شکايت مايکروسافت از صاحب دامنه اينترنتي Xboxone.com

شاید تاکنون با دلال های دامنه که در همین کشور خودمان هم بسیار زیاد هستند ، آشنا شده باشید. این افراد دامنه های اینترنتی مختلفی را با پسوند های گوناگون ثبت میکنند به این امید که در آینده بتوانند آنها را با قیمت بیشتر به فروش برسانند. اما این افراد همیشه هم به سود های ناگهانی و کلان نمی رسند ؛ به طور مثال فیسبوک در دادگاه توانست مقابل یکی از این دلال ها به پیروزی برسد. جالب است بدانید مشکلی مشابه نیز در چند وقت اخیر برای شرکت مایکروسافت ایجاد شده است.

دلال های دامنه بسیار علاقه مند هستند که دامنه هایی با نام های تجاری دیگر شرکت ها ثبت کنند ، به همین دلیل است که بیشتر شرکت های تولیدکننده نام محصولات خود را از قبل معرفی رسمی فاش نمیکنند تا از این سود جویی ها جلوگیری شود. دلال های دامنه نیز در مقابله با این سیاست شرکت ها ، نام هایی که توسط شایعات به بیرون درز میکنند را ثبت می نمایند یا این که از تکنیک حدس نام بهره میگیرند. یکی از جدیدترین موارد قابل اشاره در این زمینه مربوط به دامنه های XboxOne.com و XboxOne.net میباشد.

البته در قسمت اطلاعات مربوط به دامنه های بالا نام فرد حقیقی ذکر نشده است اما شخص دیگری نیز نمیتواند این دامنه را ثبت کند و تاریخ ثبت این دامنه ماه دسامبر سال میلادی گذشته میباشد. هم چنین تاریخ انقضای XboxOne.com نیز سال ۲۰۱۶ مشخص شده است. مایکروسافت نیز قصد دارد برای تصاحب این دامنه بر علیه صاحب آن که تاکنون مشخص نشده است شکایتی را تنظیم نماید. جالب است بدانید دامنه های ذکر شده حدود یک سال قبل از معرفی رسمی Xbox One ثبت شده اند و هم اکنون نیز هیچ محتوای خاصی در آنها نمایش داده نمیشود.


منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*