شبکه 5G

پلتفرم سرویس محور بومی شبکه 5G توسط همراه اول معرفی شد

اپراتور همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2018 از پلتفرم سرویس محور بومی شبکه 5G خود رونمایی کرد. این پلتفرم شبکه مبتنی بر رایانش ابری به صورت کاملا بومی پیاده‌سازی شده است.

بنا بر اعلام اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2018 اطلاعات جدیدی از پلتفرم سرویس محور بومی شبکه 5G ارائه داد. اپراتور اول ارتباطی کشور با همکاری متخصصان و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران برای اولین بار در ایران و منطقه توانست پلتفرم کامل مبتنی بر NFV/SDN را با قابلیت‌هایی چون MEC و برش‌دهی به طور کامل پیاده‌سازی کند.

نمایش کاربردهای مختلف شبکه 5G همراه اول

همکاری بخش فنی همراه اول با دانشگاه شریف از دو سال پیش آغاز شده و این بخش توانسته تمام بخش‌های شبکه را در قالب یک پلتفرم کامل به صورت بومی پیاده‌سازی کند و اکنون نیز آمادگی تبدیل این شبکه به شکل تجاری را دارد. همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2018 از کاربردهای مختلف شبکه 5G در قالب دموهایی از دانشگاه شریف و تربیت مدرس رونمایی کرد و توانمندی‌های پلتفرم پیاده‌سازی شده را به نمایش گذاشت. همچنین رقابت خودروهای برقی متصل به شبکه با استفاده از قدرت تمرکز ذهن افراد با حسگرهای مغزی در این نمایشگاه برای عموم به نمایش درآمد.

از مهم‌ترین بخش‌های همکاری همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف در مورد بومی‌سازی و پیاده‌سازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه می‌توان به پیاده‌سازی پلتفرم کامل شبکه 5G ، به کارگیری تکنیک‌های مجازی‌سازی و شبکه‌های نرم افزارمحور و مجازی‌سازی توابع شبکه اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. همراه اول جون گرفته

  2. ایول ببنیم این چند تا دانلود میده

  3. دیگه اون بخش بومی بودنش چه چیزیه