زمستان امسال

زمستان امسال از نظر وضعیت دمای هوا چگونه خواهد بود؟

سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا (NOAA) به تازگی پیش‌بینی خود از وضعیت آب و هوا طی زمستان امسال در سرتاسر ایالات متحده آمریکا را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، وضعیت در برخی نقاط جالب به نظر نمی‌رسد.

بهم ریختن دمای طبیعت و بالا پایین شدن دائمی دما به صورت نامتعارف در فصل‌های گرم و سرد سال، سبب شده مردم پیش از فرا رسیدن تابستان از گرم شدن بیش از حد و پیش از آغاز زمستان، از کاهش دما به شیوه‌ای وحشتناک دلهره داشته باشند. کاربران از هم‌اکنون در پی آن هستند تا بدانند زمستان امسال قرار است چگونه سپری شود؟

گزارشی از وضعیت زمستان امسال در آمریکا

بر اساس اعلام اخیر سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا در روز بیست و ششم مهر، طی زمستان سال جاری در بیشتر ایالات متحده آمریکا دما بالاتر از حد متوسط بوده و ساکنان اغلب نقاط این کشور زمستانی ملایم را تجربه خواهند کرد. این وضعیت مخصوصا درباره آلاسکا، هاوایی و ایالت‌های شرقی و شمالی آمریکا صدق می‌کند. مسئولان مرکز پیش بینی آب و هوا NOAA پیش‌بینی‌های خود را در یک کنفرانس به اشتراک گذاشته و چشم‌انداز میزان بارش و درجه دمای هوا طی زمستان پیش رو را اعلام کردند.

زمستان امسال

دمای پایین‌تر از حد متوسط در زمستان امسال در کمتر نقطه‌ای از ایالات متحده آمریکا یافت خواهد شد، اما طبق چشم‌انداز NOAA برای زمستان پیش رو، احتمال بارش باران و برف بالا بوده و ممکن است میزان رطوبت کمی در نقاط جنوبی کشور افزایش پیدا کند.

احتمال دارد یک El Niño در حال توسعه (بخشی از یک چرخه آب و هوای اقیانوس که می‌تواند بر روی وضعیت هوا تاثیر بگذارد) تاثیری بر روی وضعیت دمای زمستان امسال بگذارد، چرا که El Niño معمولا رطوبت را به قسمت‌های جنوبی آمریکا آورده و در عین حال، یک وضعیت آب و هوایی گرم و خشک در شمال کشور به وجود می‌آورد. این موضوع را مایک هالپرت (Mike Halpert)، معاون مدیر مرکز پیش بینی آب و هوا NOAA، در جریان کنفرانس اعلام کرد.

زمستان امسال

بر اساس گزارش جدید، شمال فلوریدا و جنوب جورجیا نسبت به بقیه مناطق بیشتر دارای احتمال مشاهده باران‌هایی بیشتر از حد متوسط طی زمستان امسال هستند. طبق گفته‌های آقای مایک هالپرت، اگرچه El Niño هنوز در حال شکل‌گیری است، اما به احتمال 70 تا 75 درصد، طی چند ماه آتی ظهور کرده و در ادامه طی زمستان سال جاری باقی خواهد ماند. در جریان El Niño، آب‌های گرم اقیانوس آرام به سمت سواحل شرقی ایالات متحده آمریکا سرازیر می‌شوند. اگر در یک سال یک El Niño قوی برقرار باشد، دمای اقیانوس‌ها به بیشتر از حد متوسط افزایش پیدا خواهد کرد. این پدیده هوای بالای سطح آب را گرم کرده و بین اتمسفر و آب، یک حلقه بازخوردی ایجاد می‌کند. بروز این اتفاق می‌تواند تاثیر زیادی بر روی الگوهای آب و هوایی داشته باشد.

در صورت وقوع یک El Niño شدید، زمستان در ایالات متحده آمریکا گرم خواهد بود. در زمستان بین دسامبر سال 2015 تا فوریه سال 2016، قوی‌ترین El Niño طی 60 سال اخیر به وقوع پیوست و در نتیجه گرم‌ترین هوای قاره‌ای برای ایالات متحده آمریکا طی یک فصل زمستان، رقم خورد. البته طبق پیش‌بینی‌های سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا، El Niño امسال بسیار ضعیف‌تر از چیزی خواهد بود که سه سال پیش رخ داد.

زمستان امسال

متاسفانه در زمستان امسال پدیده خشکی گریبان‌گیر برخی نقاط خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در آریزونا، نیو مکزیکو، قسمت‌های جنوبی کلرادو و یوتا و همچنین ساحل شمال غربی اقیانوس آرام به وقوع بپیوندد. همچنین پیش‌بینی شده وضعیت آب و هوای خشک در دشت‌های شمالی به صورت ادامه‌دار باقی بماند. به عنوان برخی از این مناطق باید به جنوب کالیفرنیا و نقاط داخلی شمال غربی اقیانوس آرام اشاره کرد. دشت‌های مرکزی آمریکا نیز چنین وضعیتی را تجربه خواهند کرد.

اگرچه همیشه میزانی عدم اطمینان در پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوا و میزان خشکی همانند آن چه به تازگی اعلام شده است وجود دارد، اما دقت چشم‌اندازهای فصلی مرکز پیش بینی آب و هوا NOAA اکنون به 40 درصد رسیده و نسبت به قبل، 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. مطمئن باشید، زمستان امسال تموم ماجرا

    با سپاس

  2. خشک سالی هم به حمد قوه الهی تموم شد
    این کافرا دست از سر ولایت ما بردارن

  3. دا رحم به زلزله زده ها کنه توی این سرما

  4. توی ایران فک نکنم چیزی بباره
    مخصوصا مرکز

  5. امید وارم ایران دیگه امسال بارش زیادی داشته باشه