مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2

بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2 (Microsoft Surface Laptop 2)

در بررسی اولیه مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2 (Microsoft Laptop 2)، نگاهی اجمالی به طراحی، مشخصه‌های اصلی و امکانات لپ تاپ جدید مایکروسافت خواهیم داشت.

روز گذشته، مایکروسافت از اولین نسخه به‌روز شده سرفیس لپ تاپ پرده برداشت. در کنار تمام سخت افزار و امکانات جدید، کاربران حالا می‌توانند نسل جدید را با رنگ مشکی مات خریداری کنند. هم‌اکنون پیش‌فروش مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2 با قیمت پایه 999 دلار آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این گجت جدید را از اواخر ماه جاری میلادی دریافت کنند.

رنگ مشکی مات، یکی از نقاط برجسته این محصول جدید بوده و تیرگی عمیق آن، جلوه‌ای متفاوت به دستگاه بخشیده است. هرچند، این موضوع تا زمانی صدق می‌کند که آن را لمس کنید زیرا همانند سایر لپ تاپ های آلومینیومی با رنگ مشکی، مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۲ هم اثر انگشت را جذب می‌کند. همچنین مایکروسافت می‌گوید با بازطراحی کیبورد، کار کردن با آن، آسان‌تر و کم‌صداتر شده است.

قابلیت‌های برجسته‌تر جدید را باید زیر قاب پیدا کرد؛ جایی که اهالی ردموند از نسل هشتم پردازنده‌های چهار هسته‌ای سری Core استفاده کرده‌اند. مطابق با تجربه ما از کار کردن با سایر دستگاه‌هایی که به این پردازنده‌ها مجهز شده‌اند، قدرت پردازشی دستگاه در نسل جدید افزایش پیدا خواهد کرد.

متاسفانه، مایکروسافت پورت USB-C را به سرفیس لپ تاپ 2 اضافه نکرده است؛ موضوعی آزاردهنده که علاوه بر سال گذشته، امسال نیز با آن رو به رو هستیم. در عوض، کاربران می‌توانند از USB-A و Mini Display Port در کنار پورت Surface Connector برای داک و تامین انرژی استفاده کنند. خوشبختانه، جک 3.5 میلی‌متری صدا هم روی بدنه دیده می‌شود.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2

سمت چپ: سرفیس لپ تاپ 2 / سمت راست: سرفیس پرو 6

علی‌رغم طراحی عالی و تمام ویژگی‌هایی که محصول جدید Microsoft دارد، انتظار می‌رفت سازندگان، امکانات بیشتری را برای این محصول جدید در نظر گرفته یا نیازهای کاربران را برطرف می‌کردند. به هر صورت، قدرت پردازشی بالا در کنار طول عمر بالای باتری، احتمالا کاربران بسیاری را برای خرید تشویق خواهد کرد.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 2