 400 هزار دلار؟؟؟؟
    قیمتش با قیمت یه ماشین در حد خیلی عالی و توپه
    یعنی 400000*دلار15000=6 میلیارد تومان … اصلا با عقل جور در نمیاد قیمتش ….

  3. خیلی لوکسه حتما برای این کارخونه مجلات و روزنامه هاس ولی خیلی خیلی گرونه