نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس

تصاویر نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس سامسونگ تغییرات زیادی را نشان می‌دهد

نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس سامسونگ که بر اساس اندروید 9 پای توسعه پیدا کرده است، بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده، تفاوت‌های زیادی با نسخه قبلی دارد. دهمین نسخه رابط Samsung Experience سایر نسخه‌های سفارشی اندروید را به چالش می‌کشد.

اگرچه سامسونگ در بین همه گوشی‌سازان دنیا، در بالاترین رده قرار گرفته و کاربران زیادی در سراسر دنیا از گوشی های اندرویدی آن استفاده می‌کنند، اما در زمینه انتشار آپدیت‌های نرم افزاری، جزو پایین‌ترین شرکت‌ها محسوب می‌شود! اما بر اساس اخبار جدید، سامسونگ این مرتبه زودتر از همیشه دست به کار شده و توسعه نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس را از مدت‌ها قبل شروع کرده است. عکس‌های دهمین نسخه رابط Experience سامسونگ، که بر اساس اندروید 9 پای توسعه یافته است، از اعمال تغییرات فراوان خبر می‌دهند.

البته نباید زیاد خوشحال بود. نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس هنوز در مراحل توسعه قرار داشته و از طرفی ابتدا برای سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس منتشر خواهد شد. از طرفی دیگر، با توجه به وجود تغییرات فراوان، مطمئنا در نخستین مراحل انتشار نسخه‌های بتای رابط کاربری جدید، به باگ‌های فراوانی برخورد خواهید کرد که لذت چشیدن طعم سیستم عامل اندروید جدید را به زهر تبدیل می‌کند! در هر صورت، پیش از انتشار اولین نسخه بتای دهمین ورژن رابط کاربری اکسپرینس سامسونگ، بر اساس اسکرین شات‌های منتشر شده، به دید خوبی از قابلیت‌های مخصوصا بصری آن دست پیدا کرده‌ایم.

نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس

لاک اسکرین متفاوت نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس

در Samsung Experience 10 طراحی لاک اسکرین به میزان زیادی تغییر یافته و علاوه بر به‌روز شدن فونت، تاریخ و ساعت به میانه نمایشگر منتقل شده‌اند. در لاک اسکرین دیگر آیکون اپلیکیشن‌هایی که برای دسترسی سریع در پایین نمایشگر قرار داده‌اید نشان داده نشده و در عوض، خطوط رنگارنگی در بالای نام نرم افزارهای تعیین شده نمایش داده خواهد شد.

بعد از باز کردن قفل صفحه نمایش، نخستین چیزی که در نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس توجهتان را جلب خواهد کرد حضور دکمه‌های ناوبری مجازی دارای ظاهر متفاوت است. البته می‌دانیم یکی از ویژگی‌های اندروید 9 پای، افزوده شدن ژست‌های حرکتی به منظور گشت و گذار در رابط کاربری بدون نیاز به استفاده از دکمه‌های ناوبری متداول است، به همین دلیل می‌توان این دکمه‌ها را غیر فعال و از همان ژست‌های حرکتی تازه معرفی شده استفاده کرد. با باز کردن منوی بررسی اجمالی، برنامه‌های باز شده از قبل، این مرتبه به جای عمودی، به صورت افقی نمایش داده خواهند شد. علاوه بر این موارد، یک داک به پایین صفحه نمایش اضافه شده است.

نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس

سامسونگ در نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس با اعمال تغییرات زیاد درون پنل اعلانات، یک رابط کارتی جدید با کناره‌های منحنی اضافه کرده که بخش تنظیمات سریع به‌روز شده را تکمیل می‌کند. در بین نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی، افزوده شدن دارک مورد به رابط کاربری است، به طوری که در اسکرین شات‌های منتشر شده نیز تاکید خاصی بر روی حالت نمایش سیاه رابط کاربری شده است. در جدیدترین سیستم عامل اندروید سفارشی‌سازی شده سامسونگ، تغییرات مهمی نیز در اپلیکیشن‌های تماس، گالری، ایمیل، بیکسبی و مخصوصا دوربین به همراه آیکون‌های آن‌ها اعمال شده است.

نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس

به نظر می‌رسد داشتن بستر نرم افزاری زیبا و مجهز به قابلیت‌های گوناگون، همچنان یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های گوشی های سامسونگ نسبت به دیگر گوشی های اندرویدی باقی مانده و در نسخه 10 رابط کاربری اکسپرینس حتی اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. در ادامه، اسکرین شا‌ت‌های منتشر شده از دهمین نسخه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ را مشاهده خواهیم کرد.