قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی

قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی 20 درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی خبر داد و دلیل آن را افزایش قیمت مواد اولیه قطعه سازان عنوان کرد.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در زمینه افزایش مجدد قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی عنوان کرد که التهابات بازار، افزایش قیمت مواد اولیه قطعه‌سازان را به دنبال داشت که برای عدم تعطیلی این کارخانه‌ها ناچاریم قیمت تولیدات آنها را افزایش دهیم.

ملکی در زمینه قیمت‌گذاری محصولات گفت شورای رقابت هیچگاه اعلام نکرد که در قیمت گذاری‌ها ورود نمی‌کند، بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به شورای رقابت اعلام کرد که ستاد تنظیم بازار پس از اعلام قیمت نهایی توسط این شورا، اظهار نظر خواهد کرد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد که منظور وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارسال چنین نامه‌ای به این شورا، به معنای حذف شورای رقابت در فرایند قیمت‌گذاری‌ها نیست و این مورد صحت ندارد. همچنین خودروسازن داخلی هیچگاه اجازه قیمت‌گذاری خودسرانه به روی محصولات را ندارند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد برای قیمت‌گذاری خودروها توسط خودروسازان داخلی، باید مجوزی از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شود که این مجوز هم بدون نظر شورای رقابت و مرکز ملی صادر نخواهد شد.

علت افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای داخلی

ولی ملکی، نماینده محترم مردم مشکین شهر در پایان خاطرنشان کرد که با افزایش قیمت مواد اولیه قطعات خودروهای داخلی، قطعه‌سازان نیز ناچار به افزایش قیمت تولیدات خود خواهند بود. همچنین خودروسازان داخلی نیز ناچارند قیمت محصولات خود را افزایش دهند و اگر چنین اقدامی صورت نگیرد خودروسازان با تعطیلی مواجه خواهند شد. وی اضافه کرد احتمالا با اعلام قیمت‌های جدید، شاهد افزایش 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی خواهیم بود.