اطلاعاتی جدید از گلکسی اس 6 : طراحی متفاوت با مشخصات فنی چشمگیر

پروژه تولید گلکسی S6 در سامسونگ با نام Project Zero آغاز شده و شواهد نشان از طراحی ظاهری کاملا جدیدی نسبت به نسل‌های پیشین در گلکسی S6 دارد.

طبق معمول، سال 2015 نیز دوستداران برند سامسونگ شاهد رونمایی از نسل جدیدی از گلکسی های S خواهند بود. اگر سامسونگ همچنان برنامه زمانی سال‌های گذشته خود را حفظ کرده باشد، ماه مارس سال آینده باید شاهد ورود این اسمارت فون به بازار باشیم.

گزارشی تازه منتشر شده از سوی وبسایت SamMobile نشان از این دارد که اگرچه سامسونگ خط S خود را از بین نخواهد برد، اما در نظر دارد که طراحی کاملا جدیدی را برای گلکسی S6 تحت پروژه ای با نام رمز Project Zero پیاده کند.

سامسونگ در گذشته برای گلکسی S5 از نام رمز پروژه K و برای گلکسی نوت 4 از نام پروژه T استفاده کرده بود و نام‌گذاری جدید، برنامه خاص سامسونگ برای S6 را تأیید می‌کند.

سام‌موبایل گفته که توسعه این پروژه در مراحل نخستین خود قرار دارد، اما به اعتقاد فون آرنا چنین اتفاقی بعید است و احتمالا با توجه به تغییرات گسترده ای که از سوی سامسونگ در نظر گرفته شده، S6 باید در مراحل پایانی طراحی خود باشد.

در عین حال، با فرض آغاز فروش در ماه مارس، تولید انبوه از ماه ژانویه استارت خواهد خورد و به همین دلیل زمان چندان زیادی برای طراحان سامسونگ باقی نمانده است.

galaxy-s6-1

جزئیات این طراحی دگرگون شده همچنان نامشخص است، اما سام‌موبایل مشخصات احتمالی سخت افزاری آن را نقل کرده است.

گلکسی S6 در دو مدل به بازار می‌آید که با توجه به گذشته، مدلی با چیپست های اسنپ دراگون و چیپست های اگزینوس اختصاصی سامسونگ خواهد بود. اسنپ دراگون به کار رفته از نوع 810 و 64 بیتی خواهد بود و مدل دیگر نیز صاحب یک پردازنده اگزینوس هشت هسته ای 7420 است که پیش‌تر با نام 5433 شناخته می‌شد. چیپ تولید سامسونگ در پروسه 20 نانومتری HKMG طراحی شده و 64 بیتی است.

در بحث رم نیز گلکسی S6 همان رم سه گیگابایت گلکسی نوت 4 را به خدمت خواهد گرفت.

سایز صفحه نمایش در حال حاضر مبهم است، اما رزولوشن صفحه نمایش بر خلاف بلندپروازی‌های پیشین که به 4K بودن آن اشاره داشت، مدلی QHD یا 2560×1440 پیکسل است.

دوربین گلکسی S6 نیز 16 یا 21 مگاپیکسلی، از نوع سونی Exmor RS IMX240 و با قابلیت لرزش‌گیر تصویر لیزری است. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین 5 مگایپسکلی ثبت سلفی قرار دارد که همین حالا در گلکسی های سری A تعبیه شده‌اند. گلکسی S6 در سه مدل حافظه 32، 64 و 128 گیگابایتی به بازار وارد می‌شوند.

دیگر ویژگی‌های گفته شده شامل یک مودم LTE جدید داخلی است که احتمالا جایگزین مودم اینتل مورد استفاده در آخرین چیپست های اگزینوس خواهد بود و ماژول Broadcom BCM4773 به کار رفته در آن نیز می‌تواند محاسبات مربوط به جی‌پی‌اس، بلوتوث، وای فای و دیگر سنسورها را بر روی یک چیپ به انجام برساند تا از این طریق میزان مصرف انرژی کاهش یابد.

گزارش سام‌موبایل صحیح باشد یا خیر به نظر راهی جز تغییر طراحی در گلکسی S6 پیش روی سامسونگ وجود ندارد. طراحی S5 در همان زمان معرفی با انتقادهای بسیاری از سوی طرفداران این برند مواجه شد و بعید به نظر می‌رسد سامسونگ در نسل بعدی تنها بر روی افزایش قدرت پردازنده و یا رزولوشن این اسمارت فون تمرکز داشته باشد.

در آخر نیز می‌توانید لیستی از شماره مدل‌های مختلف و اغلب آمریکایی گلکسی S6 را در زیر مشاهده کنید.

• Zero-F US – VERIZON SM-G920V_NA_VZW
• Zero US – AT&T SM-G925A_NA_ATT
• Zero EUR – OPEN SM-G925F_EUR_XX
• Zero-F CA (Canada) – BELL MOBILITY SM-G920W8_NA_BMC
• Zero-F US – SPRINT PCS SM-G920P_NA_SPR
• Zero CA – BELL MOBILITY SM-G925W8_NA_BMC
• Zero US – VERIZON SM-G925V_NA_VZW
• Zero-F – EUR OPEN SM-G920F_EUR_XX
• Zero US – T-MOBILE (US) SM-G925T_NA_TMB
• Zero US – SPRINT PCS SM-G925P_NA_SPR
• Zero US – US CELLULAR SM-G925R4_NA_USC
• Zero-F US – AT&T SM-G920A_NA_ATT
• Zero-F US – US CELLULAR SM-G920R4_NA_USC
• Zero-F US – T-MOBILE (US) SM-G920T_NA_TMB‏

منبع : SamMobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سامسونگ اصلا گوشی نیست. گوشی فقط هواوی p7 و آیفون ۶

  2. الکی چون اس هیلش مس اس 4 نه اس4 در پوش شارژر هم نداره و بعد از اس 5 اس پلاس میاد

  3. حتی اگه سامسونگ تغییری تو ظاهر گوشیش بده،دوباره میخواد جنس بدنشو پلاستیک بزنه دیگه.

  4. در کل در گوشی هایی که سیستم عامل متن باز وجود نداره ،هنگ و لگ به سمت صفر میل میکنه،یعنی IOS و windows

  5. بعید میدونم این سامسونگ تغییری تو ظاهر گلکسی اس 6 بده.یه محصول تکراری دیگه در راهه

  6. سامسونگ اگر طراحی پرچم دار جدیدش رو تغییر نده ، بدون شک با مشل روبرو خواهد شد

  7. سلام ببخشيد يه سوال داشتم ميدونم جاش نيست اخه اين سايت انجمن گفت و گو نداره ميخواستم بدونم كدوم گوشي يا فبلت كم ترين هنگ و لگ رو داره

    • سلام اگه بخوام فبلتی رو نام ببرم خودم با htc one max و note3 کار کردم دو تاشون خوب بودن ولی واسه فبلت داشتن نظر شخصیم فقط رو سری note هست از لحاظ باطری هم خیلی خوبه

    • تويه فبلت هاي اندرويدي نوت٣ مدل ٤هسته اي يا همون 9005 كمترين لگ و روونترين فبلته اندرويدي بعد از نوت٤ محسوب ميشه تويه وينفون هم كه ١٥٢٠و لوميا٩٣٠ حرف اول و آخر رو ميزنن و آي او اس هم اولين و آخرين انتخاب 6plus خواهد بود كه بدون شك روونترين فبلت به لطف سيستم عاملش خواهد بود