بررسی اولیه ریزر فون 2

بررسی اولیه ریزر فون 2 : یک گوشی گیمینگ جدید برای طرفداران ریزر

در این مقاله به بررسی اولیه ریزر فون 2 (Razer Phone 2)، دومین نسل گوشی گیمینگ ریزر خواهیم پرداخت. ریزر فون ۲ یکی از قدرتمندترین گوشی های گیمینگ جهان است که به تازگی معرفی شده است.

2017 سال هیجان انگیزی برای گوشی های هوشمند بود. ما المان‌های جدیدی از طراحی را دیدیم و چندین گوشی منحصر به فرد نیز برای عرضه در بازار معرفی شد. برخی نظیر اسنشال فون، شبیه به نسل نخست خود بودند، اما کمپانی گیمینگ ریزر دومین گام خود در بازار موبایل را بلند برداشته است. ما از ریزر فون 2،‌ دومین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی، پس از نسل نخست این گوشی سخن می‌گوییم. با تراشه غول پیکر داخلی، یک تجربه دوربین کاملا جدید و برخی از المان‌های جذاب در طراحی این گوشی همچنان 799 دلار باقی‌مانده است که در دنیای امروزی گوشی های هوشمند نمی‌تواند خیلی گران به حساب آید. در ادامه با نگاه نزدیک‌تری به بررسی اولیه ریزر فون 2 خواهیم پرداخت.

بررسی اولیه ریزر فون 2

طراحی

بررسی اولیه ریزر فون 2

زمانی که تصاویر غیررسمی چهره‌ی ریزر فون جدید را به نمایش می‌گذاشت، بسیاری بر این باور بودند که شباهت‌های زیادی بین این دو نسل وجود دارد، اما از نظر ریزر این خوب بود. ریزر عنوان کرده است که آن‌ها به طراحی چهار گوش تیز علاقه‌مند هستند و نسل دوم، بازطراحی از نسل نخست با بهبودهای فراوان بوده است.

با چهره شروع می‌کنیم، شیارهای اسپیکر در زیر مربوط به اسپیکرهای استریو بزرگی هستند و اگر فکر می‌کنید که تفاوتی بین این چهار اسپیکر با نسل پیش وجود ندارد به شما توصیه می‌کنیم حتما با آن به یک موسیقی گوش فرا دهید. گوشی را بچرخانید، شما یک قاب پشتی کاملا جدید تمام شیشه‌ای با دوربین دوگانه بازنگری شده و یکی از محبوب‌ترین المان‌های کمپانی ریزر، لوگو این شرکت مجهز به فناوری نورپردازی کروما را خواهید دید.

کمی پایین‌تر از دوربین، ما نمی‌توانیم لوگوی رنگارنگ درخشان ریزر را نادیده بگیریم. شما نه تنها قادر به سفارشی سازی الگو و رنگ تپیدن این لوگو هستید، بلکه ریزر آن را برای نوتیفیکیشن‌های شما برنامه ریزی کرده تا بر اساس هر اپلیکیشن بتواند به یک رنگ و طرح خاصی درآید. در این لحظه انتخاب رنگ برای هر برنامه جزو گزینه‌ها نیست، اما اپلیکیشن‌های معروف به صورت پیشفرض از آن استفاده می‌کنند؛ به طور مثال در صورت دریافت نوتیفیکیشن در برنامه Outlook یک نوتیفیکیشن آبی و در برنامه Gmail نیز یک نوتیفیکیشن قرمز را دریافت خواهید کرد. این قابلیت با تمام اپلیکیشن‌هایی که از یک رنگ اصلی برخوردارند، کار خواهد کرد. این قابلیت همچنین در استند شارژ ریزر نیز وجود دارد که به صورت جداگانه به فروش می رسد.

در انتها، یکی دیگر از قابلیت‌های مهم ریزر فون 2، مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار به لطف تاییدیه IP67 است.

نمایشگر

بررسی اولیه ریزر فون 2

یکی دیگر از وجوح جذاب در بررسی اولیه ریزر فون 2 ، نمایشگر آن است. نمایشگر این گوشی نیز نسبت به نسل پیش بهبودهای فراوانی را دریافت کرده است. حداکثر روشنایی این نمایشگر تقریبا دو برابر نسل پیشین است؛ آن از 364 نیت به 645 نیت رسیده است. این نمایشگر 5.72 اینچی با وضوح Quad HD برابر با 1440×2560‌ پیکس است که همچنان از نرخ رفرش 120 هرتزی بهره می‌برد و به طور کلی محدوده دینامیک و رنگ‌ها در آن از نسل پیش بهبود پیدا کرده‌تر شده است.

چندرسانه‌ای

بررسی اولیه ریزر فون 2

صحبت از محدوده دینامیک شد، تماشای ویدیو بر روی گوشی ریزر فون بسیار لذت بخش است. رنگ‌ها عمیق و پرجنب و جوش به نظر می‌رسند و حرکت بر روی آن بسیار نرم است. به این تجربه، چهار اسپیکر با استریو دوگانه را نیز اضافه کنید. ریزر اعلام نکرده که این اسپیکرها چقدر نسبت به نسل پیشین بزرگ‌تر هستند، اما از نظر اندازه آن‌ها حالا بزرگ‌تر شده‌اند و ما بی‌صبرانه منتظریم تا آن‌ها را در دنیای واقعی بررسی کنیم. اما مطمئنیم که این سخت افزار با Dolby Atmos‌ می‌تواند صدای دلنشین و رسایی را به ارمغان بیاورد.

در اینجا خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست، اما شما می‌توانید از آداپتور تبدیلی که سازنده در داخل جعبه گذاشته استفاده کرده و هدفون قدیمی‌تان را از طریق درگاه USB-C زیر قاب، به گوشی متصل کنید.

رابط کاربری، عملکرد و باتری

بررسی اولیه ریزر فون 2

همانطور که سال قبل مشاهده کردیم، ریزر خیلی زیبا اندروید 8.1 را به گوشی خود نیاورده است، اما برخی از برنامه‌های معمولی نظیر ماشین حساب و مخاطبین با آیکون‌های سبز رنگ ساخت ریزر زیباتر شده‌اند. Game Booster و اپلیکیشن Chroma نیز در میان ویژگی‌های اختصاصی این رابط کاربری قرار دارند.

ریزر فون در زیر قاب خود از تراشه اسنپدراگون 845، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. این به معنای عدم تاخیر در اجرای تمامی برنامه‌های مورد نیاز شماست. به خصوص این که وظایف در یک صفحه 120 هرتزی زیبا به نمایش در می‌آید. عمر باتری یک سوال خوب در مورد این گوشی است. ریزر همچنان باتری 4000 میلی‌آمپری در نسل نخست گوشی گیمینگ خود را حفظ کرده است که برای شروع خوب خواهد بود. بهینه سازی‌های انجام شده باعث شده تا نمایشگر 120 هرتزی این گوشی تا 10 ساعت روشن بماند، این درحالیست که در ریزر فون قبلی 10 ساعت روشن ماندن مختص تنظیم نمایشگر در 90 هرتز بود.

بررسی اولیه ریزر فون 2

ما همچنین می‌توانیم یک قاب پشتی شیشه‌ای جدید برای پشتیبانی از شارژ بیسیم را بر روی ریزر فون 2 ببینیم. همچنین فناوری شارژ سریع +QuickCharge 4 نیز برای شارژ سیمی در اختیار کاربران است که می‌تواند در عرض 30 دقیقه، باتری گوشی شما را 50 درصد شارژ کند.

گیمینگ

ریزر می‌خواهد گوشی گیمینگ جدیدش بهترین دیوایسی باشد که شما از آن برای اجرای بازی ها در هر روز استفاده می‌کنید. ریزر تمام تلاش خود را کرده تا بتواند فناوری‌های خوب موجود در نسل پیشین ریزر فون را به ریزر فون 2 نیز بیاورد. علاوه بر این، همان سیستم خنک کننده مبتنی بر بخار که در لپ تاپ های گیمینگ ریزر وجود دارد و در تلفن سال گذشته آن‌ها وجود داشت، حالا در سراسر گوشی، نه فقط تراشه فعالیت می‌کند. این با حضور آخرین تراشه کوالکام، به معنای اجرای بیشتر بازی بدون داغ شدن دیوایس و عملکرد 30 درصد بهتر به طور کلی، بر اساس ادعای شرکت ریزر است.

دوربین

بررسی اولیه ریزر فون 2

ریزر سخت افزار و نرم افزار دوربین ریزر فون 2 را بازطراحی کرده است. ما یک جفت دوربین 12 مگاپیکسلی را بر روی قاب پشتی می‌بینیم که یکی از آن‌ها از لنز معمولی و دیگری از یک لنز عریض بهره می‌برد؛ دوربین مجهز به لنز عریض، مجهز به فناوری تثبیت کننده اپتیکال عکس نیز هستد. حتی گفته شده که فاصله‌ی بین این دو دوربین نیز به نوعی انتخاب شده تا عکس‌های پرتره جذابی بگیرید.

تغییرات در دوربین ریزر فون 2018 کاملا آشکار است. ما نیز در بررسی اولیه ریزر فون 2 به این موضوع پی بردیم. در اینجا بالاترین اولویت ریزر افزایش سرعت عکاسی بوده است. در اینجا همچنین از یک الگوریتم فوکوس خودکار جدید استفاده شده است و تاخیر در عکاسی کاهش پیدا کرده است. ما خوشحالیم که می‌شنویم دوربین این گوشی اصلاح شده است، زیرا عکاسی با ریزر فون اصلی چندان جذاب نبود. تمامی این‌ها بر روی کاغذ خوب است، پس باید منتظر ماند و دید ریزر در عمل چه کرده است.

یک دوربین 8 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلویی گوشی ریزر جای گرفته است که قادر به ضبط یا استریم ویدیوهای 60 فریمی با وضوح Full HD است. دو میکروفون اضافی برای لغو نویز نیز می‌توانند کیفیت مکالمات تصویری و استریم بازی‌ها را ارتقا ببخشند.

جمع بندی

ریزر فون 2 با هدف ارائه تجربه خوب و جذاب در تمام وجه‌ها طراحی شده است. سخت افزار بالارده داخلی، یک طراحی بازنگری شده و دوربین‌هایی که بهتر از گذشته عکس و فیلم می‌گیرند، از ریزر فون 2 محصولی جذاب‌تر نسبت به نسل نخست آن ساخته‌اند. اما آیا این بهترین گوشی برای اجرای بازی های موبایلی برای شما است؟

در نظر داشته باشید که گوشی گیمینگ جدید ریزر با قیمت 799 دلار عرضه می‌شود که تا حدودی ارزان‌تر از سایر رقبای بالارده خود در بازار است.

گالری تصاویر ریزر فون 2

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. طراحیش صفره ولی بقیه چیزاش اوکیه

  2. خلیی سونی یی رفتار کرده واسه طراحیش

  3. تصحیح میکنم…گجت نیوز توی مطلب هایی ک خوندم قیمت دلارو 15 تومن اعلام نکرده…
    اینکارو زومیت کرده که همینطوریش معلوم بود یه جاهایی وصلن.

  4. با این وضعیت دلار،بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه و … و البته شیتیل بچه ها
    در میاد حدودا 12 میلیون
    دلارم 15 تومن حساب کردم چون تو چندتا سایت مث زومیت و همین گجت نیوز برمیدارن با قیمت 15 تومن حساب میکنن قیمت گوشی که قراره تو بازار بیاد(oppo k1)
    شماها با دلالای دلار نسبتی دارین آیا؟!

  5. کافیه امکانات و قیمتش رو با شیائومی بلک شارک مقایسه کنند تا تصمیم شون عوض بشه.
    مگه این که بخاطر نرخ ریفرش ۱۲۰ حاضر به پرداخت ۲۸۰ دلار هزینه بیشتر باشند.