قابلیت HDR هوشمند

حالت HDR هوشمند در دوربین آیفون XS و XS Max چیست؟

HDR هوشمند یکی از قابلیت‌های جدید سیستم دوربین در آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس اپل است. در ادامه با چگونگی و نحوه‌ی اعمال این قابلیت آشنا خواهید شد.

سیستم دوربین جدید اپل در گوشی های آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس در رویداد شب گذشته این شرکت کوپرتینویی توصیف شد و مشخص شد که آن از نظر سخت افزاری چندان متفاوت از نسل گذشته خود نیست. بزرگ‌ترین تغییر امسال همگی در مورد کیفیت و قدرت عکاسی است. این جمله برای شما آشنا است؟ این دقیقا همان ادعایی است که باعث شده دوربین گوشی های گوگل پیکسل یکی از بهترین‌ها باشند و حالا اپل نیز با راهی بسیار مشابه، چنین استراتژی را در پیش بگیرد.

HDR هوشمند چیست؟

قابلیت HDR هوشمند

حالت جدید HDR هوشمند که با گوشی های آیفون سال 2018 اپل معرفی شد، چیز جدیدی نیست و پیشتر مشابه آن را در گوشی های گوگل پیکسل دیده‌ایم. از یک سو آن تصاویری با 4 فریم بافر را در زمانی که اپلیکیشن دوربین اجرا می‌شود می‌گیرد، این بدان معناست که هرزمان شما دکمه‌ی شاتر دوربین را بفشارید فورا یک عکس بدون کمترین تاخیر تهیه می‌شود. دیگر ویژگی جدید این سیستم ترکیب و اسپلایزینگ (متصل کردن) هوشمند فریم‌های یک شات با نوردهی‌های متفاوت است. اپل می‌گوید که این سیستم بهترین بخش‌های هر فریم را جدا کرده و از آن‌ها برای تشکیل یک تصویر واحد با کمترین ایراد ممکن استفاده می‌کند. در آن سمت سیستم گوگل این است که تمام عکس‌های موجود را جمع آوری کرده و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند،‌ بنابراین بین رویکرد اپل و گوگل تفاوت وجود دارد، اما در همین حین شباهت‌هایی نیز دیده می‌شود.

اپل به جز HDR هوشمند از قابلیت جذاب دیگری نیز بر روی سیستم دوربین آیفون های جدید خود استفاده کرده است: شما می‌توانید افکت عمق میدان را حتی پس از عکاسی نیز تنظیم کنید. یک اسلایدر به شما اجازه می‌دهد تا دیافراگم را شبیه‌سازی کنید؛ بنابراین می‌توانید پس زمینه‌ی سوژه را شفاف‌تر یا تارتر کنید. سامسونگ نیز از چنین قابلیتی در گوشی گلکسی نوت 8 خود استفاده کرده است، پس نمی‌توان گفت اپل خالق این قابلیت خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اپل خودش داره میگه اچ دی آر پلاس و فکر کنم همون بهتره تا بگیم اچ دی آر هوشمند

  2. مگه قبلا آیفون از اچ دی ار هوشمند استفاده میکرد حالا تغییرش داده یا این اولین باره داره روش استفاده میشه