جدول قیمت قطعات آیفون 10 اس مکس

قیمت قطعات آیفون 10 اس مکس اپل 443 دلار برآورد شده است

فکر می‌کنید قیمت قطعات آیفون 10 اس مکس (Apple iPhone XS Max) چقدر برای اپل تمام می‌شود؟ اختلاف قیمت تولید و عرضه گوشی آیفون ایکس اس مکس اپل از کجا نشات می‌گیرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اپل چندی پیش از آیفون 10 اس مکس خود با قیمت پایه 1099 دلار، قیمت 1249 دلار برای مدل 256 گیگابایتی و 1449 دلار برای نسخه‌ی 512 گیگابایتی پرده برداری کرد. به قنل از ThechInsights، قیمت قطعات آیفون 10 اس مکس به عنوان بزرگترین آیفون تولید شده در تاریخ 443 دلار برآورد شده است که حدود 50 دلار بیشتر از آیفون ایکس اصلی سال 2017 خواهد بود.

جدول قیمت قطعات آیفون 10 اس مکس

جدول قیمت قطعات آیفون 10 اس مکس

با نگاهی به گراف بالا متوجه می‌شوید که پنل OLED در بین قطعات آیفون 10 اس مکس گران‌ترین قطعه بوده است. این درحالیست که پنل نمایشگر آیفون ایکس سال گذشته نیز از چنین شرایط مشابهی برخوردار است. این پنل توسط رغیب دیرینه‌ی اپل یعنی شرکت سامسونگ به تولید رسیده است و ما تنها می‌توانیم حدس بزنیم که قیمت واقعی این پنل چقدر بوده و سامسونگ چقدر از فروش آیفون های اپل به جیب می‌زند.

قیمت نمایشگر این گوشی 5 درصد افزایش پیدا کرده است که می‌توان آن را به تورم نسبت داد، اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که هر کسی قصد خرید این گوشی گران قیمت را ندارد! بدیهی است که حالا نمایشگر بزرگ‌تر شده است: نمایشگر ناچ 5.8 اینچی در آیفون ایکس، حالا در گوشی آیفون ایکس اس مکس به 6.3 اینچ رسیده است.

دومین قطعه پرهزینه تراشه/مودم بوده است. قیمت این قطعه از 66 دلار در آیفون ایکس به 72 دلار در این گوشی رسیده که افزایش 10 درصدی را نشان می‌دهد. با نگاهی به جدول،‌ تقریبا همه چیز برای مدل 2018 آیفون ایکس گران‌تر شده است و تنها موارد مونتاژ و آنتن‌های RF هستند که ارزان‌تر از گذشته شده‌اند. TechInsights گزارش می‌دهد که قیمت کلی قطعات آیفون ایکس اس مکس 443 دلار خواهد بود و دیگر هزینه‌های بخش تولید نظیر تحقیق و توسعه، نرم افزار، لجستیک و بازاریابی است که باعث می‌شود مردم بیش از 1000 دلار برای خرید این گوشی هوشمند هزینه کنند.

برخی از اعداد و ارقام این نمودار با فرض و حدس به دست آمده‌اند، زیرا هنوز بسیاری از اطلاعات در مورد گوشی های جدید اپل در دسترس نیستند. گرچه چنین برآورد هزینه‌ای، قیمت نهایی یک گوشی را مشخص نمی‌کند، اما حداقل می‌تواند شما را مجبور به فکر کردن بیشتری کند!