اپل مک او اس موهاوی

زمان انتشار و اطلاعات جدیدی از سیستم عامل اپل مک او اس موهاوی اعلام شد

زمان انتشار نسخه جدید سیستم عامل مک یعنی اپل مک او اس موهاوی (macOS Mojave) اعلام شد. اپل در جریان کنفرانس سالانه‌ی خود، اطلاعات جدیدی را در مورد مک او اس Mojave ارائه داد.

اپل در رویداد سالانه خود در سالن استیو جابز، آیفون های 2018 و نسل چهارم ساعت هوشمند اپل واچ را رونمایی کرد. اما این تمام اتفاقات کنفرانس 2018 اپل نبود و این کمپانی تاریخ انتشار رسمی نسخه جدید مک او اس با نام موهاوی (macOS Mojave) را اعلام کرد. نام موهاوی از یک صحرای مشهور در آمریکا گرفته شده است. بر این اساس، سیستم عامل اپل مک او اس موهاوی در تاریخ 24 سپتامبر 2018 (2 مهر 1397) به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مک او اس Mojave دارای یک حالت تاریک یا دارک مود (Dark Mode) است و تنظیمات بیشتری را برای سازماندهی فایل‌های کاربر ارائه می‌دهد و همچنین برنامه‌های iOS بیشتری را به دسکتاپ می‌آورد. این نسخه از سیستم عامل macOS اولین بار در ماه ژوئن معرفی شده بود و نسخه بتای عمومی آن در اواخر ژوئن در دسترس قرار گرفت.

حالت تاریک در اپل مک او اس موهاوی

حالت تاریک یا Dark Mode بخش‌های روشن‌تر سیستم عامل مانند داک، تسکبار و مرورگر کروم را به رنگ خاکستری تیره تغییر می‌دهد و در واقع برای وبگردی در شب و یا برای چشم‌های حساس به نور، اقدام به کاهش روشنایی تصویر می‌کند. همچنین فروشگاه آنلاین Mac App نیز دچار تغییراتی شده و درست مانند فروشگاه iOS، اپلیکیشن‌های جدید در صفحه‌ی اول آن برجسته می‌شوند. مایکروسافت آفیس 365، نرم افزار لایت روم سی سی ادوبی (Adobe’s Lightroom CC) و برخی اپلیکیشن‌های آی او اس مانند اپل نیوز (Apple News)، هوم، Stocks و Voice Memos نیز به سیستم عامل اپل مک او اس موهاوی خواهند آمد.

شما اکنون می‌توانید فایل‌های خود را در Stacks مرتب و دسته‌بندی کنید تا به همه فایل‌های پی دی اف، عکس‌ها و فیلم‌ها در کنار همدیگر دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، کنترل‌های امنیتی به شما اجازه می‌دهد تا به اطلاعات شخصی، لوکیشن یا میکروفون خود امکان دسترسی یا عدم دسترسی بدهید. همچنین کاربر می‌تواند ردیابی آنلاین خود توسط شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک را نیز غیر فعال کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*