جنگنده آینده اروپا

ماکت جنگنده آینده اروپا توسط کمپانی داسو به نمایش گذاشته شد

کمپانی داسو فرانسه ماکت جنگنده آینده اروپا که با همکاری آلمان توسعه خواهد یافت را در نمایشگاه Euronaval 2018 به نمایش گذاشت.

کمپانش شناخته شده فرانسوی داسو در نمایشگاه Euronaval 2018 از ماکت جنگنده نسل بعدی اروپا (NGF) که احتمالا بین سال‌های 2035 تا 2040 جایگزین جنگنده‌های یوروفایتر‌ نیروی هوایی آلمان و رافال‌ فرانسه خواهد شد، رونمایی کرد.

جنگنده آینده اروپا

این جنگنده دو موتوره فاقد سکان عمودی است و دارای طراحی بال دلتا است و از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای در زمینه پنهانکاری و ارتباطات برخوردار خواهد بود. ارابه فرود این جنگنده نیز از نوع سه چرخه خواهد بود. جنگنده آینده اروپا برای مقابله با تهدیدات هوایی جدید توسعه خواهد یافت و احتمالا از تکنولوژی هوش مصنوعی نیز بهره‌مند خواهد شد.

جنگنده آینده اروپا

همچنین به نظر می‌رسد فرانسه به دنبال بررسی مدل ناونشین جنگنده آینده اروپا است. البته با توجه به عدم نیاز آلمان به مدل ناو نشین، مشخص نیست که سرنوشت چنین طرحی به کجا بیانجامد.  جنگنده آینده اروپا

این جنگنده بخشی از برنامه بزرگتر “سامانه نبرد هوایی آینده (FCAS)” است که با همکاری فرانسه و آلمان شکل گرفته و هدف آن توسعه هواگردهای پیشرفته مختلف برای جایگزینی با ناوگان هوایی فعلی این دو کشور است. هر دور کشور به تازگی بر سر خصوصیات مورد انتظارشان از این جنگنده به توافق رسیدند.

جنگنده آینده اروپا

به همین جهت کمپانی‌های داسو و ایرباس یک تیم مشترک را تشکیل دادند تا از تماما اروپایی بودن هواگردهای حاصل از این برنامه اطمینان حاصل شود. چند ماه پیش نیز کمپانی داسو ویدئویی را منتشر کرد که در آن تصویری از طرح مفهومی جنگنده مذکور به نمایش درآمد.

با وجود طرح جنگنده تمپست بریتانیا باید دید کدام یک از این جنگنده‌ها حکمران آسمان اروپا خواهند بود.