تراشه های سری RTX

جدیدترین کارت گرافیک ایسوس با تراشه های سری RTX در ایران رونمایی شد

تراشه های سری RTX شرکت انویدیا توسط ایسوس در ایران رونمایی شدند. این شرکت جدیدترین کارت گرافیک های خود را با تراشه NVIDIA RTX 2080 در بازار کامپیوتر رضا تهران به علاقه‌مندان معرفی کرد.

ایسوس، برند نخست کارت گرافیک در جهان، همزمان با عرضه جهانی نسل جدید تراشه های سری RTX شرکت NVIDIA، در قدیمی‌ترین بازار کامپیوتر کشور، بازار کامپیوتر رضا، در فروشگاه VIP از جدیدترین محصول خود در حضور کاربران حرفه‌ای و طرفداران ROG در ایران، به طور رسمی رونمایی کرد.

معرفی کارت گرافیک ایسوس با تراشه های سری RTX

تیم مارکتینگ و توسعه بازار ایسوس، به عنوان نخستین برند تولیدکننده کارت گرافیک در جهان، جدیدترین کارت گرافیک خود را با تراشه NVIDIA RTX 2080 در یکی از فروشگاه‌های تخصصی فروش قطعات ایسوس در بازار کامپیوتر رضای تهران رونمایی کرد.

تراشه های سری RTX

در ابتدا آقای سعید مسلمی، مدیر روابط عمومی ایسوس، برنامه را با جعبه‌گشایی و توضیحاتی در مورد ویژگی‌های فیزیکی سری جدید محصولات ایسوس و تراشه های سری RTX شروع کرد:

رنگ سبز با قالب ROG STRIX، نشانه اصلی کارتی با تراشه NVIDIA در محصولات ایسوس است. در قسمت پشت جعبه، علاوه بر توضیحات فنی کارت گرافیک ROG STRIX RTX 2080 O8G GAMING، ویژگی‌های اصلی سری STRIX نیز به صورت جزئی بیان شده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

از تغییرات فیزیکی قابل مشاهده در این سری، فن‌های Axial-Tech ایسوس است. این فن‌ها با اضافه شدن یک حلقه مستحکم به لبه‌ها، پره‌های فن را به هم متصل کرده و این طراحی علاوه بر استحکام کامل با تغییر جهت باد، فشار استاتیکی بهتری را به سمت هیتسینک هدایت کرده و دما به بهترین حالت ممکن دفع می‌شود. همچنین این فن‌ها با گواهی ضد نفوذ IP5X عرضه می‌شوند که از ورود گرد و غبار به داخل هسته فن جلوگیری می‌کند و طول عمر فن‌ها را افزایش می‌دهد. فناوری 0dB نیز کماکان در این سری نیز وجود دارد.

تراشه های سری RTX

دور تا دور کارت گرافیک توسط استخوان‌بندی مستحکم فلزی در برگرفته شده تا بر خلاف کارت گرافیک های سنگین وزن رایج، در هنگام استفاده طولانی مدت مشکلات خم شدن PCB و آسیب‌های ناشی از آن در این کارت به صفر برسد.

STRIX RTX 2080 یک کارت 2.7 اسلاته است که هیت سینک آن نسبت به نسل قبلی 20 درصد سطح تماس بیشتری با هوا دارد که باعث می‌شود تا دما به بهترین شکل ممکن دفع شود و قسمت اتصال تراشه گرافیکی به هیتسینک نیز با فناوری MaxContact ایسوس طراحی شده که ویژگی این فناوری ایجادی سطحی بسیار صاف و صیقلی است تا چسبندگی و تماس تراشه گرافیکی به هیتسینک به بهترین شکل ممکن باشد و دما بهتر دفع گردد.

تراشه های سری RTX

نورپردازی AuraSync نیز مثل قبل در حفاظ پشتی و در اطراف فن‌ها وجود دارد، اما در این نسل، یک سوییچ به منظور خاموش/روشن کردن نورپردازی و یک هدر 4 پین RGB مجزا به منظور افزودن نورپردازی به خارج از کارت گرافیک در STRIX RTX 2080 وجود دارد که به سادگی با نرم افزار AURA قابل مدیریت است.

همچنین دو هدر مجزا با نام FanConnect نیز در لبه بیرونی کارت گرافیک وجود دارد که می‌توانید فن‌های PWM کیس را به آن وصل کرده و دمای اطراف کارت گرافیک را توسط خود کارت گرافیک کنترل کنید.

تراشه های سری RTX

ایسوس تنها برندی است که کارت گرافیک‌های خود را در خط تولید تمام خودکار تولید می‌کند. این خط تولید را با نام Auto-Extreme می‌شناسیم. یکی از دلایل بهترین بودن محصولات ایسوس، عدم دخالت نیروی انسانی در پروسه تولید محصول است. با حذف خطای انسانی و بررسی پروسه تولید قطعه توسط ربات در تمام مراحل تولید، قطعه معیوب در پروسه تولید ایسوس وجود ندارد. در خط تولید Auto-Extreme قطعات به صورت پینی بر روی PCB نصب شده و یک بار با حرارت بالا عملیات لحیم کاری انجام می‌شود که مزیت این کار، عدم حرارت دیدن متوالی قطعات در پروسه تولید است و قطعات حساس روی PCB دچار شوک‌های متعدد حرارتی نمی‌گردند. قطعات با استاندارد Supper Alloy Power II که از رده بالاترین‌های دنیای سخت افزار شناخته می‌شوند، با حرارت بالا هم مشکل نداشته و به همین دلیل هیچگاه در طولانی مدت مشکلاتی در مدار تغذیه کارت گرافیک ایسوس دیده نمی‌شود. به دلیل ایزوله بودن و عدم استفاده از روغن‌های صنعتی، پروسه تولید کارت گرافیک ایسوس برای محیط زیست آلودگی ایجاد نمی‌کند و سیاره ما همیشه سبز می‌ماند.

سپس با نصب این کارت گرافیک بر روی یک سیستم گیمینگ بر اساس پروژه TUF Gaming Alliance نحوه عملکرد این کارت گرافیک برای حاضرین شرح داده شد.

این سیستم شامل مادربرد TUF Z370-Pro Gaming، رم‌های Geil Super Luce TUF Gaming Alliance Edition، کیس، خنک‌کننده و منبع تغذیه کولر مستر Masterbox MB500،Master air MA620P و Masterwatt 750 از سری TUF Edition و M9PeY  پلکستور بود که ظاهری بسیار جذاب با قالب نظامی ایسوس بود. این پروژه به عنوان یک نماد از قدرت برند ایسوس شناخته می‌شود. شرکای تجاری ایسوس در زمینه‌های مختلف با کمپین TUF Gaming Alliance همراه شدند تا محصولاتی را با ظاهر مشابه و با کیفیت قطعات ایسوس برای گیمرها تولید کنند.

تراشه های سری RTX

قبل از شروع تست‌ها، آقای مسلمی در مورد نرم افزارهای کارت گرافیک ایسوس توضیحاتی را ارائه نمودند:

ایسوس یک بسته نرم افزاری کامل برای گیمینگ در کارت گرافیک‌های خود در نظر گرفته است. حساب کاربری WTFast با ارزش 59 دلار، برای پایین آوردن پینگ بازی، نرم افزار XSplit Game Caster با نسخه Premium به مدل 1 سال با ارزش 99 دلار برای استریمرهای حرفه و نرم افزار GPU Tweak II در همه کارت گرافیک های ایسوس وجود دارد. در نرم افزار GPU Tweak II با ظاهر بسیار ساده خود به راحتی می‌توانید مثل یک حرفه‌ای اورکلاک کرده و از تمامی قدرت کارت گرافیک ارزشمندتان استفاده کنید. در کنار آن مدیریت همه چیز از دماها تا ولتاژهای مختلف تحت کنترل شماست. اگر سیستم شما اندکی قدیمی است، بهینه‌سازی کل سیستم برای بازی روان به GPU Tweak II با راهکار Game booster بسپارید.

بحث دمای کارت گرافیک بسیار مهم است. بنچمارک‌های معروفی هم برای تست کارت گرافیک وجود دارد که ما در اینجا از نرم افزار 3D Mark در حالت Fire Strike Extreme استفاده می‌کنیم! این تست یکی از سنگین‌ترین آزمون‌های سخت افزاری است که فشار زیادی به کارت گرافیک وارد می‌کند. کارت گرافیک در هنگام تست، بالاترین دمایی که در نرم افزار GPU-Z به ثبت رسانید 66 درجه و میانگین دما حدود  49 درجه بود که نشان از قدرت کامل خنک‌کننده این کارت گرافیک است و پس از تست نیز دمای کارت گرافیک با توجه به بالا بودن دمای محیط، در دمای بین 30 تا 33 درجه‌ای ثابت ماند که نشان از عملکرد عالی هیت سینک قدرتمند خنک‌کننده بهینه ایسوس برای این نسل است.

در پایان هم حاضرین با تست و تجربه‌ای متفاوت از تراشه های RTX و کارت گرافیک های سری جدید ایسوس رونمایی را به پایان رساندند. تراشه های سری RTX ایسوس از هفته آینده با گارانتی رسمی در کشور در اختیار طرفداران سرسخت ROG خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*