دوربین سه بعدی ToF

خبری از دوربین سه بعدی ToF در آیفون‌های 2019 نیست

در حالی که انتظار داشتیم با مجهز شدن آیفون‌ های 2019 به دوربین سه بعدی ToF ، نسل پیشرفته و انقلابی قابلیت‌های واقعیت افزوده را در گوشی های این شرکت مشاهده کنیم، این اتفاق منتفی شد. طبق گفته‌های مینگ-چی کو، در گوشی های آیفون 2019 خبری از دوربین واقعیت افزوده پیشرفته نیست.

مینگ-چی کو تحلیلگر مشهور شرکت KGI Securities، خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد قرار نیست آیفون‌ های سال آینده میلادی به سیستم دوربین سه بعدی ToF مجهز شوند. دلیل این اتفاق را باید ناامیدی اپل از دوربین‌های ToF سه بعدی کنونی دانست، به طوری که قادر نیستند فناوری واقعیت افزوده را آن طور که شرکت انتظار دارد در اختیار کاربران قرار بدهد.

به عقیده این تحلیلگر، نسل آتی و انقلابی قابلیت‌های واقعیت افزوده اپل که قرار است در گوشی های هوشمند آینده آن پیاده‌سازی شود، نیازمند اتصال 5G خواهد بود، شبکه موبایلی که تا فراهم شدن امکان اتصال عموم کاربران به آن، حداقل سه الی چهار سال زمان باقی مانده است. به عبارت دیگر، حتی اگر شرکت بتواند یک دوربین سه بعدی ToF در حد و اندازه انتظارش را در آیفون های 2019 به کار ببرد، همچنان به خاطر محدودیت‌های خارج از توان شرکت نخواهد توانست نسل انقلابی واقعیت افزوده را در گوشی های هوشمند جدیدش پیاده‌سازی کند.

دوربین سه بعدی ToF

اپل می‌داند افزودن یک دوربین سه بعدی ToF به گوشی هایش، قابلیت‌های آن‌ها را در زمینه عکاسی عادی تغییر نخواهد داد، به همین دلیل وجودش در زمانی که نمی‌توان به ویژگی‌های واقعیت افزوده مورد نظر دست پیدا کرد، بی‌فایده است.