گوشی های ناچ استایل

معرفی بدترین و بهترین گوشی های ناچ استایل از نظر طراحی

تعداد گوشی های ناچ استایل شدیدا افزایش پیدا کرده است، اما در بسیاری از موارد، قرار دادن بریدگی در بالای گوشی سبب کاهش زیبایی گوشی می‌شود. در این مطلب با زیباترین و زشت‌ترین گوشی های ناچ استایل آشنا می‌شویم.

بریدگی بالای نمایشگر، امروز تبدیل به بخشی جدانشدنی از پرچمداران و حتی میان‌رده‌های بازار موبایل شده است. اگرچه برخی تصور می‌کنند اسنشال فون و در کنار آن آیفون ایکس نخستین گوشی های دارای این سبک طراحی به شمار می‌روند، اما شارپ آکواس اس 2 (Sharp Aquos S2) نخستین گوشی موبایل مجهز به بریدگی بالای نمایشگر محسوب می‌شود. البته این گوشی های ناچ استایل مخصوصا محصول دو شرکت شارپ و اسنشال، با فاصله زمانی بسیار کمی از یکدیگر معرفی شدند.

گوشی های ناچ استایل از آنجایی محبوب شدند که گوشی‌سازان از پیشبرد طراحی بدون حاشیه عاجر شده و قادر نبودند نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه محصولات خود را بیشتر افزایش بدهند! البته این محدودیت‌ها در آینده‌ای نه چندان دور رفع خواهد شد، به همین دلیل گوشی های ناچ استایل پلی بین محصولات کم حاشیه کنونی و گوشی های کاملا بدون حاشیه آینده به شمار می‌روند.

گوشی های ناچ استایل

با وجود تعدد سازندگان این نوع گوشی های هوشمند، برخی شرکت‌ها همچون سامسونگ به عنوان بزرگترین گوشی‌ساز دنیا و همچنین ویوو، چندان روی خوشی به آن‌ها نشان نداده‌اند. سامسونگ در تلاش است بدون نیاز به حذف حاشیه بالای نمایشگر آن را نازک‌ و نازک‌تر کند، اما ویوو دست به پیاده‌سازی راهکاری خلاقانه زده و دوربین سلفی را به جای قرار دادن در بالاترین قسمت نمایشگر درست روی آن (روی بریدگی بالای نمایشگر)، آن را درون یک ساختار اسلایدی جای داده تا در زمان نیاز به صورت کشویی از لبه بالایی بدنه گوشی بیرون بیاید.

گوشی های ناچ استایل همه شبیه هم نیستند!

گوشی های ناچ استایل همه شبیه به یکدیگر نبوده و اغلب ظاهر زیبایی ندارند، چرا که کاربر را به یاد وجود زائده‌ای آزاردهنده بر روی صفحه نمایش می‌اندازند. البته در تعداد کمی از مدل‌ها، این قسمت نشان‌دهنده خاص بودن گوشی است. در ادامه با خاص‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی های دارای بریدگی بالای صفحه نمایش آشنا خواهیم شد.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

گوشی های ناچ استایل

اگر تصاویری که از گوگل پیکسل 3 ایکس ال تا امروز در دنیای واقعی دیده‌ایم صحت داشته باشند، باید در انتظار بدترین شکل استفاده از ناچ در یک گوشی هوشمند باشیم! در مقایسه با سایر نمونه‌ها، ارتفاع این قسمت بسیار زیاد بوده و مطمئنا نحوه نمایش هر نوع محتوایی را شدیدا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

گوگل همچون سایر گوشی‌سازان اندرویدی، قابلیت محو کردن ناچ به وسیله سیاه کردن اطراف آن با رنگ مشکی را فراهم خواهد کرد. به این ترتیب دستگاه شبیه به یک گوشی عادی دارای حاشیه بالای نمایشگر می‌شود. اما اگر قرار باشد اطراف چنین بریدگی با این ارتفاع زیاد با رنگ مشکی پر شود، حاشیه‌ ضخیمی به دست خواهد آمد که حتی در گوشی های بسیار قدیمی‌تر نیز نظیر ندارد. امیدواریم این تصاویر به صورت دروغین به گوشی های ناچ استایل گوگل در سال 2018 نسبت داده شده باشند.

آیفون Xs Max ،Xs و Xr

گوشی های ناچ استایل

بریدگی بالای نمایشگر آیفون‌های 2018 یعنی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر، که همانند آیفون ایکس طراحی شد‌ه است، چندان زشت نیست، اما در مقایسه با نمونه‌ آن در اغلب گوشی های ناچ استایل اندرویدی، عرض زیادی دارد.

از طرفی همانند قابلیت فراهم شده درون برخی گوشی های اندرویدی، کاربرانی که حس خوبی نسبت به این زائده بالای نمایشگر ندارند، قادر نخواهند بود آن را به صورت نرم افزاری با افزودن رنگ مشکی در اطرافش پنهان کنند.

گوشی های ناچ استایل

اپل برای مخفی کردن ناچ بالای نمایشگر گوشی های 2018 خود از یک ترفند نه چندان کاربردی و مناسب استفاده کرده است. تصویر پس‌زمینه پیش‌فرض این دستگاه‌ها به نحوی است که بریدگی صفحه نمایش را پنهان می‌کند، اما به محض ورود به رابط کاربری، این قسمت همیشه همراهتان خواهد بود.

وان پلاس 6، ال جی G7 و هواوی P20

گوشی های ناچ استایل

به جرات می‌توان گفت در بین گوشی های ناچ استایل کنونی، پرچمدار 2018 وان پلاس مجهز به استانداردترین نمونه ممکن است، به طوری که عرض زیادی نداشته و ارتفاع آن نیز معقول است. به همین دلیل کمتر کاربری می‌تواند از وجود یک بخش زائد بالای صفحه نمایش گلگی کند. اگر کاربری شدیدا مخالف وجود این قسمت باشد، قادر خواهد بود به وسیله سیاه کردن اطرافش با رنگ مشکی، با یک گوشی عادی کار کند.

وضعیت درون سه گوشی ال جی جی 7، هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پرو نیز به همین منوال است، به طوری که با وجود عریض و بلند نبودن بریدگی بالای نمایشگر، امکان مخفی‌سازی نرم افزاری آن‌ها وجود دارد.

اسنشال فون

گوشی های ناچ استایل

حین بررسی گوشی های ناچ استایل آن‌ها را به دو دسته کلی تقسیم می‌کنیم؛ دسته اول به آیفون ایکس شباهت داشته و دسته دوم شبیه به اسنشال فون طراحی شده‌اند. دلیل تشبیه کردن دیگر مدل‌ها به این دو گوشی، استفاده از بریدگی بالای نمایشگر برای اولین مرتبه درون آن‌ها است.

تا اینجا، گوشی های ناچ استایل شبیه به آیفون ایکس را مشاهده کردیم که دارای زائده‌ای عریض هستند. در مدل‌های دارای طراحی شبیه به اسنشال فون تنها یک دایره در بالای نمایشگر دیده می‌شود. این قسمت بسیار کوچک بوده و برای سخت‌گیرترین کاربران نیز چندان دست و پاگیر و آزاردهنده نیست. به همین دلیل در نحوه نمایش محتوا بر روی صفحه نمایش اختلال ایجاد نکرده و نیازی به مخفی‌سازی آن وجود ندارد.

اوپو F9

گوشی های ناچ استایل

برای معرفی یک برنده در بین گوشی های ناچ استایل از نظر زیبایی در طراحی، باید گوشی اوپو اف 9 را نام ببریم. ناچ این گوشی طراحی زیبایی داشته و کمتر کاربری می‌تواند از آن ایراد بگیرد. اندازه بسیار کم این بریدگی نیاز به مخفی‌سازی آن را از بین برده است.

این موضوع نشان می‌دهد اوپو همانند دیگر گوشی‌سازان، به خاطر عدم توانایی برای حذف حاشیه بالای نمایشگر به طور کامل، مجبور به روی آوردن به طراحی ناچ استایل نشده و آن را از صمیم قلب دوست‌ دارد! به همین دلیل خلاقیت به خرج داده و این قسمت را شبیه به نمونه‌هایش در دیگر گوشی های ناچ استایل طراحی نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ناچ قطره ای عالیه

  2. هر کاری کنه سام سونگ نمیشه

  3. خخخ غرب باز هم جلو ایران اسلامی زانو زد . فقط کافیه گوشی اسلامیه GLX اسپایدر رو با این ایفون غربی مقایسه کنی کاملا ایفون شکست میخوره