مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019 با چه امکانات و مشخصاتی عرضه خواهد شد؟

مزدا 3 مدل 2019 ، محصول جدید شرکت Mazda شناخته می‌شود که سال قبل با عنوان کانسپت کای در نمایشگاه توکیو رونمایی شد. حالا پس از مدتی نقشه‌های اولیه و برخی امکانات و مشخصات این خودرو منتشر شد که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

شرکت خودروسازی مزدا در سال گذشته محصول جدید خود را با پیش نمایش کانسپت کای در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرد. همچنین در چند روز گذشته نقشه‌های اولیه خودرو مزدا 3 مدل 2019 منتشر شده است که به واسطه آن می‌توانیم به بررسی آن بپردازیم.

در این تصاویر بخش‌هایی از جلو، عقب و کابین خودرو به خوبی دیده می‌شود. البته کانسپت کای پیش نمایشی از خودرو مزدا هاچ‌بک 5 در است اما با مقایسه این دو خودرو می‌توان نحوه تبدیل خطوط کانسپت به نمونه تولیدی را مشاهده کرد.

بر اساس این تصاویر شاهد تکامل زبان طراحی کودوی مزدا خواهیم بود که هرچند قبلا در مدل‌های CX-5 و CX-9 نیز این طراحی قابل مشاهده بود. همچنین نقشه‌‌های اولیه بیانگر این است که مزدا 3 مدل 2019 با طراحی ظاهری عصبی‌تر، چراغ‌های نازک‌تر در جلو و عقب تولید خواهد شد. البته جلوپنجره‌ی این خودرو با پهنای بیشتری شبیه به حرف U با چراغ‌های جلوی آن برخورد کرده است.

مدل کانسپت و نسخه تولیدی مزدا 3 جدید از لحاظ کابین شباهات‌هایی را نیز دارا بوده که بسیار ساده و تمیز طراحی شده است. همچنین در مدل کانسپت، پنل پشت آمپرها شبیه به هوندا S2000 طراحی و با ورودی‌های هوای گرد احاطه شده که نسبت به هوندا مدرن‌تر خواهد بود.

خودرو جدید مزدا در نسخه 2019 با مدل کانسپت خود تفاوت‌هایی نیز دارد که مزدا 3 جدید از یک صفحه نمایش تبلت استفاده خواهد کرد، ولی نسخه کانسپت دارای یک صفحه دیجیتال بزرگ است که از سمت سرنشین تا بالای پشت آمپرها گسترش پیدا می‌کند.

به تمام اطلاعاتی که از بررسی نقشه‌ها به دست آمده است، اشاره شد اما بدون شک مزدا 3 مدل 2019 از معماری اسکای اکتیو شرکت مزدا بهره خواهد برد و با این پلتفرم، پیشرفته‌تر بوده و کیفیت سواری بهتری را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس خبر‌های منتشر شده، خودرو جدید شرکت مزدا به موتور بنزینی اسکای اکتیو ایکس جدید با قابلیت جرقه احتراق کنترل شده مجهز خواهد بود. این موتور 4 سیلندر از شمع‌ها برای کنترل احتراق استفاده می‌کند و ترکیبی خلاقانه از مشخصات موتورهای دیزلی و بنزینی محسوب می‌شود. به بیانی ساده‌تر این موتور ترکیب سوخت و هوا را مانند موتور دیزلی مشتعل می‌کند و مصرف سوخت پایین مدل‌های دیزلی را با تمامی مزایای موتورهای بنزینی ترکیب کرده است.

بر اساس اعلام شرکت مزدا، موتور این خودرو یک موتور 2 لیتری با توان قدرتی 190 اسب بخار و 230 نیوتون متر گشتاور خواهد بود. بنابراین مزدا 3 مدل 2019 نسبت به موتور اسکای اکتیو جی 2 لیتری با قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 203 نیوتون متر در سطح بالاتری قرار دارد و با مشخصات مدل‌های 2.5 لیتری بزرگتر، برابری می‌کند. همچنین شرکت مزدا با استفاده از موتورهای جدید قصد دارد 20 درصد در مصرف سوخت بهبود یافته و 25 درصد انتشار دی اکسید کربن را کاهش دهد.

مزدا 3 جزو خودروهای رقابتی در کلاس خود شناخته می‌شود و از رقبای آن می‌توان به مواردی نظیر کیا فورته، نیسان سنترا، اوپل آسترا، رنو مگان، پژو 308، سوبارو ایمپرزا، تویوتا کرولا، فولکس واگن گلف، شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای النترا و جتا سدان اشاره کرد.

مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019 چه زمانی عرضه می‌شود؟

بر اساس خبر‌های منتشر شده، خودرو مزدا 3 جدید در نخستین حضور رسمی خود در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی خواهد شد و در سال آینده در مدل‌های سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مزدا حرف نداره.من یه نیو دارم ازش خیلی راضیم.اگه بخوام عوض کنم باز هم خونواده مزدا رو ترجیح میدم

  2. یا ابر فرض این دیگه چیه 😍😍😍

  3. قد بالای تو رعنا رو بنازم

  4. واو نگا چ خوشگلههه