خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron به یک خودرو اسپورت تک صندلی تبدیل می‌شود

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron در نمایشگاه خودرو پاریس 2018 به نمایش گذاشته شد. این خودرو مفهومی می‌تواند به یک خودرو اسپورت تک صندلی یا در صورت دلخواه،‌ به یک خودرو سفری دو سرنشینه تبدیل شود.

برای اولین بار یک ماه پیش بود که خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron در سواحل پبل بیچ کالیفرنیا به نمایش گذاشته شد تا هر کسی که به اتومبیل‌های اسپورت علاقه‌مند است را شیفته‌ی خودش کند. حتی نام گذاری این خودرو نیز بسیار عجیب و غریب است: آئودی در اصل با PB13 اول نام این خودرو به پبل بیچ اشاره می‌کند و E-Tron نیز اصطلاحی است که آئودی برای اتومبیل های الکتریکی خود استفاده می‌کند. حال این شرکت با خودرو عجیب و غریب خودش پا به نمایشگاه خودرو پاریس 2018 گذاشته تا آن را به نمایش عموم مردم بگذارد.

در نخستین نگاه من مطمئن بودم که این یک طراحی اغراق آمیز است. فقط به صندلی تک نفره‌ای که درست در وسط کابین داخلی قرار می‌گیرد، شیشه‌های جلو و عقب عجیب و غریب و همچنین چراغ‌های جلویی ظریف این خودرو توجه کنید. آئودی PB18 E-Tron قطعا یک خودرویی است که به دنبال جلب توجه است، اما زمانی که من بیشتر به آن توجه کردم و با طراح آن Gael Buzyn صحبت کردم،‌ متوجه شدم که طراحی این خودرو از نظر ظاهری منطقی است!

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron

نخستین مورد، صندلی تک نفره‌ی میانی است که راننده در آن پنهان می‌شود و می‌تواند از سمتی به سمت دیگر برود. این به شما اجازه می دهد در صورت نیاز، یک صندلی در سمت راست خود در کف خودرو سوار کنید. پس به لطف این ایده زمانی که قصد دارید به صورت تک نفره رانندگی کنید،‌ می‌توانید تمام قسمت جلوی کابین را از آن خود کنید و زمانی که می‌خواهید با یک سرنشین کناری مسیر را طی کنید، صندلی را به صورت الکتریکی به سمت چپ برده تا یک صندلی دیگر از کف خودرو به سمت بالا ایجاد شود.

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron

قسمت پشتی خودرو از فضای حمل بار 470 لیتری برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد چمدان‌ها یا هرچیزی که برای یک سفر طولانی احتیاج دارید را نیز با خود حمل کنید. گفته می‌شود خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron در هر بار شارژ قادر به طی کردن مسافت 500 کیلومتر است و به لطف شارژ سریع 800 ولت می‌توان آن را در عرض 15 دقیقه شارژ‌ کرد. تمامی این سرنخ‌ها نشان می‌دهند که خودرو مفهومی آئودی حتی برای سفرهای طولانی نیز مناسب است.

بررسی ویدیویی آئودی PB18 E-Tron

بخشی از دلایل بهره‌وری قدرت PB18 سبکی آن است. حتی با بسته‌بندی باتری 95 کیلووات ساعتی با سیستم سرمایشی مایع،‌ این خودرو به لطف بدنه‌ای از ترکیب آلومینیوم، فیبر کربن و کامپوزیت‌ها دارای وزن مناسب 1550 کیلوگرم است. کاهش وزن چه از نظر عملکرد و چه در عملیات به سود آئودی تمام شده و این خودرو مفهومی می‌تواند تنها در اندک زمانی بیش از 2 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند سازنده حداکثر سرعت خودرو مفهومی خود را اعلام نکرده است، اما ما معتقدیم از آنجایی که آئودی PB18 E-Tron یک خودرو اسپورت است، بی‌تردید سرعت بسیار بالایی را ارائه خواهد کرد. سه موتور در این خودرو گنجانده شده است که یکی در جلو و دو موتور دیگر در قسمت پشتی زیر محفظه باری قرار گرفته است. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک تجهیز شده است.

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron

در نهایت، این خودرو حتی با آپشن‌های متمدنانه‌ی خود هم نیازمند جلب توجه برای تحریک علاقه‌مندان به رانندگی و مسابقات است. به گفته‌ی طراح این خودرو، 5 سطح رانندگی مختلف در آن وجود دارد و آئودی نیز عمیقا درگیر توسعه بخشیدن آن است. دکمه‌ای بر روی فرمان وجود دارد تا کاربران بتوانند سطوح مختلف را امتحان کنند. آئودی با حضور در نمایشگاه خودرو پاریس 2018 و پرده برداری از این خودرو مفهومی سعی داشته تا به جهانیان نشان دهد که حتی می‌شود یک خودرو مسابقه‌ای الکتریکی خوب را ساخت تا جایگزین گزینه‌های سوخت فسیلی شود و حتی در صورت دلخواه مشتری بتواند آن را به یک خودرو دو سرنشین نیز تبدیل کند.

خودرو مفهومی آئودی PB18 E-Tron

به گفته‌ی Byzyn:

ما می‌خواهیم به راننده تجربه‌ای را ارائه کنیم که تنها در یک خودرو مسابقه‌ای نظیر Audi R18 در دسترس است. به همین خاطر است که ما محیط داخلی خودرو را طوری توسعه داده‌ایم که بهترین جا برای راننده در مرکز خودرو باشد.

PB18 نه تنها به شاسی متحرک اسلایدی مجهز است، بلکه یک پنل ابزار OLED شفاف نیز بر روی داشبورد جلویی آن تعبیه شده است. شیشه جلوی این خودرو نیز تقریبا تا خود زمین دید کافی را به راننده می‌دهد. راننده همچنین می‌تواند از طریق یک نمایشگر شفاف، نزدیک‌ترین بخش خودرو به آسفالت را هم مشاهده کند. آئودی تصور می‌کند که در هنگام رانندگی در جاده، این پنل می‌تواند راننده را از خطر دور کرده و دستورالعمل‌های ناوبری در هنگام مسابقه را برای وی تفهیم‌تر کند. در اطراف راننده سطوح لمسی و کنترلی وجود دارد و در‌ها با لمس دست راننده باز می‌شوند.

گالری تصاویر آئودی PB18 E-Tron

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این ماشینا کی برای الانه

  2. اوپس چ ماشین خفنیه

  3. این ماشین شاهکاره

  4. صندلیش میره وسط