گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 11 فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا خواهند بود

دو گوشی گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10) و گلکسی اس 11 (Samsung Galaxy S11) فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا خواهند بود. تصور می‌کنید هدف سامسونگ از این تصمیم چیست؟

بله درست می‌خوانید؛ گزارش امروز ما در مورد پرچمداران 2019 و 2020 شرکت سامسونگ است. اگرچه این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد، ولی معمولا سازندگان برای گوشی های پرچمدار از حداقل یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. علاوه بر این، منبع منتشرکننده خبر نیز مشهور است. به هر صورت، سامسونگ قصد دارد جک 3.5 میلی‌متری صدا را از گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 11 حذف کند.

دلیل این تصمیم‌گیری، افزایش محبوبیت هدفون‌های وایرلس اعلام شده است. مطابق با گزارش اخیر “Strategy Analytics” نیز تعداد ایرفون‌های وایرلس در بازار جهانی، به 73.9 میلیون دستگاه در سال 2019 و 100 میلیون دستگاه در سال 2020 خواهد رسید. این یعنی طی سه تا چهار سال آینده، شاهد رشد 42 درصدی در این زمینه خواهیم بود.

این گزارش مدعی‌ست که سامسونگ می‌خواهد جک صدا را از گوشی هایی که بعد از پاییز سال آینده عرضه می‌شوند، حذف کند؛ از این رو، گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 11 با یک پورت کمتر به دست کاربران می‌رسند. این موضوع به سازندگان اجازه می‌دهد تا از یک باتری بزرگتر بهره برده یا از فضای موجود برای چیزهای دیگر استفاده کنند. هرچند، ما در مورد یک چیز مطمئن هستیم: دانگل USB-C به جک 3.5 میلی‌متری صدا داخل جعبه این پرچمداران قرار خواهد گرفت.

تا به امروز، سامسونگ برای حذف جک صدا از پرچمداران خود مقاومت کرده و علاوه بر آن، محصولاتش را با پشتیبانی از کارت حافظه در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ ویژگی‌هایی که سبب شهرت کره‌ای‌ها در دنیای پرتلاطم اندروید شده است. فروش پرچمداران جدید سامسونگ به اندازه همیشه بالا نیست. به همین جهت، شاید پیش از آنکه دیر شود، نیاز باشد سازندگان تغییرات بیشتری را در نظر گیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. دیگه نمی دونن میخوان چیکار کنن

  2. بابا چی کار به اون سوراخ دارن اخه
    ادم هدفون سیمی نمیتونه پیدا کنه
    اینا هم اومدن یه دفه کور کردن گوشی رو
    امروز فردا
    همه گوشی رو تو پیاده رو با اسپیگر گوش میدن عین گنده لاتای تگزاس …
    یا گم شدن
    یا شارژ ندارن
    یا نگرانه گم شه
    یا هم دنبال اتوبوس فرار میکنه مونده زیر حاج اقا
    کارایی میکنن هااا
    خوبه
    اما نه به این زودی ،
    هدفون سیمی تو ایران جا نیفتاده
    دیروز تو گوشم هدفون بود
    حاجی ترسید رفت اون ور نشست ،
    اینیم ما
    اونا برای خودشون نقشه دارن با ما نیستن که به خودمون میگیریم همه چیرو …

  3. من نمیفهمم اصلا به چ دردی میخوره این جک صدا

  4. هنوز اوهههه مونده واسه اینا

  5. این مال سال دیگه س از الان دارن تبلیغ میکنن واسشون