ممنوعیت واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو در آینده نزدیک لغو می‌شود

به احتمال زیاد ممنوعیت واردات خودرو به زودی لغو خواهد شد. اسماعیلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو و احتمال برداشته شدن ممنوعیت واردات خبر داد.

داریوش اسماعیلی عنوان کرد به علت مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو، این طرح بار دیگر در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد. همچنین در طرح ساماندهی بازار خودرو، مبحثی به عنوان ممنوعیت واردات خودرو جایی ندارد و در بررسی مجدد، کم و زیاد شدن تعرفه‌ها نیز محتمل است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن از مشکلات ممنوع شدن واردات خودرو سخن گفت و اظهار داشت، ممنوعیت واردات موجب انحصاری شدن بازار داخلی می‌شود و تولیدکنندگان، محصولات خود را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند. همچنین قیمت خودرو‌های خارجی موجود در بازار، به شکل عجیبی بیشتر شده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

ممنوعیت واردات خودرو

ممنوعیت واردات خودرو ، راه حل کنترل بازار نیست

اسماعیلی، در ادامه بیان کرد که حتما در بررسی طرح ساماندهی خودرو، تغییراتی را اعمال خواهیم کرد و این طرح صحیح‌تر و کامل‌تر خواهد شد. همچنین این تغییرات در موضوعاتی نظیر کیفیت خودروهای تولید داخل و تحقیق و توسعه (R&D) در صنعت خودروسازی، انجام خواهد شد.

وی در ادامه از دلایل مسکوت ماندن طرح ساماندهی خودرو سخن گفت و اظهار کرد موارد لازم در صنعت خودرو در این طرح لحاظ نشده که در بررسی مجدد باید این تغییرات صورت پذیرد.

اسماعیلی، نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در پایان عنوان کرد، متاسفانه هم اکنون یک خودرو پژو، 2700 دلار و یک دستگاه پراید، 1800 دلار برای دولت ارزبری دارد که چنین آماری قابل قبول نیست. همچنین این سوال مطرح می‌شود که چرا نمی‌توانیم یک خودرو خودکفا شده و بدون نیاز به قطعات وارداتی، تولید کنیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این اینده نزدیک کیه دقیقا

  2. با این وضع دلار دیگه
    ؟؟؟

  3. ینی واقعا میشه ؟؟

  4. من که چشمم اب نمیخوره

  5. خبر خوبیه این خودش نشان میده که داریم روبه جلو حرکت میکنیم