عمر باتری آیفون ایکس اس

عمر باتری آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس کمتر از ادعای اپل است

نتیجه تست عمر باتری آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس اپل منتشر شد. بر اساس این آزمایش‌ها باتری آیفون Xs و آیفون Xs Max دوام خوبی دارد، اما از میزان ادعای اپل درباره عمر باتری آیفون های 2018 کمتر است.

درون اپل آیفون ایکس اس مکس دو سلول باتری به شکل L کنار هم قرار گرفته و بیشترین ظرفیت ممکن را در تاریخ گوشی های آی او اسی در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با این حال، نباید از شنیدن ظرفیت 3179 میلی‌آمپر ساعتی باتری این گوشی خیلی خوشحال بود. در تست عمر باتری آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس، نتایجی متفاوت از ادعاعای اپل به دست آمد.

ظرفیت باتری آیفون ایکس اس برابر 2658 میلی‌آمپر ساعت بوده و از ظرفیت 2716 میلی‌آمپر ساعتی آیفون ایکس سال گذشته، به میزانی جزیی کمتر است. یکی از اصلی‌ترین تغییرات مربوط به باتری‌های دو آیفون پرچمدار سال جاری به شکل آن‌ها مربوط می‌شود. چندی پیش و بر اساس کالبدشکافی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس اپل، از اصلاح باتری آن‌ها اطلاع پیدا کردیم.

در تصویر زیر، ابتدا میزان عمر باتری آیفون ایکس اس و برادر بزرگتر آن را بر اساس ادعاهای سازنده بررسی می‌کنیم. طبق آن، عمر باتری آیفون ایکس اس مکس باید به میزان قابل توجهی از برادر کوچکترش بیشتر باشد، گوشی هوشمندی که دوام باتری آن با پرچمدار سال 2017 تقریبا یکسان است.

عمر باتری آیفون ایکس اس طبق اعلام اپل

عمر باتری آیفون ایکس اس

بر اساس آزمایش وب سایت PhoneArena، آیفون Xs مکس توانست حین استفاده مداوم، برای 9 ساعت و 34 دقیقه دوام بیاورد. این میزان برای آیفون Xs به 8 ساعت و 37 دقیقه کاهش پیدا می‌کند که رقمی مشابه با دوام باتری آیفون X است. اما با در نظر گرفتن ادعاهای اپل پیرامون عمر باتری آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس و رقابت آن‌ها با آیفون 8 پلاس، قضیه کمی متفاوت می‌شود.

عمر باتری آیفون ایکس اس

اپل آیفون ایکس اس مکس را دارای عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون 8 پلاس می‌داند، در حالی که میزان دوام این آیفون 2017 به دور از شارژ، 10 ساعت و 35 دقیقه است. البته شیوه آزمایش وب سایت PhoneArena با خود اپل همچون میزان روشنایی نمایشگر در زمان تست، مطمئنا متفاوت بوده است، اما همچنان نتایج، اختلاف قابل توجهی دارند. به عنوان نمونه، بعید نیست اپل برای بیشتر جلوه دادن عمر باتری آیفون ایکس اس و برادر آن، میزان روشنایی را کاهش داده باشد، اما در تست PhoneArena، روشنایی صفحه نمایش بر روی 200 نیتس قرار داشت.

عمر باتری آیفون ایکس اس طبق آزمایش PhoneArena

با در نظر گرفتن دوام باتری پرچمداران اندرویدی کنونی، عمر باتری آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس بیشتر جلب توجه می‌کند. دوام باتری گلکسی نوت 9 به عنوان یکی از بهترین پرچمداران پلتفرم موبایل گوگل، که به یک باتری غول‌پیکر 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی نیز مجهز شده، برابر 8 ساعت و 56 دقیقه بوده و از عمر باتری آیفون ایکس اس مکس کمتر است. در این لیست، آیفون 8 پلاس همچنان پیشتازی می‌کند.

عمر باتری آیفون ایکس اس

فاکتور بسیار مهم دیگر که سبب می‌شود خوشحالی کاربران اپل از بالا بودن عمر باتری آیفون ایکس اس و برادر بزرگترش به کامشان تلخ شود، سرعت شارژ مجدد است! اگر یک گوشی دوام باتری بالایی داشته باشد، اما شارژ مجدد آن چندین ساعت زمان ببرد، عملا هیچ ارزشی ندارد. شارژ شدن صفر تا صد آیفون ایکس اس مکس بر اساس آزمایش‌های PhoneArena سه ساعت و نیم زمان می‌برد که حقیقتا خسته‌کننده و ملالت‌آور است! این میزان برای آیفون ایکس اس سه ساعت و پنج دقیقه است.

اپل، آیفون ایکس آر به عنوان گوشی اقتصادی سال جاری خود را دارای بیشترین دوام باتری در بین همه گوشی های آی او اسی معرفی شده تا امروز می‌داند. باید منتظر انتشار نتیجه تست باتری این گوشی بنشینیم تا بتوانیم درباره این ادعای اپل نیز قضاوت درستی داشته باشیم.